Ben dus bezig met OpenBSD 2.9 op een Celeron 333 128 mb intern te installeren vanaf CDROM (ISO gedownload en gebrand). Installeren lukt wel, maar krijg netwerk niet aan de praat, heb gezocht op internet en de search gebruikt maar kan niks vinden.
Geen idee wat er fout gaat, maar het lukt niet om een default gateway in te stellen. De kaart die er inzit en die ik heb proberen in te stellen is een 10mbit Realtekkaartje.
Hieronder de inhoud van de relevante files:
hostname.ne3:
inet 131.174.xxx.xxx 255.255.255.0 NONE
/etc/mygate:
131.174.xxx.xxx
/etc/hosts
131.174.xxx.xxx dynamo.blabla.nl dynamo
/etc/resolv.conf
search blabla.nl
nameserver 131.174.xxx.xxx
lookup file bind
Als ik dit heb ingesteld en vervolgens doe
sh /etc/netstart
krijg ik de volgende meldingen
writing to routing socket: File exists (15x onder elkaar)
add net default: gateway 131.174.xxx.xxx: not in table
writing to routing socket: File exists
Wanneer ik vervolgens 'route show' doe krijg ik een lijstje waaruit ik kan zien dar er geen gateway is ingesteld. Wat me opvalt is dat er twee tabellen zijn, nl. een tabel 'Internet' en een tabel 'Internet6'. Kan het zijn dat Ipv4 en Ipv6 elkaar in de weg zitten ofzo?
Bvd in ieder geval.
Geen idee wat er fout gaat, maar het lukt niet om een default gateway in te stellen. De kaart die er inzit en die ik heb proberen in te stellen is een 10mbit Realtekkaartje.
Hieronder de inhoud van de relevante files:
hostname.ne3:
inet 131.174.xxx.xxx 255.255.255.0 NONE
/etc/mygate:
131.174.xxx.xxx
/etc/hosts
131.174.xxx.xxx dynamo.blabla.nl dynamo
/etc/resolv.conf
search blabla.nl
nameserver 131.174.xxx.xxx
lookup file bind
Als ik dit heb ingesteld en vervolgens doe
sh /etc/netstart
krijg ik de volgende meldingen
writing to routing socket: File exists (15x onder elkaar)
add net default: gateway 131.174.xxx.xxx: not in table
writing to routing socket: File exists
Wanneer ik vervolgens 'route show' doe krijg ik een lijstje waaruit ik kan zien dar er geen gateway is ingesteld. Wat me opvalt is dat er twee tabellen zijn, nl. een tabel 'Internet' en een tabel 'Internet6'. Kan het zijn dat Ipv4 en Ipv6 elkaar in de weg zitten ofzo?
Bvd in ieder geval.