Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroco
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
goedeavond
ik heb gister mijn game pc schoongemaakt en nou doet mijn pc het niet meer en brand er een rood cpu lampje. hij gaat wel aan en de ventilatoren draaien maar krijg geen beeld en mijn toetsenbord en muis doet het ook niet.

aan de ram sticks ligt het niet heb ik al geprobeerd, batterij vervangen al geprobeerd.
op de tv aangesloten met hdmi maar reageerd ook niet!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe heb je je pc schoongemaakt?

Onder de douche of in bad gezet?
Of met de stofzuiger of compressor lucht?

Uit welke onderdelen bestaat je pc?
Kan je minimaal opstarten bv 1 stick. 1 ssd geen grafische kaart?
Heb je alle kabels gecontroleerd? Pc koeler gecontroleerd? Aansluiting etc..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroco
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11-12-2024
ja helaas is mijn pc al 10 jaar oud dus heb een weggebracht en het is het moederborden en grafische kaart. maar hij zegt je kan beter alles opschonen. dus voor 800 heb ik bijna een hele nieuwe game pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat is het antwoord op alle vragen van @jack zomer nou? Hoe heb je de PC schoongemaakt, en heb je zijn tips om te debuggen al uitgeprobeerd? En eventueel alle (relevante) tips uit dit artikel? (Ja, niet alles uit "mijn nieuwe pc gaat niet aan" zijn relevant, maar sommige dingen kun je alsnog proberen).

Wie is "hij"?

Wat probeer je met dit topic te bereiken? Want als je gewoon met "hij" aan het overleggen bent en zijn adviezen volgt heeft het weinig zin dat we hier doorvragen en meedenken.

[ Voor 45% gewijzigd door bwerg op 11-12-2024 14:21 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik pas je topictitel even aan naar iets inhoudelijks. game pc - > PC doet het niet meer na schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
kroco schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:40:
ja helaas is mijn pc al 10 jaar oud dus heb een weggebracht en het is het moederborden en grafische kaart. maar hij zegt je kan beter alles opschonen. dus voor 800 heb ik bijna een hele nieuwe game pc
Zonder eigen kennis/onderzoek of hulp van eventuele kenissen moet je er maar op vertrouwen, net zoals bij een auto garage.
Natuurlijk verkopen "ze" altijd liefst een nieuw systeem aan je.

Maar in zulke gevallen begin je altijd eerst met het opnieuw (her) plaatsen van de losse (basis) onderdelen en stekkers (geheugen/grafische kaart).

Let op je oude harde schijf om daar eventuele belangrijke gegevens nog vanaf te halen/migreren naar je nieuwe PC!

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 11-12-2024 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:55

Jorissie87

No diggity

kroco schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:40:
eh, wat?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Op de gok zeg ik statische elektriciteit (door het gebruik van een stofzuiger te dicht in de buurt van componenten houden) die een paar componenten om zeep heeft geholpen.

Is me ook een keer gebeurt :X

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Goed punt. Zo'n oude bak zal geen high-end game-PC zijn dus dat zal @kroco ook niet nodig hebben. Dan is zelfs een nieuwe PC makkelijk voor minder dan 800 te krijgen. Neem een AM4-bak en je blijft daar met gemak onder, en dan heb je iets wat 10 keer sneller en moderner is dan die oude PC. Een tweedehandsje kan voor nog een stuk goedkoper. Al is het dan wel verstandig om meteen voor een PC te gaan die Windows 11 ondersteunt (even aannemende dat er geen linux op draaide).

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 11-12-2024 16:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1