Hoe heet dit wat bij mijn afzuigkap hoort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:06
Jaar geleden gekocht bij een duitse firma, nu pas geïnstalleerd. Lijkt niet te werken.

Als ik mijn afzuigkap aanzet dan zet dit ding middels de 12Vdc uitgang een klep open.
Het detecteert dus dat er een bepaalde hoeveelheid stroom wordt verbruikt en schakelt dan dat contact zodat de klep opengaat.
Is zoiets ook los te koop en zo ja wat is dan de juiste zoekterm om het te vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaUU9jjtPdcaxypj0yprRFdApFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqDCW0GzzvvZRUaQUOaVnQEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1Z-ewH8zaryNGsRbF0SQjWhx84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6lRsgfFHyJlfW0xcWORL0Ef.jpg?f=fotoalbum_large

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij het het Aeroboy, dat staat er immers op.

Zie https://www.amazon.de/-/e...boy-Exhaust/dp/B01KG28QRK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
ja zo heet dat hele ensemble, afzuigunit, buis, dit ding, etc. Maar ik heb alleen dat ding nodig en hoopte dat ik een vergelijkbare bij Conrad ofzo kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:02
Dit is toch gewoon 33n relais dat switcht als er stroom loopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

99ruud99 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:55:
Dit is toch gewoon 33n relais dat switcht als er stroom loopt?
Nee, er komt daadwerkelijk een schakelstroom uit.

@No Hands Je kan i.p.v. dit ding ook een master/slave stekkerdoos gebruiken met een 12V DC adapter in de slave. Je hebt ze zelfs met een nalooptijd zoals https://stekkerblokkensho...tijd-zaag-stofzuiger.html voor lange kanalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Heb je dat ding al opengemaakt?
Misschien zit er wel een zekering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
devriesjande schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:02:
Heb je dat ding al opengemaakt?
Misschien zit er wel een zekering in.
Nee nog niet opengemaakt, ik probeer eerst dat bedrijf nog te overtuigen een nieuwe op te sturen maar er is kans dat ze daar niet in trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:49
@No Hands
Heb je hem ook geprogrammeerd? Zie:

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Ja dat gaat dus niet, het ding knippert 1 keer rood. Klep gaat op een kiertje en verder doet het ding niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Dus de klep doet wel iets? Zit die niet vast?
Kan je de spanning meten die uit de schakelaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de handleiding staat hoe je hem kan resetten en opnieuw instellen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
devriesjande schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:23:
Dus de klep doet wel iets? Zit die niet vast?
Kan je de spanning meten die uit de schakelaar komt?
De klep gat alleen op een heel klein kiertje. En weer dicht. En op een kiertje. En weer dicht. En weer, nou ja dat dus.
Ik heb nog niet op de schakelaar gemeten, ik druk het knopje in zoals zou moeten en dan gebeurt er al niet wat er gebeuren moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:22
en er zitten dus 2 kanten aan dit probleeem, oof stekker/voeding is stuk of de klep is stuk. Je zult dus moeten gaan uitsluiten. Komt er wel voeding uit de stekker? doet de klep het wel met een andere voeding? Is de afvoer van de klep niet gewoon vervuild en kan de klep helemaal niet open omdat ie geblokkeerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
emielbf schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 06:55:
en er zitten dus 2 kanten aan dit probleeem, oof stekker/voeding is stuk of de klep is stuk. Je zult dus moeten gaan uitsluiten. Komt er wel voeding uit de stekker? doet de klep het wel met een andere voeding? Is de afvoer van de klep niet gewoon vervuild en kan de klep helemaal niet open omdat ie geblokkeerd wordt?
Ja goed punt, het zijn wellicht twee losse problemen. Ik heb de klep gisteren helemaal opengekregen. Dus dat gaat wel, alleen ging die zonder hulp niet meer dicht.
Ik doe exact wat de video van @Puch-Maxi zegt en toch is het resultaat lang niet hetzelfde :+

Van het weekend maar een verder proberen, ik wil toch weer koken met een afzuigkap aan die naar buiten blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als de klep niet vanzelf dichtgaat dan is daar dus iets mis mee, mogelijk loopt die aan waardoor de schakeladapter hem dus ook niet (volledig) open krijgt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:22
No Hands schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 07:38:
[...]

Ja goed punt, het zijn wellicht twee losse problemen. Ik heb de klep gisteren helemaal opengekregen. Dus dat gaat wel, alleen ging die zonder hulp niet meer dicht.
Ik doe exact wat de video van @Puch-Maxi zegt en toch is het resultaat lang niet hetzelfde :+

Van het weekend maar een verder proberen, ik wil toch weer koken met een afzuigkap aan die naar buiten blaast.
Wat hierboven gezegd, de klep is dus het probleem. Als je die met de hand moeilijk open en dicht krijgt zal een motortje dat al helemaal niet doen.
En je kunt natuurlijk prima koken met afzuiging: klep met het handje openzetten en afzuiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
emielbf schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:09:
[...]

Wat hierboven gezegd, de klep is dus het probleem. Als je die met de hand moeilijk open en dicht krijgt zal een motortje dat al helemaal niet doen.
En je kunt natuurlijk prima koken met afzuiging: klep met het handje openzetten en afzuiger aan.
Dat linkt eenvoudiger dan het is. die klep zit in de buitengevel op bijna 3 meter hoog. Het moet gewoon werken :) project voor dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:46

Kheos

FP ProMod
emielbf schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:09:
[...]
Had je zijn username niet gezien?
Pagina: 1