Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 21:31
Kan iemand mij vertellen wat precies bedoelt wordt met het warmtepomp vermogen in deellast.

Ik kom de term tegen in de documentatie van Nibe maar ook in de certificering data van het bureau Keymark https://keymark.eu/en/products/heatpumps/certified-products

Daar wordt het vermogen in deellast bij een bepaalde temperatuur opgegeven. Bijvoorbeeld Pdh Th=+7 en dan bv 3.67kW. Dus het vermogen in deellast bij +7 graden.

Maar wat is nu deellast?

Het minimum modulatie vermogen, iets met defrost etcetera geen idee en ik vindt er nergens duidelijk antwoord op.

Bij het vergelijken van diverse warmtepompen uit de zelfde vermogensklasse zie je soms forse verschillen bv Vaillant verus Nibe.

En wanneer je niet weet wat het betekent kan je het ook niet beoordelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolmint
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 08:12
Minimum vermogen. Is er nog minder vermogen nodig zal hij afslaan. Dat wil je het liefst zo weinig mogelijk. Een warmtepomp met het maximum vermogen dat je nodig hebt bij het koudste weer en tegelijkertijd zo’n laag mogelijk minimum vermogen is het meest ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 21:31
Als dat zo is moduleert een Valliant VWL 105/6A (R290 toestel) maar matig terug in vergelijk met anderen b.v. Nibe S2125-12.