Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:30
Ik heb hier een cv-ketel Remeha avanta c28. De ketel werkt overigens gewoon goed, alleen als de verwarming aangaat knippert er een F in het display van de thermostaat. Je kun de thermostaat hierdoor ook niet meer bedienen. Na ongeveer een half uur is het knipperen weer weg en zie je gewoon een vlammetje staan voor het verwarmen.
Ook als er tapwater wordt gevraagd knippert er een F in het display van de thermostaat.

Type thermostaat:Remeha Celcia 15

We hebben de woning in het voorjaar gekocht, dus het is onbekend of dit probleem voor die tijd ook al speelde

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door RoDo op 08-12-2024 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dit soort vragen zijn enorm makkelijk zelf terug te vinden. Google een op "Remeha Celcia 15 handleiding". Daar zul je vinden dat "F" in dit geval betekent dat er een foutcode is en dat je de ketel moet raadplegen voor deze code. Dus loop naar je ketel, noteer de foutcode, Google de handleiding van de ketel en je hebt het antwoord.

Gezien alles verder werkt, grote kans dat ie bijgevuld moet worden. Ik neem aan dat je bij de overdracht van het huis gegevens over de ketel hebt opgevraagd zoals de leeftijd en wanneer deze zijn laatste onderhoudsbeurt heeft gehad? Zo niet staat dit soms ook met een sticker op de ketel zelf. Als dat niet recent is, misschien even een ketelboer vragen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:30
n9iels schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:38:
Dit soort vragen zijn enorm makkelijk zelf terug te vinden. Google een op "Remeha Celcia 15 handleiding". Daar zul je vinden dat "F" in dit geval betekent dat er een foutcode is en dat je de ketel moet raadplegen voor deze code. Dus loop naar je ketel, noteer de foutcode, Google de handleiding van de ketel en je hebt het antwoord.

Gezien alles verder werkt, grote kans dat ie bijgevuld moet worden. Ik neem aan dat je bij de overdracht van het huis gegevens over de ketel hebt opgevraagd zoals de leeftijd en wanneer deze zijn laatste onderhoudsbeurt heeft gehad? Zo niet staat dit soms ook met een sticker op de ketel zelf. Als dat niet recent is, misschien even een ketelboer vragen voor onderhoud.
Dit heb ik gedaan, De ketel zelf geeft geen foutcode aan 8)7 en werkt gewoon na behoren.
De ketel is al op leeftijd. aangezien we dan over willen stappen op de warmtepomp zou het mooi zijn dat hij dit jaar nog overleeft om het jaarlijkse gas verbruik te monitoren.