Hoe via Apple TV naar Apple Muziek luisteren zonder TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Apple TV voor muziek zonder TV (onderwerp kan ik helaas niet wijzigen)

Ik zoek een eenvoudige mogelijkheid om via Apple TV te luisteren naar Apple Muziek zonder TV.

Wat heb ik al geprobeerd:
De Bluesound aan de Tv verbonden met een Optische kabel en geeft geluid, maar van zodra de Tv wordt uitgezet, valt het geluid ook weg.
Anneer ik Apple Muziek gebruik met enkel Bluesound en Apple TV, springt de Tv steeds aan, ook al zet ik ARC (Simp-Link) uit.
Helaas speelt Apple Muziek niet rechtsreeks binnen de Bluesound app, waardoor Apple AirPlay gebruiken de enige mogelijkheid is, iets dat we hier dus niet wensen.

De hardware bestaat uit:
  • Tv Leg Oled
  • Apple TV 4K (laatste generatie)
  • Bluesound PowerNode Hdmi eARC + Optical-in
Ik wil een aparte Hifi-luisteropstelling toevoeging in de woonkamer voor puur muziekbeleving, dus zonder tussenkomst van een Tv.

Is er een oplossing om dmv een of andere splitter, zowel enkel audio voor Apple Muziek als video/audio voor films te gebruiken bij een Apple TV, en welke type splitter heb ik precies nodig? Liefst een type splitter zonder schakelaar, iets dat automatisch gaat.

Bedoeling is om de Apple TV niet rechtsreeks via Hdmi met de tv te verbinden, want dan gaat de tv sowieso aan wanneer ik gebruik maak van Apple Muziek.
  • Apple TV -> Hdmi -> splitter
  • Splitter -> Hdmi -> LG Oled
  • Splitter -> Optisch -> Bluesound
Bluesound PowerNode heeft een Optische ingang.

Afbeeldingslocatie: https://www.ayreborn.com/cdn/shop/products/POWERNODE_BLK_Back_800x.jpg?v=1621115675

[ Voor 2% gewijzigd door Moris op 08-12-2024 15:09 . Reden: onderwerp kan ik helaas niet wijzigen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Moris schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:05:
Apple TV voor muziek zonder TV (onderwerp kan ik helaas niet wijzigen)
fixed :) Voor de volgende keer mag dit ook via een topic report, dan zien we het sneller.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Maar om de muziek uit te zoeken moet je nog steeds de TV aanzetten toch? Dan kan je ook net zo goed de airplay op de Apple TV laten afspelen op de Bluesound (menu rechtsboven-audio selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Neen hoor, muziek kan via Siri bediend worden zonder tussenkomst van een TV.
Bedoeling is om de Apple TV niet de tv aan te laten schakelen maar rechtstreeks muziek te laten spelen op de Bluesound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Om het probleem van de TV die automatisch aangaat tijdens het luisteren naar Apple Music op te lossen, heb ik het volgende al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
De Apple TV box wakker maken, zou de TV wakker maken. De Apple TV box in slaapstand zetten, zou een signaal naar de TV sturen om hetzelfde te doen.

In de instellingen van de TV heb ik HDMI-CEC uitgezet, maar ik krijg geen geluid meer, zowel via HDMI als optisch.

In de instellingen van de Apple TV heb ik HDMI-CEC ook uitgezet, ook hier komt helemaal geen geluid door. Heel vreemd.
TV: Instellingen﹥Afstandsbedieningen en apparaten﹥Bediening TV's en ontvangers﹥Aan
Verder ben ik zo tevreden over de BlueSound PowerNode dat ik het apparaat niet wil vervangen door alternatieven.
De enige optie die ik zie is iets in de vorm van een splitter, die het beeld onaangeroerd doorlaat en het geluid apart naar de Bluesound stuurt. Maar wat voor audio-extractor dan?

Een Sonos Port werkt, net als Bluesound, uitsluitend via Airplay, waardoor het rechtstreeks streamen van Apple Music zonder iPhone niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit is een mooi voorbeeld dat nieuwer niet altijd beter is.

De oudere Apple TV's hadden een optische SPDIF uitgang. En ik heb een tijdje een Apple TV 2 op die manier aan mijn speakersetje gekoppeld en zo vrolijk muziek gestreamd. Er was dus geen beeldscherm bij betrokken.

Dus misschien kun je ergens nog een 2de of 3de generatie AppleTV op de kop tikken en die netjes achter je versterker wegwerken. Dan geef je hem als netwerknaam 'Bluesound' en dan is het net alsof je rechtstreeks naar je speakers streamt.

Wel even een kleine kanttekening, HDCP protected content kan zo niet worden afgespeeld. En destijds werd muziek niet op die manier beschermd. Maar misschien dat het nu of in de toekomst anders is.
Pagina: 1