spontane reboot bij klopje op tafel ?¿?

Pagina: 1
Acties:

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Nou, nu heb ik me toch iets vaags :P
Kzit er al een tijdje mee, maar de benodigde klopjes op tafel lijken steeds minder hard te worden om de comp te laten rebooten.
Ik zal maar beginnen. Allereerst mijn mobo, het betreft een MSI 6163 PRO.
Probleem:
Zodra ik een mug doodmep op tafel of om een andere reden een klop op de tafel geef (zoals wanneer ik voor de zoveelste keer wordt gefragd met quake3 ;p) dan gaat mijn computer dus doodgewoon rebooten, soms wil hij daarbij niet meer opstarten en staan er een aantal van de 4 ledjes op rood ipv groen (dat varieert per keer dus aan één bepaald iets kan het niet liggen). De oplossing heb ik tijdelijk gevonden: namelijk de ide-stekker van de harddisks eruit trekken en er opnieuw indoen (:?). Dan doet hij het weer totdat ik dus weer een klop op tafel geef.
Dit alles is zo sinds ik een brander (2x) van iemand hier te leen heb gehad, daar heb ik nogal es een gepruts mee gehad om hem er bij de cdrom in te krijgen :P
Nahja ik ben dus nu eigenlijk op zoek naar een wat meer permanente oplossing ;p
Tijdje geleden werd ik wakker 'sochtends en toen stond het beeld op waar je komt vlak nadat je je pc aandoet bij het testen van het geheugen... en er stonden ledjes op rood :P
Dus zonder kloppen kan het ook plotseling gebeuren...

plz plz help me :'(

Hoi

Verwijderd

lijkt me bijna 100% een los kontakt. CPU voetje?
IDE kabel langs scherp metaal geschraapt en net wel/net niet kortsluiting.
gewoon oplossen als volgt: kast uit elkaar halen, zorgen dat ie werkt en dan heel voorzichtig met je hand overal aan trekken en duwen. hou andere hand tegen metaal van de kast
voor de aarding. blijf met je klauwen uit de buurt van IC's ed, meestal zijn t kebeltjes of voetjes.
4 rode ledjes duidt meestal op defekte processor, maar ja als er een kontaktje bijv voeding ontbreekt, geeft ie natuurlijk meestal aan dat er iets kapot is.
zo zou ik t doen

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 23:33 schreef visch het volgende:
lijkt me bijna 100% een los kontakt. CPU voetje?
IDE kabel langs scherp metaal geschraapt en net wel/net niet kortsluiting.
gewoon oplossen als volgt: kast uit elkaar halen, zorgen dat ie werkt en dan heel voorzichtig met je hand overal aan trekken en duwen. hou andere hand tegen metaal van de kast
voor de aarding. blijf met je klauwen uit de buurt van IC's ed, meestal zijn t kebeltjes of voetjes.
4 rode ledjes duidt meestal op defekte processor, maar ja als er een kontaktje bijv voeding ontbreekt, geeft ie natuurlijk meestal aan dat er iets kapot is.
zo zou ik t doen
Defecte processor enzo zeg je, maar als het probleem tijdelijk is opgelost door ide kabel opnieuw in mobo te doen, dan lijkt dat me al vreemd omdat ik nu dus gewoon in het systeem zit O_o... Zou het ide kabeltje verwisselen misschien oplossing zijn ?¿?

Want ik ben niet zo'n held met computers afbreken/opbouwen vrees ik :'(

Hoi

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
potdorie nou deed hij het net weer, alleen dit keer zonder eerst op tafel geklopt te hebben en dit keer moest ik de ide kabel er wel opnieuw insteken voordat hij het weer deed...
weet je zeker dat de door jou gegeven oplossing de enige mogelijkheid is? Want dan moet ik er in ieder geval even naar (laten) kijken (laten omdat ik daar liever zelf niet mee ga prutsen)...
Ik wil d'r gewoon zo snel mogelijk vanaf want dit kan ook nooit goed voor de computer zijn als het inderdaad om kortsluitingkjes gaat :?
Wat als hij straks helemaal niet meer aan wil ;(

Hoi

Verwijderd

Zet die bak eens opnieuw in elkaar en controleer alle onderdelen of ze mogelijk kortsluiting maken.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Ik weet niet wat voor systeem je hebt, maar bij ons op het werk hadden we compaq's die hetzelfde vertoonde.

In dat geval lag het niet aan de IDE kabel, maar aan de Voedingsstekker voor de harddisk..
Deze maakten geen goed contact.
Oplossing in dat geval was een andere voedingsstekker te nemen voor de harddisk(s) (meestal heb je er nog wat over.)

Suc6.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ergens in je systeem zit een draad los. vriend van mij had het in ze voeding.. te hard op tafel slaan was spontane reboot..

nieuwe voeding was daar de oplossing, maar dit is wel degelijk een kabel die of korsluiting maakt of af en toe 'breuk' heeft..

zoeken dus.. (dat sucks ja, idd!)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Okee werkelijk hardstikke bedankt mensen, wanneer ik er de kans voor zie zal ik eens kijken naar de gegeven oplossingen (ik begin natuurlijk met die die het makkelijkst uit te voeren is, maar mocht het niet werken dan zal ik natuurlijk verder gaan met de volgende :))

Nogmaals hardstikke bedankt... heh ik lijk zo eigenlijk best wel op die vent van bouquet die met een klap op z'n tv een andere zender pakt... als ik wil rebooten ff op tafel slaan ;)

Hoi

Pagina: 1