Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 00:55
Hallo,

Ik heb buitenlampen van Calex die ik heb gekoppeld met Alexa, geen probleem niks aan het handje.

Ik heb wel een probleem met de wandlampen van Calex, deze:
https://www.calex.eu/devi...-Warm-White-4W-5401000500

Ik kan alle lampen via Alexa stembesturing aan/uit, dimmen, kleur veranderen, geen probleem.

De wandlampen kan ik handmatig via de app ook besturen, niks aan het handje.

Maar als ik de wandlampen van kleur wil laten veranderen via de stembesturing, zegt Alexa dat ze niet weet hoe (dat het niet wordt ondersteund). Bij de andere lampen doet ze dat wel.

Ik snap niet zo goed waarom dit is, is dit een foutje in de Calex Skill? Moet ik handmatig iets instellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
Is de lamp wel verbonden met de Calex Gateway/hub? Of heb je hem direct aan je telefoon gekoppeld?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
FredvZ schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:45:
Is de lamp wel verbonden met de Calex Gateway/hub? Of heb je hem direct aan je telefoon gekoppeld?
Maakt dat wat uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Als het een lamp is met alleen Bluetooth wel. Als ik goed lees heeft de lamp waar je naar linkt alleen Bluetooth.

Calex verkoopt ook Wifi smart verlichting en die kan wel zelfstandig communiceren met Google en Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
Ok, wil je nou zeggen dat ik andere lampen moet kopen, ik snap het even niet zo goed. De lampen zijn al aangesloten op Alexa alleen de skill werkt niet goed, dus ik snap even niet zo goed wat je probeert te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
TechSupreme schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:05:
Ok, wil je nou zeggen dat ik andere lampen moet kopen, ik snap het even niet zo goed. De lampen zijn al aangesloten op Alexa alleen de skill werkt niet goed, dus ik snap even niet zo goed wat je probeert te vertellen.
Wat ik probeer te zeggen is dat voor de lamp waar je naar linkt je een Smart Outdoor Gateway nodig hebt om ze met Alexa aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
Ja die heb je inderdaad nodig om met Alexa te koppelen. Wat heeft dat met de skill te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
TechSupreme schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:17:
Hallo,

Maar als ik de wandlampen van kleur wil laten veranderen via de stembesturing, zegt Alexa dat ze niet weet hoe (dat het niet wordt ondersteund). Bij de andere lampen doet ze dat wel.

Ik snap niet zo goed waarom dit is, is dit een foutje in de Calex Skill? Moet ik handmatig iets instellen?
Kun je dan niet beter een automation maken in Alexa die dit uitvoert en dan koppelen aan een nieuwe spraak besturing?
https://www.amazon.com/al...?ie=UTF8&node=21442922011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
NLMaca schreef op woensdag 11 december 2024 @ 03:26:
[...]

Kun je dan niet beter een automation maken in Alexa die dit uitvoert en dan koppelen aan een nieuwe spraak besturing?
https://www.amazon.com/al...?ie=UTF8&node=21442922011
Hoi, eindelijk een antwoord waar ik iets mee kan. Maar als ik dan zeg: "Alexa, zet de lampen in de schuur op paars". Dan werkt het nog steeds niet toch? Of hoe zit dat met Automations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
@TechSupreme ik weet voor de rest niet hoe dat werkt.. Ik zou zeggen test het uit en anders mogelijk contact zoeken met Calex hierover?

• TechSupreme
NLMaca schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:57:
@TechSupreme ik weet voor de rest niet hoe dat werkt.. Ik zou zeggen test het uit en anders mogelijk contact zoeken met Calex hierover?
Denk dat dat de enige optie gaat zijn want ik vermoed dat dit gewoon een fout is in die skill, maar goed ik had gehoopt dat ik dat zelf kon corrigeren. Sneller en makkelijker.
Pagina: 1