Computer na instal. windows 11 uitvallen - geen reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
Goededag allemaal, ik heb opnieuw jullie hulp nodig.

Ik heb onderstaande build in elkaar gezet, maar loop nu tegen de volgende frustratie aan en ik kom er niet uit ondanks allemaal zoekwerk op het internet.

Rest van de build
ASUS ROG STRIX 650E/F Gaming WIFI (met laatste BIOS versie 3057)
Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Black
Inno3D GeForce RTX 4080 SUPER X3
DeepCool LS720 Zwart
NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000
Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB
Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB
AOC U27G3X (2x)

Ik dacht even eenvoudig windows 11 te installeren, maar dit gaat continu fout. Het begint al dat je een internet verbinding moet maken voor verdere installatie, maar aangezien de PC helemaal clean is lukt dat niet. Daar heb ik via Youtube een workaround in gevonden via Command promt en dan intikken "OOBE\BYPASSNRO". Dan doorloopt die een prima installatie en kun je later via USB je WIFI/LAN drivers eropzetten. ik zit dan daadwerkelijk gewoon in windows.

Maar daarna gaat het mis. De PC start ineens vanuit het niets opnieuw op, maar blijft dan hangen in een zwart scherm. Geen foutmelding, geen bios scherm niks. En als je dan weer een harde reset doet of opnieuw opstart moet je weer van vooraf beginnen. 1x ook het blauwe scherm gehad met "Het lijkt alsof windows niet op de juiste wijze is geladen" (NO SHIT SHERLOCK 8)7 )

Ik heb nu al 4x windows opnieuw geinstalleerd. Moederbord van laatste bios voorzien. Alle niet essentiale randapparatuur eraf gehaald (zoals andere harde schijven), maar hij blijft uitvallen na een aantal minuten (bijv bij installeren nvidea driver, of moederbord driver). Op internet stond nog dat ik in de bios "legacy USB support" moest uitzetten (heb ik gedaan) > maar geen effect. Ergens nog gelezen CMOS te clearen (poging gedaan, geen idee of dit effect heeft)

Ik loop bijna tegen de muur van wanhoop. Omdat ik gewoon niet verder komt.

Dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

Ook geen beeld op de video uit van het moederbord?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:57
heb je expo aanstaan toevallig,zo ja zet die eens uit?

Zet de versie voor bios 3057 er eens op,3042,die ,laatste is vind ik niet zonder bugs

Ikl heb hetzelfde moederbord vandaar

Klinkt alsof je zware instabiliteit hebt,door geheugen,bios ect

Alle kabels ook goed aangesloten?
Dubbel check bv of bv de ram wel goed in het slot zit,loop alles sowieso na.

Maak maar eens een foto als je wilt van de binnenkant en hoe alles aangesloten is

Welke cpu zit er in dit systeem?

[ Voor 101% gewijzigd door freaky35 op 08-12-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
franssie schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:41:
Ook geen beeld op de video uit van het moederbord?
Shellshock, dat was hem. De displaypoort leek ook niet goed te werken van de gpu.

Nu op moederbord wel beeld alle drivers geïnstalleerd en andere displaypoort gepakt en alles lijkt te lopen.

De vraag is of ik nu nog iets met dat usb legacy moet doen in de bios. Die staat nu op disabled maar stond op enabled. Ik heb werkelijk geen idee wat de impact daarvan is