YouTube blijft hangen op Mac mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hi,

Ik heb een Mac mini met de volgende configuratie:
[list]
• Apple M1‑chip met 8‑core CPU, 8‑core GPU en 16‑core Neural Engine
• 16 GB centraal geheugen
• 512 GB SSD-opslag

De laatste tijd heb ik er last van dat de YouTube filmpjes bufferen (ronddraaiende cirkel).

in de activiteitenweergave zie ik dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0L7oHts2f9FjAJeoiBQvvt4RazM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9IK01QYIMldXQOjOnwB2ULPq.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is en eventueel de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:01
Is dit niet gewoon internet snelheid?

je kan proberen emt een addblocker, vaak werkt dat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
99ruud99 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:49:
Is dit niet gewoon internet snelheid?

je kan proberen emt een addblocker, vaak werkt dat stabieler.
Ik denk niet dat het de internetsnelheid is:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWq_6xNaxBLfvSIKIq27eE1lULI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ELJiqyKJSfEtjyLY4BkfezeG.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik overigens Pi-hole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb zojuist mijn safari geschiedenis gewisten nu loopt het weer soepel. Ik ga nog niet te hard juichen maar zal het even monitoren.

Het resultaat laat ik nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Het was ook te mooi om waar te zijn. Ik heb nu weer last van het "hangen" van Youtube filmpjes. Speedtest nog steeds rond de 760Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Ik zie een proces genaamd ‘Private Internet Access’. Is dit wellicht VPN rotzooi die er tussen zit en vertraagt?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Thandor schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:09:
Ik zie een proces genaamd ‘Private Internet Access’. Is dit wellicht VPN rotzooi die er tussen zit en vertraagt?
Ook als ik dit proces kill blijft het probleem bestaan.

Ik vind die Safari-webmateriaal (in cache) vreemd. Ik zie er soms meerdere?

[ Voor 12% gewijzigd door wimbre op 08-12-2024 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Probeer eens een andere browser, of zet je pi-hole eens uit, of beide. Ik zou proberen om alle variabelen uit te sluiten. Je kan ook je Mac eens met een gast account opstarten en kijken of je dan hetzelfde gedrag ziet.

Gekke gedachte: als jouw pi-hole toegang naar advertenties blokkeert, zijn dat dan niet precies de punten waar de video’s blijven hangen? Ik kijk YT altijd in Firefox met ublock origin aan. Nergens last van.

[ Voor 32% gewijzigd door Archer_VC10 op 08-12-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Archer_VC10 schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:24:
Probeer eens een andere browser, of zet je pi-hole eens uit, of beide. Ik zou proberen om alle variabelen uit te sluiten. Je kan ook je Mac eens met een gast account opstarten en kijken of je dan hetzelfde gedrag ziet.

Gekke gedachte: als jouw pi-hole toegang naar advertenties blokkeert, zijn dat dan niet precies de punten waar de video’s blijven hangen? Ik kijk YT altijd in Firefox met ublock origin aan. Nergens last van.
De reclames waar die mee begint lopen netjes door en dan start het filmpje en na enige tijd slaat deze vast.

Als ik Chrome gebruik loopt alles door (tot nu dan :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Helaas liep YT ook vast op Chrome en Firefox en ook als ik filmpjes op mijn iPhone (via WIFI thuis) afspeelde.

Hieruit trok ik de conclusie dat de oorzaak dus niet bij mijn MAC Mini lag.

Ik heb vervolgens pi-Hole gedisabled ($ pihole disable) en nu loopt YT gewoon door. Ook dit ga ik even monitoren en als het goed blijft gaan zal ik mij moeten focussen op Pi-hole.

Be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah, kijk eens in PiHole of jnn-pa.googleapis.com in je blocklist staat. Zo ja, zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:52

KRAI.7

Bwoah...

Toevallig sinds vanavond exact hetzelfde probleem met mijn Mac mini M4. Bekabeld en draadloos. Speedtest geeft snelheden weer van 500 download/upload (draadloos) en 900 download/upload (bedraad).

@wimbre Merk je nog verschil tussen Private Browsing of een ‘normaal’ Safari-venster? Ik loop namelijk vooral tegen het probleem aan in een Private Browsing venster. Met een normaal Safari-venster gebeurt het ook, maar veel minder. Ook ik heb geschiedenis/websitedata gewist en dat werkte even, maar ben nu ook weer terug bij af. :(

Overigens niet bedoeld om dit topic te kapen, maar om even te kijken of het probleem zich bij jou ook op deze manier voordoet.

[ Voor 10% gewijzigd door KRAI.7 op 28-12-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
KRAI.7 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:29:
Toevallig sinds vanavond exact hetzelfde probleem met mijn Mac mini M4. Bekabeld en draadloos. Speedtest geeft snelheden weer van 500 download/upload (draadloos) en 900 download/upload (bedraad).

@wimbre Merk je nog verschil tussen Private Browsing of een ‘normaal’ Safari-venster? Ik loop namelijk vooral tegen het probleem aan in een Private Browsing venster. Met een normaal Safari-venster gebeurt het ook, maar veel minder. Ook ik heb geschiedenis/websitedata gewist en dat werkte even, maar ben nu ook weer terug bij af. :(

Overigens niet bedoeld om dit topic te kapen, maar om even te kijken of het probleem zich bij jou ook op deze manier voordoet.
Ik heb alleen ervaring met "normaal" browsen, ik gebruik Private Browsing namelijk nooit. Ik wil het wel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sypie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:35:
Ah, kijk eens in PiHole of jnn-pa.googleapis.com in je blocklist staat. Zo ja, zet die eens uit.
Ik heb jnn-pa.googleapis.com in mijn whitelist gezet. Ik ga weer even testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Tot op heden werkt alles als een zonnetje, geen YT films die blijven hangen dus voorlopig ben ik zeer tevreden.
Pagina: 1