Akoestiek Ahoy Rotterdam?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-01 10:29
Ik wil al een tijdje graag naar Ludovico Einaudi (klassieke pianomuziek). Nu komt hij in februari naar de Ahoy, maar ik vraag me af hoe de akoestiek daar is. Iemand ervaringen om te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ahoy heeft meerdere zalen, dus je zult wat specifieker moeten zijn. De akoestiek in de Arena valt wel mee, maar het was van origine een sporthal. Zelf vind ik de akoestiek in Afas Live en Ziggo Dome beter, aangezien die zalen specifiek voor muziek ontworpen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 08-12-2024 10:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefson
De specifieke zaal is helaas nog niet bekend volgens mij. Maar in de Arena valt het dus wel mee? Of bedoel je juist dat het tegenvalt :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefson
Ik keek niet goed. Het is wel in de Arena inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
De "Benelux-exclusive-show" van Ludovico Einaudi is op 17 februari in de Ahoy Arena.
https://www.ahoy.nl/agenda/concert/ludovico-einaudi.
Dit wordt terecht een show en geen concert genoemd. In de Ahoy Arena kan piano-solo niet zonder elektronische versterking. Het geluidsbeeld zal dus worden bepaalde door de technici en de techniek.
De akoestiek van de ruimte is dan van ondergeschikt belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefson
Klinkt logisch! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 09:57
Wij zijn een paar jaar geleden bij Ennio Morricone in Ahoy geweest. De eerste paar nummers leek de geluidsman nog niet wakker, toen was het geluid echt slecht. Later veranderde dat naar "matig" maar beter dan dat werd het niet. Om deze reden hebben wij dit concert van Einaudi ook laten schieten, we hadden er best graag heen gewild maar zijn muziek is verfijnd en daar is Ahoy mijns inziens niet echt geschikt voor.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.Millenarian op 14-12-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het hangt dus sterk af van techniek en wie aan de knoppen draait.

Ik heb een aantal uitstekende concerten daar meegemaakt (lang geleden overigens), waaronder Pavarotti en (minder klassiek) o.a. Dream Theater en Brian May, maar ook een zwaar tegenvallende uitvoering van Aida waar je halve koor slecht tot niet kon horen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik skip Einaudi in Ahoy omdat het toch niet lekker gaat klinken in die sporthal. Had er afgelopen november wel bij willen zijn in het concertgebouw, maar helaas had ik gemist dat ie daar zou spelen.
Pagina: 1