Ik heb nu een Redmi Note 13 pro en ik merk dat op de standaard stand de foto's vaak niet mooi zijn. Of over of onderbelicht. En ook alsof de telefoon een soort van nabewerking doet. Als ik een foto maak en ik kijk daarna de foto dan zie je dat die toch nog een soort van uhm veranderd. Of de kleur verandert nog iets of een arm verplaatst nog iets of een oog gaat nog een stukje dicht. Ik gebruik de normale foto stand en heb verder niks aan staan wat een nabewerking zou kunnen doen. Ook merk ik dat wanneer je de flits gebruikt dat die lang erover doet om een foto te maken. Mijn vorige telefoon had gewoon een snelle flitser, dus lampje aan uit fel aan klaar. Ook als ik bijv een foto maakt en 1 van mijn kids beweegt iets dat is er gelijk bewegingsonscherpte. Zijn er überhaupt telefoons die gewoon lekker simpel een foto maken in diverse omstandigheden zonder teveel aanpassingen te moeten doen in bijv een pro modus? Mijn vorige telefoon was een Redmi note 12 Pro. Objecten etc fotografeert de 13 goed. Maar ik zoek echt een camera waarmee ik in alle omstandigheden mooie foto's van de kids kan maken, zowel portret als met bijv wild uitpakken van cadeautjes. Maar ook bijv op een trampoline of een kermis attractie.
Vraag
Alle reacties
De camerakwaliteit wordt eigenlijk in alle smartphonereviews wel belicht. Welke modellen heb je al gevonden, reviews over gelezen, en waar twijfel je nog over? Je zult toch iets meer informatie moeten geven.
Zoek je een camera of een smartphone met camera?
Wat is je budget? Want de iPhone en Samsung S serie schieten prima fotos .
Maar als je budget rond 250 zit, Tsja wat wil je... Er is een reden dat ze relatief goedkoop zijn.
Maar als je budget rond 250 zit, Tsja wat wil je... Er is een reden dat ze relatief goedkoop zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door 99ruud99 op 07-12-2024 22:11 ]
Het is meer dat ik toen uit nood de Xiaomi Redmi note 12 pro had aangeschaft en ik was er voor dat bedrag zo tevreden mee dat ik daarom puur uit ervaring ben gegaan voor weer een Xiaomi. Mijn eigen 12 was gesneuveld dus waarom dan niet voor een opvolger gaan. Ik heb ook even een dag de Redmi note 12 pro+ geleend van de buurjongen maar net zo een drama als de 13. En budget is niet echt een probleem en het is puur dat ik gewoon mooie spontane foto's wilt maken met familie time en ik hoef geen camera waar je tig handelingen moet instellen of gewoon een simpele mooie foto te kunnen maken van mijn kind die een cadeautje uitpakt. Nu was dat met de 13 ook maar haar armen zijn zo onscherp door het bewegen met uitpakken. Dus het hoeft geen 1000 euro telefoon te zijn. Maar wel gewoon een met een goed simpele camera etc en ook gewoon een redelijk zelfde formaat als de Redmi en ook gewoon best vlot aangezien ik veel op social media doe99ruud99 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:10:
Zoek je een camera of een smartphone met camera?
Zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Heb de afgelopen aantal jaar veel plezier gehad met een Redmi eerst de 11 en toen de 12 maar de 13 is echt ondanks dat de reviews anders beweren echt drama. In pro modus zul je vast een boel kunnen instellen. Maar ik wil als mijn kind bijv een cadeautje uitpakt of krijgt me telefoon kunnen pakken en hop een spontane zuivere foto kunnen maken. Zonder dat de foto overbelicht is of blurt door beweging of dat wanneer je hem opent dat het beeld nog aangepast wordRoD schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:02:
De camerakwaliteit wordt eigenlijk in alle smartphonereviews wel belicht. Welke modellen heb je al gevonden, reviews over gelezen, en waar twijfel je nog over? Je zult toch iets meer informatie moeten geven.
Ook het moment dat je een foto wilt maken en er komt een object in beeld dat die de achtergrond gelijk vervaagd. Of zoals met bijgevoegde foto
Ook vaak dat de foto minder zuiver is door onderbelichting, maar als je dan de filters gebruikt dan duurt het maken van de foto al gauw een seconde extra, omdat het een zo uhm lange flits is. En voor objecten zoals product foto's is het een super telefoon maar zoals familie foto's en van me kids en uitjes doet die te kort omdat die dus niet snel uhm vastlegt en beweging niet strak fotografeert
Ook vaak dat de foto minder zuiver is door onderbelichting, maar als je dan de filters gebruikt dan duurt het maken van de foto al gauw een seconde extra, omdat het een zo uhm lange flits is. En voor objecten zoals product foto's is het een super telefoon maar zoals familie foto's en van me kids en uitjes doet die te kort omdat die dus niet snel uhm vastlegt en beweging niet strak fotografeert
:strip_exif()/f/image/VuWMGcvo7sFaoaJhYZ9QmtNz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door junior1981 op 08-12-2024 00:02 ]
Nu heb je nog steeds geen budget genoemd. Ga bij jezelf te rade, hoe belangrijk zijn de fotos.
Levensbelang / je werk; koop mobiel van 1000+
Belangrijk, maar enkel voor social media: koop 600 euro mobiel
Niet zo belangrijk, enkel whatsapp naar oma; 300 euro mobiel is oke.
Die beslissing kunnen wij niet voor je maken.
En aanvullend, als je je budget hebt bepaald, ga dan eens naar de Pricewatch en kijk welke modellen daar in passen. En ga daar dan eens de reviews van lezen om de plus en minpunten te bepalen. Als je dan nog specifieke vragen hebt, dan kunnen we daar naar kijken.
Gewoon mooie fotos die gewoon zuiver blijven en niet nabewerkt worden of bij de minste beweging al blur vertonen zoals bovenstaande foto99ruud99 schreef op zondag 8 december 2024 @ 07:16:
Nu heb je nog steeds geen budget genoemd. Ga bij jezelf te rade, hoe belangrijk zijn de fotos.
Tsja, zo schiet het dus niet op. Er is je nu al een aantal keer aangegeven wat we nodig hebben om je te kunnen helpen, maar je toont geen enkel eigen initiatief. Dan houdt het toch echt op, en doe ik dit topic op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.