Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windows311
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-01 19:51
Goedeavond allen,
We zijn op zoek naar een gamelaptop met een AZERTY toetsenbord.
Ik heb de best buy advies gebruikt, echter als ik mijn budget van maximaal 1400 euro neem, kom ik uit op een Asus met Intel core i7 processor en NVIDIA Geforce RTX 4070.

FX507ZI4-LP049W
https://www.coolblue.be/n...507zi4-lp049w-azerty.html

Ga ik in het budget iets lager, kom ik uit op andere merken en modellen. Waaronder Lenovo met een AMD Ryzen™ 7 en GeForce RTX™ 4060.
83JC00ALMB
https://www.lenovo.com/be...ovo-loq-15arp9/83jc00almb

Met mijn huidige keuze van Asus en met een meerprijs van 250 euro, kies ik voor een zwaardere processor en videokaart. Hiermee denk ik op langere termijn beter af te zijn.
Alle laptops hebben 16GB werkgeheugen.

Wat ga je met je laptop doen?
Naast een beetje Youtube ook games zoals GTA en World of Warcraft.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Gewoon surfen en Youtube kijken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Gewicht en accuduur zijn niet belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Neen.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta open voor alternatieven. Ik wil voor dit hoge bedrag een weloverwogen besluit nemen.
Dank voor de reacties _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:02
Ehh, de Ryzen is stukje zuiniger dan die i7, waardoor hij langer de kloksnelheid kan aanhouden. In praktijk zullen ze dus even snel zijn, of de Ryzen zelfs sneller.

Wel zit er een behoorlijk verschil in de gpu, de 4060 laptop gpu is niet de allerbeste gpu op de markt. Kijk dus zelf even of je de gpu upgrade nuttig vindt .

Wat is reden dat je specifiek een laptop wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windows311
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-01 19:51
99ruud99 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:49:
Ehh, de Ryzen is stukje zuiniger dan die i7, waardoor hij langer de kloksnelheid kan aanhouden. In praktijk zullen ze dus even snel zijn, of de Ryzen zelfs sneller.

Wel zit er een behoorlijk verschil in de gpu, de 4060 laptop gpu is niet de allerbeste gpu op de markt. Kijk dus zelf even of je de gpu upgrade nuttig vindt .

Wat is reden dat je specifiek een laptop wilt?
Dat is dus de vraag. Doe ik daar goed aan? Gamen op de allerhoogste instellingen vind ik niet belangrijk, bovendien lukt dat met tijd niet meer ivm veroudering van de laptop. Het gaat er mij om dat ik met een snellere gpu jaren langer kan doen.
Uit jouw antwoord lees ik dat dit niet uitmaakt.

Wij willen een laptop omdat dit voor de werkplek handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:02
Tsja, de snellere gpu zal wel langer meekunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:24
99ruud99 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:31:
Tsja, de snellere gpu zal wel langer meekunnen
De 4070 is maar 10% beter dan de 4060 dus dat valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SactoriuS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:15
4060 is de bang for buck. De hogere klasses zijn onredelijk veel duurder dat is ze niet kan aanraden. Een laptop met goede cpu een een 4060 kan je makkelijk onder de 1000e vinden wil je een 4070 ben je vaak al 300 a 400 meer kwijt voor 10 mss 15% meer performance. Is het mij niet waard, 4060 draaid alles op medium, alleen 4k is iets minder handig maar daar heb je de dlss en scaling voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSA1963
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 09:19
Ik heb nu zowel een gaming van Lenovo en op basis van die ervaring ook een Lenovo puur voor werk gekocht. Wat mijn opvalt is de perfecte service van Lenovo die ik al lang niet meer heb gehad bij andere merken. Als je kijkt naar de GPU zou je inderdaad voor wat overspecificatie kunnen kiezen om langer met de laptop te kunnen doen. Mijn vorige laptop heeft ruim 10 jaar volgehouden met een accu vervanging. Juist daarom heb ik toen gekozen voor een overkill op dat moment en na 10 jaar was hij nog steeds niet langzaam. Je ziet momenteel dat er voor AI veel functies bijkomen maar die gaan met name in de cloud plaatsvinden dus een snelle Wifi of een vaste verbinding wordt steeds belangrijker ook voor de games natuurlijk. Dus spec zou ik ook laten afhangen hoelang ik met een laptop wil doen.
Pagina: 1