Ik zoek een?
Ik heb recent een nieuwe Game-PC gekocht, maar nu zou ik ook graag mij oude PC uit 2017 voorzien van een update. Deze PC bestaat uit de volgende onderdelen:
- MSI GTX 1080.
- AMD Ryzen 1600x
- 16 GB Corsair DDR 4 werkgeheugen.
- Mobo: Gigabyte GA-AB350-GAMING
- Corsair RM-550X voeding.
- BeQuit processorkoeler (weet niet welk type).
Ik zou deze PC graag een upgrade geven zodat hij weer een paar jaar ertegenaan kan.
Wat is je budget?
Ongeveer €600 - €700
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt vooral gebruikt voor gaming. Spellen als Apex Legends, Fortnite en CS2. Het doel is om deze spellen te gaan spelen op een 1440p resolutie. Ik gebruik een 144Hz monitor, dus een FPS van rond die koers zou mooi zijn op redelijke hoge settings.
Ik zat zelf aan het volgende te denken om het systeem te upgraden:
Een paar vragen die ik hierbij heb:
- Is dit een reëele upgrade?
- Klopt het dat ik met mijn huidige voeding van 550 watt niet meer ga uitkomen i.c.m. bovengenoemde CPU en GPU?
- Het systeem bevat nu 16 GB werkgeheugen. Is dit afdoende? Of zou dat ook vervangen moeten worden?
Ik heb recent een nieuwe Game-PC gekocht, maar nu zou ik ook graag mij oude PC uit 2017 voorzien van een update. Deze PC bestaat uit de volgende onderdelen:
- MSI GTX 1080.
- AMD Ryzen 1600x
- 16 GB Corsair DDR 4 werkgeheugen.
- Mobo: Gigabyte GA-AB350-GAMING
- Corsair RM-550X voeding.
- BeQuit processorkoeler (weet niet welk type).
Ik zou deze PC graag een upgrade geven zodat hij weer een paar jaar ertegenaan kan.
Wat is je budget?
Ongeveer €600 - €700
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt vooral gebruikt voor gaming. Spellen als Apex Legends, Fortnite en CS2. Het doel is om deze spellen te gaan spelen op een 1440p resolutie. Ik gebruik een 144Hz monitor, dus een FPS van rond die koers zou mooi zijn op redelijke hoge settings.
Ik zat zelf aan het volgende te denken om het systeem te upgraden:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X3D Tray | € 185,99 | € 185,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 420,99 | € 420,99 |
1 | Voedingen | Gigabyte GP-UD750GM | € 80,07 | € 80,07 |
Totaal | € 687,05 |
Een paar vragen die ik hierbij heb:
- Is dit een reëele upgrade?
- Klopt het dat ik met mijn huidige voeding van 550 watt niet meer ga uitkomen i.c.m. bovengenoemde CPU en GPU?
- Het systeem bevat nu 16 GB werkgeheugen. Is dit afdoende? Of zou dat ook vervangen moeten worden?