Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik voor gamen, e-mail en wat andere office taken. In februari komt Kingdom come 2 uit. Dat is al aangekocht in Steam.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind E 1200 euro nu zonder GPU wel op zijn plaats. Ik heb nog wel wat ruimte maar liever niet. Overtuigen mag!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU. Een Radeon RX6600. Hier doe ik nog even mee tot aan eind voorjaar 2025 is de planning. Dan wat nieuws.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De X3d processoren zijn onbetaalbaar op dit moment. Daarom mijn keuze voor de 7700x op dit moment. Verder minimaal 32GB RAM. Een stabiel motherboard ATX met een fijne luchtcooler en ik doe mijzelf een nieuwe behuizing kado. De huidige mag met pensioen na 15 jaar. Ik doe het nog een half jaartje met de GPU, de RX6600.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Ik hou wel van kwaliteit en ben dan ook bereid daar wat meer voor te betalen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een (bijna) stil systeem. Geen RGB!
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het waarderen als jullie eens kritisch willen kijken naar deze combinatie van componenten. Doe ik daar goed aan, zo ja, waarom? Waarom niet? Alternatieven sta ik open voor. Ik ben er een beetje uit zeg maar met mijn 46e levensjaar. Maar de kinderen hebben wensen
Dank alvast!
Hieronder mijn wensenlijst:
Dagelijks gebruik voor gamen, e-mail en wat andere office taken. In februari komt Kingdom come 2 uit. Dat is al aangekocht in Steam.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind E 1200 euro nu zonder GPU wel op zijn plaats. Ik heb nog wel wat ruimte maar liever niet. Overtuigen mag!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU. Een Radeon RX6600. Hier doe ik nog even mee tot aan eind voorjaar 2025 is de planning. Dan wat nieuws.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De X3d processoren zijn onbetaalbaar op dit moment. Daarom mijn keuze voor de 7700x op dit moment. Verder minimaal 32GB RAM. Een stabiel motherboard ATX met een fijne luchtcooler en ik doe mijzelf een nieuwe behuizing kado. De huidige mag met pensioen na 15 jaar. Ik doe het nog een half jaartje met de GPU, de RX6600.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Ik hou wel van kwaliteit en ben dan ook bereid daar wat meer voor te betalen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een (bijna) stil systeem. Geen RGB!
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het waarderen als jullie eens kritisch willen kijken naar deze combinatie van componenten. Doe ik daar goed aan, zo ja, waarom? Waarom niet? Alternatieven sta ik open voor. Ik ben er een beetje uit zeg maar met mijn 46e levensjaar. Maar de kinderen hebben wensen
Hieronder mijn wensenlijst:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 289,99 | € 289,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 | € 179,- | € 179,- |
1 | Behuizingen | Corsair 5000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 161,05 | € 161,05 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 110,95 | € 110,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C40 | € 118,89 | € 118,89 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 122,28 | € 122,28 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 239,- | € 239,- |
Totaal | € 1.221,16 |