Verschil tussen deze twee vivobooks?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zit te kijken naar de ASUS VivoBook S 15 OLED M5506UA-MA067W net vergeleken met de ASUS VivoBook S 15 OLED M5506UA-MA006W maar ik zie geen verschil?

Langer:
Qua specs precies wat ik zoek, mooi scherm, prima acuuduur, scherm niet te klein. 16GB kan ik mee leven, ik doe geen zware taken.Net ook iets in prijs verlaagd .

In de pricewatch staat ook een iets duurdere
ASUS VivoBook S 15 OLED M5506UA-MA006W

In de vergelijker zie ik geen verschil. Ik dacht aan kleur maar die lijkt ook gelijk als alle specs kloppen. Via Google en de site van Asus zelf vind ik ook geen verschil. Kijk ik scheef of zie ik iets over het hoofd? Worden enkel in andere winkels verkocht, krijgen winkelketens eigen versies oid zoals (vroeger...) bij wasmachines?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/2095938;2084808/

[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 07-12-2024 12:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 13:18
Andere partij misschien of gemaakt in een andere fabriek. Een of enkele onderdelen van een andere leverancier gebruikt. Kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Inmiddels reactie per mail van Asus, ze bevestigen dat deze modellen identiek zijn, en wisselen per verkoop kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:42

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
jaspov schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:31:
Inmiddels reactie per mail van Asus, ze bevestigen dat deze modellen identiek zijn, en wisselen per verkoop kanaal.
Om zodoende prijsvergelijken te bemoeilijken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Klopt. Zie je ook in dit geval, best een prijsverschil. Vandaar dat ik ging twijfelen of de duurdere niet toch iets extra/nieuwer/beter had.

• GJ uit Brabant
SKIKK schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:05:
[...]

Om zodoende prijsvergelijken te bemoeilijken |:(
Of gewoon voor de eigen voorraadadministratie. Wel zo handig als je (honderd)duizenden dezelfde laptops maakt dat je zelf een beetje kunt bijhouden welke waarheen moeten.

• jaspov
Daar hoef je geen verschillend artikelnummer voor te hebben lijkt me. Nu compliceer je vergelijken, prijsvergelijken, support (zelfde laptop, meerdere typenummers). En als een laptop in kanaal 1 op is en in kanaal 2 "over" is dat lastiger uitwisselen omdat ze door het nummer verschillend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Zo lastig is dat niet. Eerste deel van het serienummer zie je al aan dat het dezelfde laptops zijn. Dus kwestie van een andere sticker plakken.
Ook handig is dat je terug kunt zien waar en wanneer ze gemaakt zijn. Dat wordt moeilijk als je een bedrijf als Asus of Lenovo bent en al je laptops van een bepaald type allemaal exact hetzelfde artikelnummer hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door GJ uit Brabant op 12-12-2024 17:35 ]

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:42

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
GJ uit Brabant schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:02:
[...]

Of gewoon voor de eigen voorraadadministratie. Wel zo handig als je (honderd)duizenden dezelfde laptops maakt dat je zelf een beetje kunt bijhouden welke waarheen moeten.
Daar heb je toch serienummers voor?
Pagina: 1