Welke SSD voor i9 laptop ivm warmte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeltonline
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 22:09
Ik zoek een?
2TB M2 PCI 4 SSD voor in een laptop

Wat is je budget?
€250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung maar als er ondertussen betere betrouwbaardere merken zijn sta ik daar voor open

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ASUS ROG Strix G18 G814JIR i9 RTX4070 de ssd's zitten onder een of ander plastick lapje verstopt en ik weet ook niet of er directe luchtkoeling over de ssd plaats vindt.

De vraag is dus eigenlijk tweeerlei:
1) Wordt bv een Samsung 990 pro te warm in zo'n gesloten laptop behuizing?
2) Heeft het wel nut zon supersnelle ssd voor een paar spelletjes en voornamelijk gewoon werk oa programmeren.

Extra info vanuit Asus is de boot ssd een 1TB WD SN560 met +/- 4000MB/s read en 3300MB/s write.
Kortom wat raden jullie me aan als passende SSD?
Thanks _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door kjeltonline op 07-12-2024 10:56 ]

Beste antwoord (via kjeltonline op 08-12-2024 19:26)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Praetextatus

the dutch_paki

Nee nut heeft 't niet. Een extreem snelle ssd koop je alleen als je veel data snel nodig hebt. Bij gamen valt dat reuze. Met programmeren ook. Ik zou voordeel zien als je veel.moet videobewerking bijvoorbeeld.

Dat gezegd hebbende, als 't in je budget valt dan zou ik de 990 pro halen voor wat excel en PowerPoint werk. :P

Qua warmte zou ik me niet druk maken. Er zit zowiezo een thermal pad op en er is een reden dat de meeste ssd' 's passief gekoeld worden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:57

Praetextatus

the dutch_paki

Nee nut heeft 't niet. Een extreem snelle ssd koop je alleen als je veel data snel nodig hebt. Bij gamen valt dat reuze. Met programmeren ook. Ik zou voordeel zien als je veel.moet videobewerking bijvoorbeeld.

Dat gezegd hebbende, als 't in je budget valt dan zou ik de 990 pro halen voor wat excel en PowerPoint werk. :P

Qua warmte zou ik me niet druk maken. Er zit zowiezo een thermal pad op en er is een reden dat de meeste ssd' 's passief gekoeld worden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjeltonline
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-09 22:09
Praetextatus schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:44:
Nee nut heeft 't niet.
Bedankt! _/-\o_ Dan ga ik die bestellen.