Samsung SmartTV beeld kwaliteit bij sport (voetbal) verbeter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 07:58
Mijn vraag
Ik heb sinds 2000 weer een TV. Via marktplaats een Samsung Ue49mu9000L gekocht.
Ik kijk via WiFi en heb o.a. de KPN app geinstalleerd om voetbal te kijken.

Zelf ook met de beeldscherminstelling gespeeld. Als eerste valt mij op dat niet alle opties te gebruiken zijn.
Zo kon ik aanvankelijk niet de standaard opties (Dynamisch/Film/Standaard/??) gebruiken. Mogelijk dat bij het uitschakelen van HDR+ dit beschikbaar is gekomen(?) veel andere instellingen heb ik niet aangepast.
Dat hielp wel bij de helderheid van het beeld, dat was mat en flets na een factory reset.

Wat ik nu zie als ik voetbal kijk is dat bij snelle bewegingen de bal over het beeld springt, ipv een vloeiende beweging. Datzelfde geldt voor spelers als die een sprint in zetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er hangt niets extra's aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard zelf ook gezocht op internet, maar kan niet iets specifieks vinden wat mijn ervaring beschrijft. Ik ben dus een behoorlijke n00b als het op tv's aankomt, dus ik heb even wat hulp nodig om de juiste optie te vinden.

Dat het aan de WiFi ligt lijkt mij stug, ik zie geen andere beeldvervorming. Dat gebeurd nog wel eens bij andere programma's bij het verspringen van reclame weer terug naar het programma. Het gaat dus echt over de snelle bewegingen zoals de bal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 07:58
AutoMation instellingen lijken niets te doen. Daar kan ik "LED Clear Motion" niet aan/uit zetten. Wel kan ik Auto Motion plus aanpassen/aan/uit zetten, maar dat lijkt dus niets te doen.

Wanneer ik HDR+ weer aanzet, is het scherm dus flets. En dan kan ik LED Clear Motion aanzetten. En dat lijkt dus te helpen in het goed weergeven van snelle beelden.

Dus terug bij af om het beeld helderer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Let op dat het kijken van TV anders is dan toen je in 2000 via de kabel keek.

Als je via de KPN app kijkt, kijk je via een internet stream. Ik heb nooit KPN gehad dus ervaring heb ik niet maar als de bitrate, codec of framerate tegenvalt, is dat te zien. Juist bij iets als sport en vooral voetbal valt dat helaas op. Het kan dat als je via een echte kastje kijkt, dat het er veel beter uitziet. Eventueel een andere app voor TV zoals NLZIET (alleen NPO, RTL, SBS, BBC voor sport) of Canal+ (zit ESPN compleet inbegrepen) kan helpen.

Ik zeg niet dat dit de oplossing is of de enige oplossing. Maar het zou zo maar kunnen dat je een 720P low bitrate 25 fps (ipv 60 fps, wat veel vloeiender is) stream van KPN op je Samsung tv krijgt. Met een kastje of eventueel andere provider als app kan de bron beter zijn.

Heb je een Ziggo app via Samsung? Op Champions League en Europa League avonden kan je daar in hele goeie kwaliteit voetbal gratis kijken van Nederlandse ploegen. Dan kan je eventueel vergelijken mocht je een gratis referentie willen. YouTube voldoet niet helemaal qua beeld kwaliteit, daar heb ik dezelfde klachten als jij. Ook al kan je dat ook proberen als je samenvattingen opzoekt.