Mijn Sony A7R2, ooit tweedehands gekocht, heeft grondig de geest gegeven. De camera is als gereedschap gebruikt en ziet er echt niet mee ruit. Ik ben op zoek naar iets nieuws. Van de A7R2 vind ik de sensor (natuurlijk) echt fantastisch, het menu vond ik een drama. Een kleinere/lichtere camera zou een pre zijn. Full frame heeft toch de voorkeur.
Wat ik zoek: een camera die tegen een stootje kan. De camera is vooral voor op reis en een fors deel van de reizen is op de motor, off road met de camera in een tas direct aan de motor. Een camera waar iets van een hoes voor te krijgen is heeft de voorkeur (bescherming rondom).
Type foto: landschap + portret
Ik heb een 35mm en 85mm van Sony (FE), dus een voorkeur voor Sony, maar gezien de waardevastheid van lensen vind ik een overstap ook niet erg. Ik hoef niet per se the latest and greatest. Een overjarig model, of zelfs tweedehands is ook ok. Het budget: Ik zou graag onder de 2000 blijven.
Ik heb naar de a7c2 gekeken. Mooie camera om te zien
. Wat me opviel: De camera heeft, voor mij, te veel opties die (te) weinig toevoegen waardoor het menu toch weer echt een doolhof wordt. Ik wil kunnen stoppen, afstappen, foto schieten, opstappen en doorrijden. Bijna zo snel als je dit leest. Als ik dan eerst 10 minuten in een menu moet bladeren voor een belichtingsinstelling is dat een drempel.
Wat ik zoek: een camera die tegen een stootje kan. De camera is vooral voor op reis en een fors deel van de reizen is op de motor, off road met de camera in een tas direct aan de motor. Een camera waar iets van een hoes voor te krijgen is heeft de voorkeur (bescherming rondom).
Type foto: landschap + portret
Ik heb een 35mm en 85mm van Sony (FE), dus een voorkeur voor Sony, maar gezien de waardevastheid van lensen vind ik een overstap ook niet erg. Ik hoef niet per se the latest and greatest. Een overjarig model, of zelfs tweedehands is ook ok. Het budget: Ik zou graag onder de 2000 blijven.
Ik heb naar de a7c2 gekeken. Mooie camera om te zien