Beste voeding voor een high-end game-pc (750-850W)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:24
Mijn vraag
Is het misschien relevant om de huidige situatie van NZXT te melden? En als ik het breder trek zou het van waarde zijn voor de community om in iedergeval bij iets wat jullie adviseren (in bv een BBG) ook te vermelden als er problemen zijn met het merk?

Ik heb nu toevallig de clips van GN gezien over NZXT en wat ik daar gezien en geleerd heb weerhoud mij er van om een product van hun te kopen. Als ik dit niet had gezien en in de markt was voor een psu had ik misschien wel voor hun voeding gekozen.

Daarnaast heb ik laatst ook van Asus en MB gekocht en had ik bijna Corsair geheugen gekocht. Als ik had geweten dat die bedrijven er ook een potje van maken dan had ik daar ook niets van gekocht.

Niet dat jullie zelf de ethische politie moeten worden maar als je bv een regel toevoegt bij zo een advies over een bepaald merk waar wat mee is zou al heel behulpzaam zijn want dat zou een que zijn om even door te zoeken en dan je mening te vormen.

Dus ik zou het mooi vinden als er bv staat; In het verleden en momenteel lopen er discussies over hoe NZXT zich opstelt naar de gebruiker. Omdat tweakers zich niet politiek in laat hebben wij dit product aangeraden maar wees hiervan bewust.

Groeten Paul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:14
Je bedoelt over het feit dat ze ook hardware verhuren, wat je dus terug moet geven aan het eind van de looptijd?

Wat is hier anders aan dan laten we zeggen alle andere lease constructies?

Ik snap niet waarom hier zon groot probleem van gemaakt wordt. Sta je dan ook bij de hekken van autodealers te roepen " ik mag de auto niet eens houden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:38

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik heb niet de complete video's gekeken, maar zover ik begrijp gaan die over een leaseconstructie die NZXT in de VS aanbood en de afhandeling van de problemen met de originele H1 case.

De betreffende leaseconstructie werd alleen in de VS aangeboden en lijkt me voor ons publiek dus niet relevant. De problemen met de H1 case, die wel in NL/BE werd aangeboden, hebben we destijds (in 2020-2021) uitgebreid gecoverd met nieuwsberichten:
nieuws: NZXT pauzeert verkoop van H1-behuizing wegens 'potentieel veiligheids...
nieuws: NZXT gaat PCIe-riser van H1-behuizing vervangen wegens brandgevaar

Het lijkt me niet nodig om dat probleem vier jaar later nog te benoemen in een BBG over een andere productgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:24
Het gaat mij niet op de specifieke gevallen. Alleen geven de gevallen wel aan dat een bedrijf niet netjes om gaat met klanten. Dit lijkt bij NZXT, zeker sinds de overname, allemaal niet meer zo heel netjes. En ik weet het uiteindelijk moet elk bedrijf winst draaien maar er blijven toch verschillende manieren om dit te doen.

Misschien ben ik een minderheid van de tweakers die ook dit in zijn aankopen in de overweging mee neemt, want met deze extra parameter haal je waarschijnlijk niet het maximale uit je euro. Toch ken ik nog wel een aantal andere tweakers die het weldegelijk belangrijk vinden hoe een bedrijf om gaat met de klant en daarom momenteel geen asus of corsair en nu dus NZXT producten kopen.

Het is uiteraard wel heel uitdagend om hier iets mee te doen omdat het wel heel subjectief is wat iemand wel en niet oké handelen vindt. Maar voor mij had het wel waardevolle informatie geweest maar misschien moet ik dan voortaan er nog even zelf in duiken voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovermeer
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-08 14:30
Ik lees dat als alternatief voor de Best Buy de Corsair RM850x (2024) wordt aanbevolen, ook nog na de update van 1-7-2025. Er wordt daarbij vermeld:"De meegeleverde 12Vhpwr-kabel heeft een rating van 600W". Als ik echter op de link van de Corsair voeding klik en dan de kenmerken bekijk, zie ik daar bij Aansluitingen:"Totaal vermogen 12(+4)-pins 450W".

Een "12Vhpwr-kabel" en "12(+4)-pin aansluiting" is toch hetzelfde? Hoe moet ik dit dan lezen? De kabel kan 600W aan maar de voeding levert slechts 450W?

Ik lees in de introductie tussen de regels door dat jullie wel een model met een 600W rating aanraden ivm toekomstbestendigheid. Als deze voeding dan "maar" 450W levert, wat zouden jullie dan als alternatief aanraden die wel 600W levert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:38

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
sovermeer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:57:
Ik lees dat als alternatief voor de Best Buy de Corsair RM850x (2024) wordt aanbevolen, ook nog na de update van 1-7-2025. Er wordt daarbij vermeld:"De meegeleverde 12Vhpwr-kabel heeft een rating van 600W". Als ik echter op de link van de Corsair voeding klik en dan de kenmerken bekijk, zie ik daar bij Aansluitingen:"Totaal vermogen 12(+4)-pins 450W".

Een "12Vhpwr-kabel" en "12(+4)-pin aansluiting" is toch hetzelfde? Hoe moet ik dit dan lezen? De kabel kan 600W aan maar de voeding levert slechts 450W?

Ik lees in de introductie tussen de regels door dat jullie wel een model met een 600W rating aanraden ivm toekomstbestendigheid. Als deze voeding dan "maar" 450W levert, wat zouden jullie dan als alternatief aanraden die wel 600W levert?
De 450W was een foutje in de Pricewatch, dat is bij dezen gecorrigeerd. De volledige Corsair RMx (2024)-serie heeft voor zover ik weet een 600W-connector, zelfs het 750W-model.
Pagina: 1