Hoi, heb een nieuwe laptop (ASUS ROG Strix G16 G614JIR-N4050W) met Windows 11 (home). Mijn portable SDD (Samsung Portable SSD T7 Shield 1TB) wordt daar echter niet door gezien. Op mijn pc met eveneens Windows 11 (pro) werkt dit echter wel goed. Op de oude Macbook die ik hiervoor gebruikte (met Windows 10 er op) werkte het ook normaal. Ik heb ook nog een oudere portable HDD, daarmee speelt precies hetzelfde probleem op die nieuwe laptop.
Ik kan via schijfbeheer wel een letter aan de SDD hangen, waarop deze wél wordt gezien. Echter is die toewijzing bij de volgende keer ontwaken uit slaapstand weer verdwenen. En de SDD dus weer onzichtbaar...
Vraag is dus vooral hoe ik die toewijzing van die schijfletter permanent kan krijgen. Maar ook waarom dit überhaupt een probleem zou moeten zijn op dat nieuwe systeem?
Ik kan via schijfbeheer wel een letter aan de SDD hangen, waarop deze wél wordt gezien. Echter is die toewijzing bij de volgende keer ontwaken uit slaapstand weer verdwenen. En de SDD dus weer onzichtbaar...
Vraag is dus vooral hoe ik die toewijzing van die schijfletter permanent kan krijgen. Maar ook waarom dit überhaupt een probleem zou moeten zijn op dat nieuwe systeem?