Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vries750
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 16:45
Ik zoek een?
passende 2.5Gbit Ethernetkaart voor een Lenovo Legion T5 26AMR5 AMD Ryzen 7 5800 RTX3070Ti Desktop Gaming PC. Ik heb gekeken maar kan behalve USB geen geschikte kaart vinden. Ik heb nog 1 slot over en volgens mij is dit een PCI-E x1. Dit is het onderste slot, de rest is bezet of onbereikbaar door de GPU.

Wat is je budget?
Maakt me niet zoveel uit

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Minimaal 2.5Gbit, maar mag ook meer zijn. Het liefst een vaste kaart in de PC, een dongle klinkt mij niet de beste oplossing, maar indien niet anders moggelijk is kan dat ook

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wil mijn PC upgraden naar 2.5Gbit tvb mijn nieuwe Unifi MAX Cloud GW die ook 2.5Gbit heeft

Alvast bedankt voor eventuele hulp!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 22:21
Het moederbord heeft maar 2 PCIe sloten. Eén x16 en één x1. Wat heb je zelf gevonden in categorie: Netwerkadapters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vries750
Dank voor je reactie.

Ja, had ik gedaan, maar ik kwam daar niet uit. Het x16 slot is volgens mij in gebruik door de GPU en voor het x1 slot zijn maar twee kaarten te krijgen, waarvan ik twijfel of deze wel passen. Maar goed, als iemand kan bevestigen dat het kan, dan wil ik de Cudy kaart wel proberen. Ik had al een miskleun met de TP-Link TX201 die niet paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 22:21
En waarom paste de TP-Link niet? Die zou wel moeten passen. Als de TP-Link niet past dan past de Cudy ook niet want ze hebben exact hetzelfde format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik ben wel benieuwd wat je die 2.5 Gbit dan voor gaat gebruiken. Waar ga je dan 2.5 Gbit aan data naartoe sturen? Als je niets heb aan de andere kant dat dat met 2.5 Gbit kan ontvangen, heb je alleen maar een dikke pijp liggen, maar niets dat hem kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vries750
White Feather schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:59:
Ik ben wel benieuwd wat je die 2.5 Gbit dan voor gaat gebruiken. Waar ga je dan 2.5 Gbit aan data naartoe sturen? Als je niets heb aan de andere kant dat dat met 2.5 Gbit kan ontvangen, heb je alleen maar een dikke pijp liggen, maar niets dat hem kan vullen.
Wat bedoel je precies?
Ik heb oa een Unifi UCG Max, een 2.5Gbit NAS en een Fiber Internetaansluiting. Wat ontbreekt is mijn PC ontsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vries750
Uszka schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:38:
En waarom paste de TP-Link niet? Die zou wel moeten passen. Als de TP-Link niet past dan past de Cudy ook niet want ze hebben exact hetzelfde format.
Ten eerste past het bracket niet, de lengte van de netwerkadapter t.o.v. het moederbord & chassis is te kort.
Ten tweede past de kaart fydiek niet in het slot.

Meer kan ik er ook niet van maken... Ik vraag het niet voor niets. In mijn PC van 8 jaar oud paste de TP-Link prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
vries750 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:23:
[...]

Ten eerste past het bracket niet, de lengte van de netwerkadapter t.o.v. het moederbord & chassis is te kort.
Ten tweede past de kaart fydiek niet in het slot.

Meer kan ik er ook niet van maken... Ik vraag het niet voor niets. In mijn PC van 8 jaar oud paste de TP-Link prima ;)
Het klinkt een beetje als je de verkeerde bracket erop hebt geschroeft, de low-profile bracket in plaats van de full size versie. Zoals hierboven ook al gezegd is; het moet gewoon passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:38
Uszka schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:46:
Het moederbord heeft maar 2 PCIe sloten. Eén x16 en één x1. Wat heb je zelf gevonden in categorie: Netwerkadapters ?
Volgens de Lenovo-site is het:
One PCIe® 4.0 x16
One PCIe® 3.0 x4
Dat is op basis van de pagina op de site van de fabrikant, waar in de Pricewatch naar gelinkt wordt.

@vries750 Blijkbaar heb je dus inderdaad apparatuur die daadwerkelijk data 2.5 Gbit kunnen sturen en niet alleen maar doorgeven. Was even voor de check. Genoeg topics van mensen die denken dat alles sneller wordt als ze een dikke pijplijn in hun huis leggen 😀

Volgens mij heb je nu de low-profile bracket op de kaart gezet/zitten. Dat moet de reguliere zijn.
En als de kaart PCI-E 1x is en het slot 4x, dan past het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vries750
Dank allen! Ik ga het nog even zonder bracket proberen.
Pagina: 1