Beste mensen, Ik zie door de bomen het bos niet meer. De volgende situatie is er. Wij hebben( sinds april ) een woning semi bungalow uit 1987 welke voorzien is van dubbelglas en beneden vloerverwarming. We hebben in de woonkamer en master slaapkamer een multi split unit hangen waarmee we ook kunnen verwarmen. Er liggen nu 16 zonnepanelen op van 25 jaar oud. Deze wekken ik gok een beetje want het zijn geen slimme ongeveer 2000kwh op jaarbasis. We hebben een CV ketel hangen valliant HR van 17 jaar oud. Deze doet het nog goed maar zal zeker niet de zuinigste meer zijn.
Door de service monteur van de ketel werd verteld dat de ketel aan het einde van zijn leven is en er rekening gehouden moet worden dat hij vervangen moet gaan worden. Nu ben ik me wat gaan verdiepen in een hybride warmte pomp en heb hier een offerte voor liggen. Een 6 kw Weheat unit. Maar dan zit ik dus nogsteeds met de oude CV ketel ernaast. Welke dus nog bij het bedrag opgeteld moet worden en oude zonnepanelen die het hoge stroomverbruik niet kunnen compenseren.
Nu zit ik zelf te denken om de zonnepanelen te vervangen en een extra multisplit unit te laten plaatsen in de overige slaapkamers. Ik wil de CV ketel dan alleen gebruiken om de vloerverwarming te kunnen gebruiken zodat we geen koude voeten hebben en de badkamer te verwarmen.
De prijzen laat ik even buiten beschouwing maar wat zou nou de logische keuze zijn.
1 nieuwe 6kw weheat warmte pomp met oude zonnepanelen
2 nieuwe zonnepanelen en volgendjaar een hybride warmtepomp
3 nieuwe zonnepanelen en airco's laten plaatsen
Ik hoor graag van jullie en als er meer informatie nodig is dan geef ik die graag.
Tony
Door de service monteur van de ketel werd verteld dat de ketel aan het einde van zijn leven is en er rekening gehouden moet worden dat hij vervangen moet gaan worden. Nu ben ik me wat gaan verdiepen in een hybride warmte pomp en heb hier een offerte voor liggen. Een 6 kw Weheat unit. Maar dan zit ik dus nogsteeds met de oude CV ketel ernaast. Welke dus nog bij het bedrag opgeteld moet worden en oude zonnepanelen die het hoge stroomverbruik niet kunnen compenseren.
Nu zit ik zelf te denken om de zonnepanelen te vervangen en een extra multisplit unit te laten plaatsen in de overige slaapkamers. Ik wil de CV ketel dan alleen gebruiken om de vloerverwarming te kunnen gebruiken zodat we geen koude voeten hebben en de badkamer te verwarmen.
De prijzen laat ik even buiten beschouwing maar wat zou nou de logische keuze zijn.
1 nieuwe 6kw weheat warmte pomp met oude zonnepanelen
2 nieuwe zonnepanelen en volgendjaar een hybride warmtepomp
3 nieuwe zonnepanelen en airco's laten plaatsen
Ik hoor graag van jullie en als er meer informatie nodig is dan geef ik die graag.
Tony