In het verleden heb ik een keer een bedrijf gevonden wat hele lichte kleine heipalen aanbracht middels een soort steigerbuis rond 50mm waar dan beton in kon, zou ideaal zijn voor een terras. Alles was mijn ziens professioneel en onderbouwd. Nu wil ik bij mijn broer zo`n soort lichte fundering wil maken in geen velden of wegen meer te bekennen. Heeft iemand een idee?
Ik ben zelf bekend met echte heiwerken en stalen buispaal minimaal 110mm en mortel schroefpalen. Echter de lichte systemen zoals schroefpaal welke in de vaste grond rust of de genoemde stalen buis rond 50mm ben ik naar op zoek.
Moet een betonplaat worden aan de woning dik 100mm van 3000x5000 waar dan een serre op komt, let op niet bouwkundig geïsoleerd e.d.
Ik ben zelf bekend met echte heiwerken en stalen buispaal minimaal 110mm en mortel schroefpalen. Echter de lichte systemen zoals schroefpaal welke in de vaste grond rust of de genoemde stalen buis rond 50mm ben ik naar op zoek.
Moet een betonplaat worden aan de woning dik 100mm van 3000x5000 waar dan een serre op komt, let op niet bouwkundig geïsoleerd e.d.