Lichte heipaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvKnijff
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-09 08:24
In het verleden heb ik een keer een bedrijf gevonden wat hele lichte kleine heipalen aanbracht middels een soort steigerbuis rond 50mm waar dan beton in kon, zou ideaal zijn voor een terras. Alles was mijn ziens professioneel en onderbouwd. Nu wil ik bij mijn broer zo`n soort lichte fundering wil maken in geen velden of wegen meer te bekennen. Heeft iemand een idee?

Ik ben zelf bekend met echte heiwerken en stalen buispaal minimaal 110mm en mortel schroefpalen. Echter de lichte systemen zoals schroefpaal welke in de vaste grond rust of de genoemde stalen buis rond 50mm ben ik naar op zoek.

Moet een betonplaat worden aan de woning dik 100mm van 3000x5000 waar dan een serre op komt, let op niet bouwkundig geïsoleerd e.d.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:02
Je ziet ze weleens bij overkappingbouwers die nu bon ton zijn in achtertuinen. Je kan zoeken op schroefpalen, maar overdreven lang zijn ze ook niet. Zo'n betonplaat met serre erop is al snel te zwaar in de verkeerde grond.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Schroeven kan ook gewoon tot in de diepte.

Voor lichte constructies zoals terrassen zijn schroefpalen met een diameter van 60 tot 120 mm vaak voldoende. Zijn meestal gemaakt van staal of gegalvaniseerd staal om roest te voorkomen.
Dunne schroefpalen kunnen snel en eenvoudig worden geplaatst zonder zware machines.

De nodige diepte hangt af van de bodemgesteldheid en de belasting:
Voor een terras zijn dieptes van 1 tot 3 meter vaak genoeg om een stabiele basis te creëren.
In zwaardere toepassingen kunnen schroefpalen tot wel 20 meter diep worden geplaatst.
Ze worden door geschroefd tot ze een stevige laag (zoals zand of klei) bereiken die voldoende draagkracht biedt.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glennvr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 22:32
Bedoel je misschien Draaipaal (.nl) ?

Die hebben het over 2000 kg draagkracht per paal, en gaan tot de zandlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvKnijff
Allen bedankt, stof tot nadenken. Glen die bedoelde ik inderdaad! Ik ga de voors en tegens op een rijtje zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28
https://www.schroeffunderingshop.nl/

Dat spul kan je er zelf ook in draaien, heb je geen bedrijf bij nodig. Heb dat hier zelf (met hulp van iemand die er ervaring mee heeft) ingedraaid voor een overkapping

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 08-12-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvKnijff
418O2 schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:48:
https://www.schroeffunderingshop.nl/

Dat spul kan je er zelf ook in draaien, heb je geen bedrijf bij nodig. Heb dat hier zelf (met hulp van iemand die er ervaring mee heeft) ingedraaid voor een overkapping
Super bedankt zet me weer aan het denken...aanzienlijk eenvoudiger
Pagina: 1