Onlangs heb ik een smart tv van Sharp bij de Lidl gekocht voor €230,-[]
Het betreft een 40 inch full hd lcd tv.
Nu is het scherm bij de randen overal wat lichter bij donker beeld, maar bepaalde plekken zijn wat extremer qua backlight bleeding denk ik? (zie foto 1,2). Ik was niet bekend met dit fenomeen.
Ook komen er vlekken in beeld (zie foto 3,4) als ik bv. een serie op pauze zet in Netflix. Deze plekken worden dan extra belicht.
Nu is mijn vraag: is dit acceptabel of moet ik hiervoor naar de klantenservice? En kan ik hier zelf wat aan doen? Ik snap dat het een budget tv is.
Het gevaar is dat je erg op de backlight bleeding gaat letten, en minder kunt genieten.
Verder ben ik over de beeldkwaliteit/geluid/snelheid erg tevreden.
:strip_exif()/f/image/SwpJqtO686n1SMgdK1wbtJ25.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sJOWh5xjQfHUpUWFnyeVtwpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eG2lTvhOVCv2bRktIsJY5jmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het betreft een 40 inch full hd lcd tv.
Nu is het scherm bij de randen overal wat lichter bij donker beeld, maar bepaalde plekken zijn wat extremer qua backlight bleeding denk ik? (zie foto 1,2). Ik was niet bekend met dit fenomeen.
Ook komen er vlekken in beeld (zie foto 3,4) als ik bv. een serie op pauze zet in Netflix. Deze plekken worden dan extra belicht.
Nu is mijn vraag: is dit acceptabel of moet ik hiervoor naar de klantenservice? En kan ik hier zelf wat aan doen? Ik snap dat het een budget tv is.
Het gevaar is dat je erg op de backlight bleeding gaat letten, en minder kunt genieten.
Verder ben ik over de beeldkwaliteit/geluid/snelheid erg tevreden.
:strip_exif()/f/image/SwpJqtO686n1SMgdK1wbtJ25.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sJOWh5xjQfHUpUWFnyeVtwpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eG2lTvhOVCv2bRktIsJY5jmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7HxHI8ODW1VcmNOKDvr60MEL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door jan reitsma op 06-12-2024 13:28 ]