Voor een studente ben ik op zoek naar een game / office PC waar ze een tijdje mee vooruit kan. Het budget is plm 1000 euro inclusief monitor. Met de PC zal worden gegamed (Genshin Impact e.a.) en zal het gebruikelijke "office" werk worden gedaan en internetten waaronder youtube, netflix etc.
Ik heb een systeem gebaseerd op de best buy guide met een paar kleine tweaks maar zit nog boven budget. Graag tips om tot een goed, betrouwbaar en redelijk toekomstvast systeem te komen.
Ze heeft een 27 inch monitor op het oog, ik schat rond de 250+ euro. Ik vraag mij af of een dergelijke monitor met bijbehorende hogere resolutie haalbaar is binnen budget. Als dit niet verstandig is kan dat worden aangegeven.
Mijn setup zit nu rond de 1000 euro maar dat is excl monitor. Hoe ver kunnen we komen uitgaande van:
- Bekende en betrouwbare merken
- Redelijk toekomstbestendig
- Prima mee te gamen (o.a. Genshin Impact)
- Excl besturingssysteem
- Er is geen hardware uit een ouder systeem wat gebruikt kan worden
- Muis en toetsenbord valt buiten het budget
- Er zal niet worden geoverclocked
- Hoog "bang for the buck" niveau gewenst
- Het is wenselijk dat er snelle storage bijgeplaatst kan worden in de toekomst (bv 2e SSD).
- Een redelijk stevige behuizing waarin je prettig kan opbouwen is fijn.
Mijn initiële setup:
Wie helpt?
Ik heb een systeem gebaseerd op de best buy guide met een paar kleine tweaks maar zit nog boven budget. Graag tips om tot een goed, betrouwbaar en redelijk toekomstvast systeem te komen.
Ze heeft een 27 inch monitor op het oog, ik schat rond de 250+ euro. Ik vraag mij af of een dergelijke monitor met bijbehorende hogere resolutie haalbaar is binnen budget. Als dit niet verstandig is kan dat worden aangegeven.
Mijn setup zit nu rond de 1000 euro maar dat is excl monitor. Hoe ver kunnen we komen uitgaande van:
- Bekende en betrouwbare merken
- Redelijk toekomstbestendig
- Prima mee te gamen (o.a. Genshin Impact)
- Excl besturingssysteem
- Er is geen hardware uit een ouder systeem wat gebruikt kan worden
- Muis en toetsenbord valt buiten het budget
- Er zal niet worden geoverclocked
- Hoog "bang for the buck" niveau gewenst
- Het is wenselijk dat er snelle storage bijgeplaatst kan worden in de toekomst (bv 2e SSD).
- Een redelijk stevige behuizing waarin je prettig kan opbouwen is fijn.
Mijn initiële setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 EAGLE AX | € 144,70 | € 144,70 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 287,28 | € 287,28 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 87,63 | € 87,63 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 97,91 | € 97,91 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 91,46 | € 91,46 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
Totaal | € 1.003,68 |
Wie helpt?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum