Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
Voor mijn werkgever ben ik op zoek naar een nieuwe televisie, of ander scherm, van ongeveer 85 inch.

Deze zou voornamelijk gebruikt worden voor presentaties op kantoor. Momenteel maakt men nog gebruik van 2 televisies hiervoor die men 7 jaar geleden voor 400 euro per stuk in de mediamarkt gekocht heeft, en het grootste probleem met de huidige schermen zouden de kleuren zijn.

Onze firma maakt regelematig grafische designs en brandings, en wanneer die dingen gepresenteerd worden aan de klanten is het natuurlijk van belang dat de kleuren zo correct mogelijk zijn. Smart-features zijn niet echt nodig, deze schermen worden meestal gebruikt via de laptop van de persoon die de presentatie geeft.

Ik heb al wat vergelijkingssites zitten bekijken, maar kleurechtheid is blijkbaar niet iets waar je standaard op kan filteren.

Qua budget is ongeveer alles wel mogelijk denk ik, enkel als het duurder wordt moet er wel een goede reden kunnen voorgelegd worden aan het management.

iRacing Profiel

Beste antwoord (via dengregg op 09-12-2024 16:56)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Die QNED86 is een geschikte TV met IPS paneel voor het beoogde gebruik, biedt ruime kijkhoeken en breed kleurenbereik en is in de Expert stand goed afgesteld qua kleuren. Mocht dit ontoereikend zijn kun je altijd nog een professionele kalibratie laten uitvoeren voor een paar honderd euro.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wij hebben hier op kantoor de LG 86UR640S0ZD.

uitvoering: LG 86UR640S0ZD Blauw

Geen idee of die aan je eisen voldoet. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 06-12-2024 12:00 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou voor een kantoor snel gaan voor een LCD met IPS-paneel, omdat zwartwaarden op kantoor niet zo van belang zijn en kijkhoeken vaak wel, als je met een hele groep kijkt, zit altijd wel een deel niet recht voor de televisie.

Als het gaat om kleurechtheid en mooi beeld voor klantenpresentaties, kan dat een argument zijn om voor OLED te gaan, dat is gewoon onmiskenbaar mooier, maar, je moet wel bekijken of gauw soort gebruik niet een te groot gevaar op inbranden geeft: OLED's houden niet van lang stilstaand beeld (en gaan om zichzelf te beschermen vaak dimmen als je dat toch toont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
ik heb eens gezocht op ips-panelen in de pricewatch en dat is blijkbaar een zeer beperkt aanbod.

iemand ervaring met uitvoering: LG 86QNED866RE Zwart

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je moet vaak even verder graven om het paneeltype te achterhalen, fabrikanten zijn vaak een beetje schimmig met deze informatie terwijl het een essentiële specificatie is om een televisie uit te zoeken. Bijgevolg is het paneeltype ook in de pricewatch vaak niet ingevuld en dan moet je Googelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Die QNED86 is een geschikte TV met IPS paneel voor het beoogde gebruik, biedt ruime kijkhoeken en breed kleurenbereik en is in de Expert stand goed afgesteld qua kleuren. Mocht dit ontoereikend zijn kun je altijd nog een professionele kalibratie laten uitvoeren voor een paar honderd euro.
Pagina: 1