bestandsnamen in hoofdletters

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
ik weet niet hoe dit gebeurt, als ik in een aantal mappen kijk zie ik dat zo'n 75% van de bestandsnamen hoofdletters zijn. (en dan alle karakters)
Nu is dat niet zo erg omdat windows niet case-sensitive is maar toch vind ik het niet fijn.

wie weet hoe dit gebeurt en eventueel hoe ik hier vanaf kom (ik had ergens een progje dat iets met hoofdletters deed maar dat werkte niet :( )

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

Als je in windows een bestandsnaam maakt zonder spaties, dan worden deze meestal gezet in hoofdletters (bv: test.txt).

Worden spaties gebruikt, dan behoudt hij de gekozen letters: "Test bestand.txt"

Je kan wel in Windows (2000 iig), uitzetten dat bestanden met hoofdletters worden weergegeven.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze oplossing is het delen wel waard:
een klein freeware progsel, change case , converteert met gemak filenames van en naar hoofdletters.
Ook nuttig voor web- en unix mensen :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi Schapie,

Zou in het vervolg eerst dit willen doorlezen? In het 3-stappen-plan staat precies het hoe-en-wat in WOS. Ook staat er vermeld dat je in je titel je OS tussen tag's moet plaatsen. Zou je hier in het vervolg rekening mee willen houden? Alvast bedankt ;)

Vermeld iig even je OS....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.