Monitor arm voor bureau tegen schuine wand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik zoek een?
Monitor arm die vanaf de zijkant van mijn bureau met weinig profiel. Door het schuine dak kan mijn scherm niet zo ver naar achter en zoek ik een oplossing om nog iets meer ruimte te winnen.
Zie huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y3vRrWaAQjaaPxGxM-xiUljhIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z7T8VKVnCR8O6Jlnx6UomOL.jpg?f=fotoalbum_large
Vanaf achter het bureau is er helemaal geen ruimte en lijkt me een monitor arm al helemaal geen haalbare koek.
Ik ben ook bereid/van plan om een nieuw scherm aan te schaffen. Deze had ik op het oog uitvoering: Dell UltraSharp U2723QE Zilver

Ik weet dat dit niet ideaal is maar wellicht met een goede arm kan ik het scherm ook naar links boven draaien of iets. Ik kan niet goed vinden bij de diverse monitor armen of deze ook goed vanaf de zijkant te monteren zijn en of dan de arm straks langs het scherm gaat of juist niet.

Wat is je budget?
Niet echt van belang, mag best wat kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 06-12-2024 10:30 ]

>> Signature?

Beste antwoord (via ChiLLeR op 06-12-2024 16:24)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:47

Marc H

- - Is wakker - -

Hoeveel centimeter heb je nog over aan de bovenkant van het beeldscherm naar het dak toe? Met andere woorden hoeveel centimeter kan je maximaal winnen als de standaard/arm geen ruimte zou innemen? (Ik gok niet veel.)

Tweede vraag, welk scherm heb je nu?

Dat gezegd hebbende, ik vraag mij af of je met een arm of andere standaard veel ruimte gaat winnen, omdat je monitor dan wel tegen het dak aan komt. (Dat is die paar centimeter die je hierboven opmeet.)
Plaats je dan een groter scherm ga je nog minder ruimte winnen.

Komt nog eens bij dat de armen die ik ken dikker zijn dan een standaard, wat ook niet zo gek is, een arm heeft meer sterkte nodig door de hefboomwerking die de grotere afstand die overbrugd moet worden en het verensysteem waardoor de arm/monitor aangepast kan worden.

Het scherm niet recht voor je hebben is, imho, niet echt een optie. Ik weet uit ervaring dat dat niet lekker werkt.

Bij elkaar genomen denk ik dat het bureau aanpassen je enige optie is.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Ik denk dat de bovenkant van de monitor nu al de schuine muur raakt, toch? Een andere arm of standaard gaat dan niet helpen.

Bureau van de muur halen of een dieper bureau plaatsen lijkt mij dan een betere oplossing. Zeker voor een nog groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Marc H schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:34:
Ik denk dat de bovenkant van de monitor nu al de schuine muur raakt, toch? Een andere arm of standaard gaat dan niet helpen.

Bureau van de muur halen of een dieper bureau plaatsen lijkt mij dan een betere oplossing. Zeker voor een nog groter scherm.
Ja vooral de standaard nu zorgt ervoor dat het scherm niet verder naar achter kan idd

>> Signature?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Hoeveel centimeter heb je nog over aan de bovenkant van het beeldscherm naar het dak toe? Met andere woorden hoeveel centimeter kan je maximaal winnen als de standaard/arm geen ruimte zou innemen? (Ik gok niet veel.)

Dat gezegd hebbende, ik vraag mij af of je met een arm of andere standaard veel ruimte gaat winnen, omdat je monitor dan wel tegen het dak aan komt. (Dat is die paar centimeter die je hierboven opmeet.)

Komt nog eens bij dat de armen die ik ken dikker zijn dan een standaard, wat ook niet zo gek is, een arm heeft meer sterkte nodig door de hefboomwerking die de grotere afstand die overbrugd moet worden en het verensysteem waardoor de arm/monitor aangepast kan worden.

Het scherm niet recht voor je hebben is, imho, niet echt een optie. Ik weet uit ervaring dat dat niet lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Marc H schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:18:

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, het gaat sowieso niet heel veel voordeel opbrengen. Of het bureau meer de kamer in trekken, of aan de andere kant plaatsen bij een dak venster. Bedankt in ieder geval, to be continued.

>> Signature?