Probleem starlink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris31
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn vraag
Heeft iemand advies wat ik zou moeten doen om het probleem op te lossen?

We hebben een binnenvaartschip en maken gebruik van starlink.
Vanaf de schotel gaat er een vaste kabel naar de starlink ethernet adapter. Van daar uit gaat er 1 kabel naar de starlink router. En 1 kabel naar de tp link router. ( in 1e instantie hadden we hier ook een 2e starlink router maar dat maakt een conflict met de trackpiloot dus daarom de tp link)

Soms gaat het een dag goed, maar de meeste dagen moeten we een x of 6 alles resetten omdat het internet van de tp link weg valt.
( dus de starlink router blijft wel werken maar geeft voor de stuurhut te weinig signaal)

Als ik de adapter of de tp link reset gebeurt er niets, geen reset. Ik krijg alleen een reset als ik de stroom van de starlink router af haal.

Ik heb nog een 2e originele router staan dus zou deze kunnen vervangen. Maar aangezien deze bij uitval van de tp link het wel gewoon doet, vraag ik me af of hier het probleem ligt.
Eigenijk ziet het er naar uit dat het gedeelte vanaf de adapter naar de starlink router werkt en het probleem zit in de adapter dat naar de tp link gaat.

Klopt dit wat ik zeg en zou het probleem opgelost zijn met een nieuwe adapter?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Schotel, ethernet adapter, router en kabels origineel starlink. Dan 1 tp link router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Reset van alles werkt maar wil het probleem oplossen en niet steeds resetten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Kun je op de TP link een error log zien? Wellicht valt alleen de internetverbinding weg, of is er iets met de kabel tussen de starlink router en de TPlink bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gebruik je de TP-link alleen als AP of als router en doe je dubbel NAT? Heb je niet gewoon een extra AP nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Aangezien je het niet expliciet noemt dat het niet aan de orde is verwacht ik dat je 2 routers in je netwerk als router laat werken. Je zou 1 device moeten hebben wat als router optreedt en 1 wat alleen als accespoint werkt zodat de 2 routers niet tegen elkaar in gaan routen wie de baas is.

Log anders in op de TP link en zet hem van router naar de AP modus. Poort 1 is vaak dan de WAN poort.