Vraag: Tips om subsidie van €4000 optimaal te benutten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-09 20:47
Beste forumleden,

We willen graag jullie advies over hoe we onze €4000 waardevermeerdering subsidie het beste kunnen besteden voor verdere verduurzaming van ons huis. Hieronder onze huidige situatie:
• Warmtepomp: Panasonic ADC09K3 (all-in-one kit)
• Zonnepanelen: 23 stuks
• Vloerverwarming: met een zuinige verdeler
• Isolatie: muren en vloeren zijn prima geïsoleerd
• Glas: goed geïsoleerd
• Rolluiken: geen behoefte

Airco: we willen sowieso één airco laten plaatsen

Mijn vraag is: Is een zonneboiler nog een goede optie in combinatie met ons bestaande systeem (warmtepomp en zonnepanelen)? Of hebben jullie andere suggesties die nog meer rendement of comfort opleveren?

Alle ideeën zijn welkom, vooral als ze binnen de subsidievoorwaarden vallen en ons energieverbruik verder kunnen optimaliseren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:42

paQ

dakisolatie

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
Dakisolatie is goed genoeg nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
Wat is goed genoeg? Rc van 3 of 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
Zijn er leden die een soortgelijk systeem draaien en een zonneboiler systeem er bij hebben gezet? Ervaringen? Ik kom er gewoon niet uit. Airco met nog meer panelen of een zonneboiler systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik heb met dezelfde subsidie het huis volgehangen met airco's. Ik stookte nog op gas, dus een airco is voor mij een oplossing voor zowel de zomer als winter :)

Zonneboiler is volgens mij de consensus dat je de beschikbare dakruimte beter kunt gebruiken voor extra zonnepanelen. Van warm water kun je geen stroom maken, andersom wel (of bijv. een elektrische auto opladen). Zonneboiler is op een mooie dag vaak al gauw dusdanig opgewarmd dat het de rest van de dag niets meer doet.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2025 10:53 ]

Pagina: 1