MSI Z370-A Pro Moederbord en windows 11 pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Hallo
Een vraagje ik heb een computer gekocht en zit een MSI Z370-A Pro Moederbord in nu heb ik op een lege SSD proberen windows 11 Pro te installeren en ik krijg de volgende melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CiaRSumrOTzkCGJJK_H32IjRHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtWq0WZhI5MVpgBeXKWrvPNX.jpg?f=fotoalbum_large

en ik vraag me nu af of dit moederbord windows 11 ondersteund?
dit zit er op het moederbord
Processor: i7 9700k overclocked naar 4.6ghz (8cores en 8 threads)
Ram: 2x8 gb corsair vengeance rgb 2666mhz

Ik vond dit wel in verband de drivers windows 11
https://www.msi.com/Motherboard/Z370-A-PRO/support#driver

IUpdate ik heb een youtube filmpje toegepast om de TPM 2 en de UEFI in te stellen in de bois zo is mogelijk om windows 11 pro op de SSD te installeren.

Alleen krijg ik tijdens de installatie nog de volgende melding te zien:
wat bedoeld men met bepaalde apps en functies hebben mogelijk aanvullende vereisten boven de minimale systeemvereisten voor windows 11. sommige functies van eerdere versies van windows zijn niet beschikbaar in windows 11

Mijn vraag wat betekent dit juist en gaat windows goed werken als ik niet aan deze vereisten voldoe ?

[ Voor 24% gewijzigd door hugy1 op 06-12-2024 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:59
Heb je de tpm module al geactiveerd? Dat is meestal de oplossing, omdat die standaard uit staat bij jouw moederbord.

Je krijgt een melding omdat Windows dit ziet als workaround, omdat je hem naderhand uit kan zetten, en dan werken delen van win 11 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:18:

Alleen krijg ik tijdens de installatie nog de volgende melding te zien:
wat bedoeld men met bepaalde apps en functies hebben mogelijk aanvullende vereisten boven de minimale systeemvereisten voor windows 11. sommige functies van eerdere versies van windows zijn niet beschikbaar in windows 11

Mijn vraag wat betekent dit juist en gaat windows goed werken als ik niet aan deze vereisten voldoe ?
Dit betekent dat ze zogenaamde legacy troep deels hebben verwijderd en dat software geschikt voor Windows 11 hogere systeemeisen kan hebben dan het besturingssysteem zelf. M.a.w. het is een standaard disclaimer en je kunt die prima negeren.

Belangrijkste is dat je je TPM actief hebt en SecureBoot en dus opstart in UEFI modus maar dat had je al gevonden :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
En update ook even de bios als je achterloopt: https://www.msi.com/Motherboard/Z370-A-PRO/support#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:46:
[...]

Dit betekent dat ze zogenaamde legacy troep deels hebben verwijderd en dat software geschikt voor Windows 11 hogere systeemeisen kan hebben dan het besturingssysteem zelf. M.a.w. het is een standaard disclaimer en je kunt die prima negeren.

Belangrijkste is dat je je TPM actief hebt en SecureBoot en dus opstart in UEFI modus maar dat had je al gevonden :)
ik heb de windows toets en de letter R ingedrukt zodat ik bij uitvoeren uitkwam, daarna het ik het commando tpm.smc ingedrukt en dan krijg ik status TPM is klaar voor gebruik.

Als laatste het ik het volgende getest Ik heb terug de windows toets en de letter R ingedrukt zodat ik bij uitvoeren uitkwam daarna het ik het commando msinfo32 ingedrukt en dan krijg ik status beveiligd opstarten ingeschakeld.

Mijn vraag is zullen de veiligheids update voor windows 11 Pro in de toekomst ondersteund worden zodat mijn computer veilig blijft ?

Ik begrijp nog niet juist wat die standaard disclaimer is ?
Ik las iets over realtime AI bewerkingen en realtime vertalingen.
Kan men dan geen Ai platforms gebruiken om AI content te creëren met windows 11Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:39:
[...]

ik heb de windows toets en de letter R ingedrukt zodat ik bij uitvoeren uitkwam, daarna het ik het commando tpm.smc ingedrukt en dan krijg ik status TPM is klaar voor gebruik.

Als laatste het ik het volgende getest Ik heb terug de windows toets en de letter R ingedrukt zodat ik bij uitvoeren uitkwam daarna het ik het commando msinfo32 ingedrukt en dan krijg ik status beveiligd opstarten ingeschakeld.

Mijn vraag is zullen de veiligheids update voor windows 11 Pro in de toekomst ondersteund worden zodat mijn computer veilig blijft ?

Ik begrijp nog niet juist wat die standaard disclaimer is ?
Ik las iets over realtime AI bewerkingen en realtime vertalingen.
Kan men dan geen Ai platforms gebruiken om AI content te creëren met windows 11Pro ?
Zolang jouw computer blijft voldoen aan de minimale eisen, die kunnen veranderen door de jaren heen, blijf je updates krijgen ja. Microsoft kan ook zeggen over twee jaar dat jouw PC niet meer voldoet, niemand kan je een garantie geven van het ene of het andere.

AI gaat voor jouw PC niet relevant zijn, je hebt geen rekenkracht of versnellere aan boord om AI on-device te draaien.

Gewoon installeren die hap en door, anders moet je volgend jaar naar Linux als je de upgrade niet wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:56:
[...]

Zolang jouw computer blijft voldoen aan de minimale eisen, die kunnen veranderen door de jaren heen, blijf je updates krijgen ja. Microsoft kan ook zeggen over twee jaar dat jouw PC niet meer voldoet, niemand kan je een garantie geven van het ene of het andere.

AI gaat voor jouw PC niet relevant zijn, je hebt geen rekenkracht of versnellere aan boord om AI on-device te draaien.

Gewoon installeren die hap en door, anders moet je volgend jaar naar Linux als je de upgrade niet wil doen.
Ik bedoelde op dit moment bijvoorbeeld volledig jaar 2025 dat ik de veiligheids updates zal ontvangen
Ik vraag dit omdat ik de volgende standaard disclaimer kreeg:
bepaalde apps en functies hebben mogelijk aanvullende vereisten boven de minimale systeemvereisten voor windows 11. sommige functies van eerdere versies van windows zijn niet beschikbaar in windows 11.
En ik echt niet goed weet wat dit juist inhoud . Is het mogelijk enkel voorbeelden van apps enz te geven die niet ondersteund zullen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:41:
[...]

Ik bedoelde op dit moment bijvoorbeeld volledig jaar 2025 dat ik de veiligheids updates zal ontvangen
Ik vraag dit omdat ik de volgende standaard disclaimer kreeg:
bepaalde apps en functies hebben mogelijk aanvullende vereisten boven de minimale systeemvereisten voor windows 11. sommige functies van eerdere versies van windows zijn niet beschikbaar in windows 11.
En ik echt niet goed weet wat dit juist inhoud . Is het mogelijk enkel voorbeelden van apps enz te geven die niet ondersteund zullen worden ?
Nee helaas is dat niet vooraf te zeggen. Houdt rekening met vooral oude applicaties die meer dan 10j niet bijgewerkt zijn en dus legacy zijn.

Uiteindelijk kun je nog een jaar Windows 10 gebruiken, maar je gaat gewoonweg geen garanties krijgen dat alles zo blijft zoals het nu is en ook helaas vanuit Microsoft geen keuze om te blijven hangen.

Doe de upgrade nu eerst maar, je kunt nog 30d terug als je de upgrade vanuit Windows 10 start dus als iets niet werkt is er geen man over boord.

Pagina: 1