Onbekend moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Weet iemand toevallig de internet site van een moederbord merk dat valliance heet?

Tis een cb65 440 LX
Heb google al geprobeerd, maar deed niks, idem voor de search hiero...
Iemand?

Verwijderd

klinkt iig als een p2/66MHz bordje met intel 440LX chipset

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Post even de BIOS code. Deze staat onder in op het POST scherm.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

valliance
- maakten die niet geisers voor keuken/badkamer? :+

ff on-topic:

Nope. Maar het is een LX mobo, dus officieel 66MHz FSB P2/Celly Covington/Mendocino. Officieus soms over te clocken tot 75, misschien 83MHz FSB. Gezien erg vaag merkje betwijfel ik CuMine support voor Celly2, maar zelfs hogere MHz Mendocino is lastig als CPUid niet ondersteund wordt.

Succes!

Oslik blyat! Oslik!

• Sundead
i440LX-CB652MLXC-00 is de bioscode, het wil namelijk dat een gf2 mx niet wil werken hierop, zodra hij in windows is/komt, dan springt het scherm op zwart, en is het gebeurt met de pret....
Very balen... :(

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 13 september 2001 22:53 schreef Sundead het volgende:
i440LX-CB652MLXC-00 is de bioscode, het wil namelijk dat een gf2 mx niet wil werken hierop, zodra hij in windows is/komt, dan springt het scherm op zwart, en is het gebeurt met de pret....
Very balen... :(
Uhm, 2 mogelijkheden:

- driverprobleem. In safe mode booten, video als std VGA instellen, rebooten en nieuwe detonater erover
- AGP voedingsprobleem. Lastig. Replace videocard and press any key to continue (en pak dan geeen VooDoo5... :+ )

Oslik blyat! Oslik!

• reiker
  • Laatst online: 22:44

reiker

dan jij!

Op donderdag 13 september 2001 22:49 schreef dion_b het volgende:

[..]

- maakten die niet geisers voor keuken/badkamer? :+
volgens mij was dat Valiant :9

edit: ik heb me bedacht: het is Vaillant :D

Zo gezegd, zo gedaan.

• Sundead
So hee, weer ff terug na een lange nacht slapen (ofsoiets)
Heb geen internet site kunnen vinden van dat mobo'tje, maar heb wel de oorzaak van de falende videokaart gevonden, althans, ik ga er vanuit dat dat het is...

Er zat namelijk een 120 (!) watt voeding in het geheel :r een micro atx voeding (ach ja, had het kunnen weten, don't by budget is nu mijn motto)

Dit voor een celeron 400 op een pII socket moederbord, wist niet eens dat die dingen bestonden :)
Dus ik denk dat ie gewoon te weinig vermogen heeft, ga vandaag ff een
watt voeding proberen, hopen dat het zwikje nu wel goed werkt, maar toch bedankt voor de behulpzame informatie.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:22

nexhil

BAM!

Op vrijdag 14 september 2001 08:32 schreef Sundead het volgende:
So hee, weer ff terug na een lange nacht slapen (ofsoiets)
Heb geen internet site kunnen vinden van dat mobo'tje, maar heb wel de oorzaak van de falende videokaart gevonden, althans, ik ga er vanuit dat dat het is...

Er zat namelijk een 120 (!) watt voeding in het geheel :r een micro atx voeding (ach ja, had het kunnen weten, don't by budget is nu mijn motto)

Dit voor een celeron 400 op een pII socket moederbord, wist niet eens dat die dingen bestonden :)
Dus ik denk dat ie gewoon te weinig vermogen heeft, ga vandaag ff een
watt voeding proberen, hopen dat het zwikje nu wel goed werkt, maar toch bedankt voor de behulpzame informatie.
eeen geforce kan niet op een LX chipset mobo omdat de agp te weinig stroom krijgt

• Sundead
Op vrijdag 14 september 2001 08:39 schreef nexhil het volgende:

[..]

eeen geforce kan niet op een LX chipset mobo omdat de agp te weinig stroom krijgt
Is dat echt zo ?, waarom zit er dan wel een klote agp 2.0 poort op, dat zou mooi balen zijn,en een bios flash gaat dit niet oplossen??

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 14 september 2001 09:28 schreef Sundead het volgende:

Is dat echt zo ?, waarom zit er dan wel een klote agp 2.0 poort op, dat zou mooi balen zijn,en een bios flash gaat dit niet oplossen??
soms werkt het wel maar inderdaad,als het niet werkt lost een bios update het waarschijnlijk niet op omdat het meer te maken heeft met voltage regulators en condensatoren etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb hier een tijdje een Asus Lx mobo gehad met geforce 2mx geen enkel probleem! het is dus onzin dat een geforce het niet zou doen op een lx mobo

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het is niet onzin, generaliseren is onzin! er is een kans dattie het niet doet (wat net zo goed aan de gebruikte voeding kan liggen btw) ... maar het hoeft niet ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 14 september 2001 11:28 schreef Matrix het volgende:
Ik heb hier een tijdje een Asus Lx mobo gehad met geforce 2mx geen enkel probleem! het is dus onzin dat een geforce het niet zou doen op een lx mobo
Er is dan ook verschil tussen de GeForce256 en de GF2MX.

De GF2MX is een stuk minder stroomvretend. De GF256 deed alleen onder voor de VooDoo5500 qua stroomverbruik. GF2MX zal allicht vrij vaak draaien op LX mobo, al hangt het wel flink af van individuele mobo specs.

Oslik blyat! Oslik!

• Dr.Q
  • Laatst online: 18-07 16:21
Op donderdag 13 september 2001 22:59 schreef dion_b het volgende:

[..]

Uhm, 2 mogelijkheden:

- driverprobleem. In safe mode booten, video als std VGA instellen, rebooten en nieuwe detonater erover
- AGP voedingsprobleem. Lastig. Replace videocard and press any key to continue (en pak dan geeen VooDoo5... :+ )
eheheh jah, die goeie ouwe v5 5500, dat beest trok echt flink wat stroom. sjees....

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1