Goedenavond,
Ik ben recent verhuist naar een gasloze woning met warmtepomp en vloerverwarming. Nu ben ik er onlangs achtergekomen dat de vloerverwarming op de boven verdieping niet lijkt te werken.
Ik ben op onderzoek uit gegaan, kon geen installatie handleiding vinden. Gebeld met woningcorporatie, deze stuurt mij door naar EnergieWacht. Na meerdere belpogingen, geen gehoor.
Nu zit ik met een vloerverwarming die boven op geen enkele kamer lijkt te werken. Ik heb geen achtergrond in installatie en wil jullie vragen om tips en kennis te delen zodat ik eventueel zelf iets kan doen om ervoor te zorgen dat het wel werkt.
Ik heb wat getest met de thermostaten, alles op 30 zetten en kijken wat er gebeurd. Het verwarming icoontje blijft knipperen maar er gebeurd niks.
De thermostaat is een CU-REGC van Henco:
:strip_exif()/f/image/uxxoeBABBaw7pV5V1pEm6WuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de CV / warmtepomp:
:strip_exif()/f/image/EHP4ZrLMXdcoZw2NqBw7DWcq.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de begane grond verdeler plus flowmeters:
:strip_exif()/f/image/tSzIR7LvK67r10Bq75x7eZ7Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgBGr69W010rlKcreJ0LPmjh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop dat er ook een lek ooit heeft plaatsgevonden:
:strip_exif()/f/image/gGaZN74HMqHpuhk4wRkWgNlN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de bovenverdieping verdeler plus flowmeters:
:strip_exif()/f/image/PCe3DdgR54tJW4GNtI7ngOY9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vu645IEp3xdDdVAh9WEw4o5k.jpg?f=fotoalbum_large)
Extra uitleg:
Het lijkt erop dat op de bovenverdieping de flowmeters alleen slaapkamer 3 op 3 liter per minuut staat, de rest blijft op 0. Ik heb kraan 4 geprobeerd te draaien, 3 slagen linksom maar dit deed niks. Het enige wat er gebeurde was dat het schuifje op en neer ging van 0 naar 2 en weer naar 0. Ik heb het gevoel dat ik er niet verder mee rond moet prutsen dus heb de kraan weer 3 slagen rechtsom gedraaid en alles gelaten zoals het was.
Ik zie ook dat bij kraan 3 de witte dop, het blauw met witte klepje herhaaldelijk omhoog komt. Ik vermoed dat het met een terugvoer te maken kan hebben maar zou niet weten wat het daadwerk doet.
Als iemand enig idee / ervaring heeft en de kennis zou willen delen dan zou ik dat erg waarderen.
Ik ben recent verhuist naar een gasloze woning met warmtepomp en vloerverwarming. Nu ben ik er onlangs achtergekomen dat de vloerverwarming op de boven verdieping niet lijkt te werken.
Ik ben op onderzoek uit gegaan, kon geen installatie handleiding vinden. Gebeld met woningcorporatie, deze stuurt mij door naar EnergieWacht. Na meerdere belpogingen, geen gehoor.
Nu zit ik met een vloerverwarming die boven op geen enkele kamer lijkt te werken. Ik heb geen achtergrond in installatie en wil jullie vragen om tips en kennis te delen zodat ik eventueel zelf iets kan doen om ervoor te zorgen dat het wel werkt.
Ik heb wat getest met de thermostaten, alles op 30 zetten en kijken wat er gebeurd. Het verwarming icoontje blijft knipperen maar er gebeurd niks.
De thermostaat is een CU-REGC van Henco:
:strip_exif()/f/image/uxxoeBABBaw7pV5V1pEm6WuW.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de CV / warmtepomp:
:strip_exif()/f/image/EHP4ZrLMXdcoZw2NqBw7DWcq.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de begane grond verdeler plus flowmeters:
:strip_exif()/f/image/tSzIR7LvK67r10Bq75x7eZ7Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgBGr69W010rlKcreJ0LPmjh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt erop dat er ook een lek ooit heeft plaatsgevonden:
:strip_exif()/f/image/gGaZN74HMqHpuhk4wRkWgNlN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de bovenverdieping verdeler plus flowmeters:
:strip_exif()/f/image/PCe3DdgR54tJW4GNtI7ngOY9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vu645IEp3xdDdVAh9WEw4o5k.jpg?f=fotoalbum_large)
Extra uitleg:
Het lijkt erop dat op de bovenverdieping de flowmeters alleen slaapkamer 3 op 3 liter per minuut staat, de rest blijft op 0. Ik heb kraan 4 geprobeerd te draaien, 3 slagen linksom maar dit deed niks. Het enige wat er gebeurde was dat het schuifje op en neer ging van 0 naar 2 en weer naar 0. Ik heb het gevoel dat ik er niet verder mee rond moet prutsen dus heb de kraan weer 3 slagen rechtsom gedraaid en alles gelaten zoals het was.
Ik zie ook dat bij kraan 3 de witte dop, het blauw met witte klepje herhaaldelijk omhoog komt. Ik vermoed dat het met een terugvoer te maken kan hebben maar zou niet weten wat het daadwerk doet.
Als iemand enig idee / ervaring heeft en de kennis zou willen delen dan zou ik dat erg waarderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeerus op 05-12-2024 23:03 ]