Eerste keer: gamingPC GTA 6 ready!

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help321
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-04 17:44
Beste,

Ik heb een prachtige glazen show-midtower gekocht, dus daar hoort een micro-ATX in! Ik heb echter nooit een hardcore gamePC gespec't dus heb jullie advies nodig.

Ik wil een game-PC die GTA5 en 6 ready is. Ik wil op 1440 res. minimaal kunnen gamen.

Ik zoek dus beginnend alvast met een moederbord, Micro-ATX, die minimaal 1 videokaart kan runnen (met DDR5/6 mogelijkheid) en moederbord moet minimaal DDR5 memory kunnen draaien.

Verder hoop ik een i5 of i7 op de kop te kunnen tikken (tweedehands of nieuw) en wil ik die graag watergekoelde hebben, zag dat je een waterkoeling-dinges al hebt voor 97,- euro met RGB en koeler/fan.

Kortom, jullie zien het, ik heb wat eisen, wat raden jullie aan?

Totale budget 700 (nieuw of gebruikt) want ga op de tweedehandse markt kijken voor RTX videokaarten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wat ik je kan aanraden: best buy guide erbij pakken en onderdelen overnemen in een eigen Investaris - Wenslijst en dan item voor item kijken of het bij je budget past dmv de Pricewatch en vervangen waar nodig.

gta5 is heel oud en CPU intensief. van gta6 zijn er nog geen benchmark-resultaten, dus dat zijn geen goede indicatoren lijkt mij.

[ Voor 26% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-12-2024 21:43 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de koopadviesfora. Move PMG -> CKA

Daar geldt:
CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.