optische muis: ondergrond?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02
ik wil een Logitech Optical Mouse aanschaffen omdat mijn huidige muis aan het sterven is. ik heb effe de search gebruikt en pfff...wat een resultaten. dus wat draadjes doorgelezen.

1 ding wat me opviel is dat ik niks kon vinden over de ondergrond.

op wat voor ondergrond moet zo'n muis gaan? wit of zwart? glad? ik vraag me dat echt af. je hebt hele gladde muismatten, of moet het op een stuk papier ofzo.

effe vraagje erbij, ik las ook verdeelde meningen over deze muis in games. ik kan me toch niet voorstellen dat die muis een verslechtering opleverd of wel en zo jah waarom dan?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maakt nix uit. Kan bijna op alles.

They made me do it.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:31
Op mijn bureau vind ik het fijnst... Zonder mat...

Lekker hard en glijd lekker soepel...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• JeroenNietDoen
zo op je buro? lijkt me dan dat ie beschadigd? ik heb wel een wit glad buro dus dat zou in principe een goede ondergrond zijn?

Anoniem: 1795

Maakt niet zoveel uit, bij een optische muis is dat juist het grote voordeel. Als je een muismat van pleepapier maakt werkt dat ook!

Ik gebruik zelf een normale muismat, dan heeft het stuk hand wat het dichste bij de onderkant van mijn pols zit wat ondersteuning, een hard bureau voelt niet zo lekker aan dan.

Anoniem: 27744

Ik gebruik nog steeds een muismatje.

Het enige waar je op moet letten is dat je geen rode
ondergrond gebruikt als de verlichting van je muis rood is ;)

Anoniem: 31518

mooie glazen tafen >:)

Anoniem: 26306

Op donderdag 13 september 2001 22:38 schreef Kaap het volgende:
op wat voor ondergrond moet zo'n muis gaan? wit of zwart? glad? ik vraag me dat echt af. je hebt hele gladde muismatten, of moet het op een stuk papier ofzo.

effe vraagje erbij, ik las ook verdeelde meningen over deze muis in games. ik kan me toch niet voorstellen dat die muis een verslechtering opleverd of wel en zo jah waarom dan?
Ik vind een muismat wel lekker, dat glijdt wat lekkerder dan het tafelblad, iets zachter.
En een optische muis is niet trager in games hoor...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eigenlijk is alles goed, zolang het maar niet rood is of glas is. Op te gladde ondergronden willen ze ook nog wel eens haperen. Zelf heb ik mijn MS optical ook gelijk op mn buro, geen last van beschadigingen ofzo. :)

Anoniem: 30978

Heb een gewoon matje onder. Gagoe

• JeroenNietDoen
gladde muismat of normale? en wat voor kleur dan?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waar halen jullie die onzin vandaan dat ie niet op een rood matje werkt?
Dat werkt dus evengoed hoor!

Zelf gebruik ik nu een wit matje. Batterijen gaan een stuk langer mee dan op mijn vorige matje (zwart)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Op donderdag 13 september 2001 22:46 schreef thedolf het volgende:
Waar halen jullie die onzin vandaan dat ie niet op een rood matje werkt?
Dat werkt dus evengoed hoor!

Zelf gebruik ik nu een wit matje. Batterijen gaan een stuk langer mee dan op mijn vorige matje (zwart)
Waar slaat dat dan op :?

Anoniem: 12437

ik heb eeb zwart hoogglans gelakt bureau en tja, muismat is echt noodzakelijk

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Beste vind ik gewoon zo'n el cheapo stoffe muis mat, erug soepel en lekker zacht :)
Een buroblad is te hard en ook slijten de voetjes van je muis (beetje bij beetje) hiervan.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 19:09
Zolang het vlak is, en geen glas ( of misschien spiegel ) is, is het goed.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 22:48 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Waar slaat dat dan op :?
Hoe bedoel je?

Gezocht!
Router

• FireSNAKE
  • Laatst online: 16-10-2024
rood op rood gaat niet zo best eh? |:(

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
ik heb gewoon zo'n norrod muismatje eronder.. doet het goed hoor

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 22:51 schreef FireSNAKE het volgende:
rood op rood gaat niet zo best eh? |:(
Probeer het dan eens ipv van zo te reageren.

Gezocht!
Router

Op donderdag 13 september 2001 22:50 schreef thedolf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Waarom hangt de levensduur van je batterijen af van de kleur van je muismat/tafel??

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Op donderdag 13 september 2001 22:42 schreef Tredecim het volgende:

bullshit ik werk hier op een rode muismat met een optische muis (rode gloed voor de duidelijkheid) en hij doet het perfect *D

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 22:54 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Waarom hangt de levensduur van je batterijen af van de kleur van je muismat/tafel??
oh

wit reflecteert veel beter. zwart absorbeert het licht veel meer zodat het lichtje feller moet schijnen om hetzelfde resultaat te verkrijgen

Gezocht!
Router

• JeroenNietDoen
heb net nog een review gelezen en daar komt uit dat deze muis niet zo erg geschikt is voor games zoals UT en CS. hmm ik moet hier goed over nadenken.

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Op donderdag 13 september 2001 23:03 schreef Kaap het volgende:
heb net nog een review gelezen en daar komt uit dat deze muis niet zo erg geschikt is voor games zoals UT en CS. hmm ik moet hier goed over nadenken.
no problems onder CS (hij reageert in ieder geval niets anders dan de draadloze logitech muis hiervoor)

Anoniem: 27311

Niet op glas of een glimmend opervlak.

Op donderdag 13 september 2001 22:56 schreef thedolf het volgende:

[..]

oh

wit reflecteert veel beter. zwart absorbeert het licht veel meer zodat het lichtje feller moet schijnen om hetzelfde resultaat te verkrijgen
Ohh past de draadloze optische muis de lichtintensiteit aan aan het oppervlak?
Wist ik niet, maar mijn optische muis heeft ook een staartje, dan is het niet zo belangrijk hèh :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 22:43

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 13 september 2001 22:42 schreef Tredecim het volgende:

Dit is dus niet waar wat je zegt. Als je dit zegt dan bedoel je namelijk dat hij het bij groen niet zou doen.(wat ook niet waar is trouwens, hij doet het bij alle oppervlakten die geen regelmaat hebben en niet spiegelen.)

Even uitleggen, waarom is iets rood?
Omdat alleen het rode licht weerkaatst vanaf dit object, en zo ons oog binnentreed. De andere kleuren worden geabsorbeerd, ze komen niet meer van het object af. Het zelfde geld voor blauw, groen of oranje.
Als jij iets wit ziet, dan is dat omdat dan alle kleuren licht weerkaatst worden. En iets is zwart, omdat geen een kleur weerkaatst wordt. (daarom is wit wel een kleur en zwart niet(maar een gebrek aan kleur).)

Volgens de redenatie die hier boven verteld wordt, zou de muis het bij groen (gebrek aan rood) niet doen, omdat er geen licht terug kaatst naar de muis. Maar omdat de muis niet met het zichtbare rode licht werkt (dit is alleen voor de leuk) maar omdat hij met infra rood werkt (kan je dus niet zien) maakt de muismat kleur niks uit.

Ok dat was een lang verhaal, maar er is weer een fabeltje de wereld uit. (8>

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Anoniem: 18476

Op donderdag 13 september 2001 22:41 schreef Kaap het volgende:
zo op je buro? lijkt me dan dat ie beschadigd? ik heb wel een wit glad buro dus dat zou in principe een goede ondergrond zijn?
[Bert Visscher Mode]
Laat maar gaan die muis, helemaal vrij...
Ik zou zeggen zoek voor je muis een mooi plekje.
Vanaag gaan wij muizen. Onder het motto "het mooiste wat het leven geeft, is dat iemand met je muist"
Het is een hele korte cursus maar toch leer je heel veel.
Op het end van de cusrsus zul je gewoon zeggen nouhh ik weet niet wat ik beleef ik muis.
....
Nou ik pak snel de muis, ik zou zeggen kan je muizen muis dan gezellig mee...
....
Nou, kijk, ik zie nu heel veel mensen kijken met een blik van Bert Visscher weet heus wel beter, want muizen doe je toch altijd met een een muisbal en een muismat. Nou die Muisbal en die muismat heb ik dus even niet bij me dus ik doe het gewoon even met de optical op het bureau. Nou dat doe ik gewoon met de hand en laat die muis maar gaan over het bureau. Nou heel veel joingens/dames denken, dan gaat je muis stuk? Nee joh die gaat niet stuk ben je gek<??> ga maar gewoon muizen. Dat geeft nie man ga maar lekker muizen. Ik zeg nog wel sommige doen et met de bal over het bureau, sommige doen het met een muismat, en ik doe het zonder muisbal en mat. >:)
[/Bert Visscher Mode]

offtopic:
Het laatste stuk ging niet zo lekker, maar ja. Toch wel lekker gelukt toch :P

--No women, no kids--
-- Leon the Pro --

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23

ErA

Op donderdag 13 september 2001 22:43 schreef w00dstock het volgende:
mooie glazen tafen >:)
ROFL, of een spiegel werkt nog beter

• steveman
  • Laatst online: 18:16

steveman

Comfortabel ten onder

ach ja, middelbare school natuurkunde

ik herinner me nog een foutje die de leraar voorlas in de klas, toen hij 3e klas proefwerken aan het nakijken was:

V: waarom zien wij een zwarte autoband als zwart.

A: Alle kleuren worden geabsorbeerd, (komt ie) behalve het zwarte.

Tja, geen einstein ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Geen rood en niet teveel spiegelend. Ik gebruik gewoon m'n bureau.. ligt hij niet te hoog en je zit nooit langs je muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Laatst online: 01-06 22:43

Hu9o

Schokkend

Op vrijdag 14 september 2001 00:00 schreef Bigs het volgende:
Geen rood en niet teveel spiegelend. Ik gebruik gewoon m'n bureau.. ligt hij niet te hoog en je zit nooit langs je muismat.
Stop nou een met roepen GEEN ROOD Want het maakt niet uit of hij rood is of niet. Als je dan toch zonodig wetenschappelijk wil LIJKEN zeg dan NIET GROEN dan lijk je toch niet ietsje meer (8> .....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

wat ik nog niet heb gehoord is dat sommige muismatjes wel problemen geven als ze een hele fijne structuur hebben. Dat heeft die van mij namelijk, en daardoor gaat ie soms wel eens in de war. De reden dat ik heb niet wegdoe is omdat ie heeeeel fijntjes glijd (stoffen matje). Als je er tegen blaast wil ie al weg, en dat vind ik persoonlijk heel fijn. Daarnaast is het ook een optie op scotchtape te kopen en dat onder de voetjes te plaatsen van het beesje. Hierdoor gaat ie nog soepeler (als dat mogelijk is, heheheh). Ik heb trouwens de microsoft explorer. Veel geluk met de aanschaf

Gr. Dusinka ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 30-05 15:16
Op donderdag 13 september 2001 23:26 schreef Hu9o het volgende:

[..]

blablablablabla

Maar omdat de muis niet met het zichtbare rode licht werkt (dit is alleen voor de leuk) maar omdat hij met infra rood werkt (kan je dus niet zien) maakt de muismat kleur niks uit.

Ok dat was een lang verhaal, maar er is weer een fabeltje de wereld uit. (8>
Uh... Verklaar dan waarom er een vette "schijnwerper" in zo'n ding zit.. die je toch bestwel ZIET, als ie via IR zou werken..

In andere woorden: Dat lampje zit volgens jouw voor de kewle look erop, batterijtjes leegzuigen..

Nuh, lijkt me beetje onlogisch eik.
Dat van die intensiteit klopt, ding wisselt in lichtsterkte. Of dit ook invloed heeft op stroomverbruik weet ik niet, of dat de lichtsterkte gewoon gedempt wordt en (via transistor ofzo) in warme opgaat......

Dan zou je je muis moeten modden, en ff extra kabeltjes richting je multimeter eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
nog wat vraagjes...

ik heb al een ITouch setje met een aansluiting die op ps2 zit, geen ps2 to usb convertor erbij. als ik die Logitech Mouseman wel koop, dan krijg ik een receiver erbij voor usb.

wat is beter, usb of ps2 voor die muis? als ik usb gebruik zit ik met 2 receivers dan...waarvan 1 voor muis & toetsenbord is. verwarrend allemaal :+

damn...wat nu als die muis veel slechter presteerd onder ps2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
mischien toch maar een Boomslang dan. hoe lang is het draadje dat aan de Razor Boomslang zit, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

neem gewoon een hamster ipv een muis man, dan ben je van al het gezeik af. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op vrijdag 14 september 2001 09:01 schreef Kaap het volgende:
mischien toch maar een Boomslang dan. hoe lang is het draadje dat aan de Razor Boomslang zit, weet iemand dat?
Moet je vooral doen... :P
Je fragtcount gaat echt 10x omhoog (NOT!)

Maaruh het draadje van de BS2000 is erg stug maar wel 2m, in iedergeval langer dan een Mouseman Optical draadje.
Pagina: 1