Mijn vraag
De radiator in mijn woonkamer blijft onderin koud.
Eerst werden alleen de bovenste 10 cm warm. Na van alles te hebben geprobeerd (zie hieronder), bleek de oude radiator vol drab te zitten.
Maar nu met de nieuwe radiator wordt hij onderin ook niet warm. (Warmte lijkt door plaatgeleiding onderin te komen, niet door water doorstroming)”
Bovenkant radiator 42 graden, onderkant 20 graden. Radiator is slechts 69 cm hoog.
Kan het zijn dat er ook slib in de retourleiding is gekomen? Het is de laagste liggende leiding en het verste weg van de ketel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Infrarood temperatuur sensor
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Druk ketel is in orde
- Alle radiatoren zijn ontlucht
- Alle radiatoren muv die in de woonkamer dicht gedraaid en toen de ketel opgestookt.
- radiator doorgespoeld
- Radiator vervangen
Alvast bedankt voor het meedenken.
De radiator in mijn woonkamer blijft onderin koud.
Eerst werden alleen de bovenste 10 cm warm. Na van alles te hebben geprobeerd (zie hieronder), bleek de oude radiator vol drab te zitten.
Maar nu met de nieuwe radiator wordt hij onderin ook niet warm. (Warmte lijkt door plaatgeleiding onderin te komen, niet door water doorstroming)”
Bovenkant radiator 42 graden, onderkant 20 graden. Radiator is slechts 69 cm hoog.
Kan het zijn dat er ook slib in de retourleiding is gekomen? Het is de laagste liggende leiding en het verste weg van de ketel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Infrarood temperatuur sensor
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Druk ketel is in orde
- Alle radiatoren zijn ontlucht
- Alle radiatoren muv die in de woonkamer dicht gedraaid en toen de ketel opgestookt.
- radiator doorgespoeld
- Radiator vervangen
Alvast bedankt voor het meedenken.