Onderste helft radiator blijf koud.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 10:02
Mijn vraag
De radiator in mijn woonkamer blijft onderin koud.
Eerst werden alleen de bovenste 10 cm warm. Na van alles te hebben geprobeerd (zie hieronder), bleek de oude radiator vol drab te zitten.
Maar nu met de nieuwe radiator wordt hij onderin ook niet warm. (Warmte lijkt door plaatgeleiding onderin te komen, niet door water doorstroming)”
Bovenkant radiator 42 graden, onderkant 20 graden. Radiator is slechts 69 cm hoog.

Kan het zijn dat er ook slib in de retourleiding is gekomen? Het is de laagste liggende leiding en het verste weg van de ketel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Infrarood temperatuur sensor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Druk ketel is in orde
- Alle radiatoren zijn ontlucht
- Alle radiatoren muv die in de woonkamer dicht gedraaid en toen de ketel opgestookt.
- radiator doorgespoeld
- Radiator vervangen

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:40
Even uit de losse pols:

Zie je dat temperatuur verloop over de hele radiator? Of wordt ie in de buurt van de aanvoerleiding wel van boven naar beneden warm? Hoe ziet de temperatuur van de retour leiding er uit.
Het lijkt er op dat de flow in het systeem onvoldoende is. Retourleiding verstopt?

Is er een kraan gemonteerd met instelbare flow. Is ie wellicht te zeer afgeknepen?

Om welke CV-ketel gaat het? Zelf mogelijk iets getweaked qua vermogen, pompsnelheden, ....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:57

Onbekend

...

Als je alle radiatoren dicht hebt en alleen deze radiator open, zou al het warme water door deze radiator moeten stromen.
Wat is de temperatuur van de retourleiding bij de cv-ketel? Is deze kouder dan de retour van de radiator?

Heeft de radiator een voetventiel, en staat deze open?
En heeft de radiator een thermostaatknop of gewone knop? (En als het een thermostaatknop is, werkt deze nog goed?)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:50
Wellicht handig om even te vermelden welke radiator je gekocht hebt, en hoe je hem hebt aangesloten. Hierbij meteen de check vraag of je hem goed hebt aangesloten conform voorschrift leverancier.
Van een willekeurig merk even de aansluitingen er bij gepakt als voorbeeld: (Thermrad)
Hierbij zie je dat niet alle opties mogelijk zijn, ondanks dat de aansluitingen er wel zijn.

Net zoals @Onbekend al aangeeft: Heb je een nieuwe thermostaatkraan geplaatst inclusief nieuw binnenwerk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yj0mCZosfC1xer1YZVoEM6hsE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FtqCkOO50HAtVSBGdSYeV8Xl.png?f=fotoalbum_large

Bron: https://thermrad.nl/wp-co...ech_004_Highres-pages.pdf

Ik zit nog te denken of je de leidingen op de een of andere manier kan doorspoelen. Wellicht kun je iets doen met je vulpunt voor de CV en het loskoppelen van de retourleiding om hem door te spoelen. Dan weet je in elk geval of die vrij is of niet. Ligt een beetje aan de situatie (of je rechtstreeks vanaf de CV een leiding hebt naar deze radiator, of dat je via andere radiatoren moet, dan gaat dit niet zomaar werken). Overigens kan dat ook een reden zijn waarom deze radiator niet goed warm wordt (als je een andere radiator hebt die niet goed doorstroomt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
Aangezien je vervuiling hebt gehad in je systeem, zou ik verwachten dat je minstens een vuilscheider hebt geplaatst (en wellicht meteen ook een microbellenafscheider). Normaal zal het vuil daar in terechtkomen, en dat zou je snel moeten merken met spuien dat je nog met vuil zit.

Je systeem is ook ontlucht geweest om een nieuwe radiator te plaatsen, een luchtbel kan de flow ook enorm hinderen. Als je even de pomp maximaal zet, thermostaat omhoog, eventuele voorinstelling even helemaal open, en dan alles dicht behalve een radiator, kan je ze een na een "doorspoelen" en hoor je misschien plots een luchtbel losborrelen. Ook zou de radiator dan egaal warm moeten worden na wat tijd.

Als de kamer op temperatuur is, en er wordt warmgehouden, dan is het wel volstrekt normaal dat je radiator enkel bovenaan warm is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
Bedankt voor alle reacties dusver.

Ik heb het een en ander nagekeken, gemeten en foto’s gemaakt. (Ik heb de radiator niet zelf vervangen, het is een huurwoning)

Welk merk radiator er nu is geplaatst, weet ik niet. Het is een 3-plaat radiator. Bovenin zit een gewone kraan en onderin een kruis-aansluiting (foto).

Nu heb ik alles af laten koelen in huis tot 17 graden (verder zakt de temp niet).

Alle radiatoren dichtgedraaid muv die in de woonkamer
Thermostaat naar 25 graden gezet.

Na 10 minuten is de plaat (bij de aanvoer) radiator 40 graden, maar onderin op de plaat (bij de retour) nog steeds 17

Na 35 minuten is de plaat bovenin (aan de andere kant van de aanvoer 49 graden
Maar onderin aan dezelfde kant 20 graden.

Bij de ketel zijn echter zowel de aanvoer als de retour zo warm, dat je het niet vast kunt houden.

Omdat ze bij het plaatsen van de nieuwe radiator geen koppeling met het onderdruk wilden maken, hebben ze de aanvoerpijp vanaf het kruisstuk tot aan de kraan, ergens doorgesneden en er een nieuw stukje tussen geplaatst met een koppeling. Waarschijnlijk is door het loshalen, op de koppeling rammen (om te kijken of zo de verstopping weg ging, en het wrikken om alles weer passend te krijgen, ook de leiding onderin gaan lekken.

Het installatiebedrijf lacht mij uit en zegt dat het juist de bedoeling is dat de radiator aan de onderkant koud blijft. En wat de lekkage betreft, daarvoor kunnen ze pas op dinsdag komen..

Er is geen filter geplaatst en niets toegevoegd. Ik heb wel intussen 2 keer de ketel moeten bijvullen en er zit geen lucht in de radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
De foto’s : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Voytx42ABgYEd4AWfBlZ13_vo2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DI13Ft5TO7JCXXIZDGLh9ZAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSHLp2nFISX2_U5Ot2OwQB6zdoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFYiXkBGzfNKkpmnTuc4QMSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duQbzLb4prrUfA03wqzhhqiAjDI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BpZKxbAm85sf2rBIHn7VXXqe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1bnvRcaGSG1AA88XnxCuh9vBf8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gel1UOh8LXwfYn8PdHqGgMQa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzOS4O2PVF-b5x5OC92B89-UMuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUEBlTD9xp3vZrMoQGFUlI4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ze-nElRPVZIVv6a8dytlrYl9Ids=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOHiYFGsecUAPC2sa9NGxzG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wcPVonMNcDcCLzouLMQ3lwodXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUH7wIMjtXveHjSnRejfcz2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:15
Pas op, die IR thermometers zijn erg makkelijk verkeerd te gebruiken. Ze meten vaak onder de laser. En met zo'n afstand is het meetvlak heel groot. Soms zit de laser er ook kats scheef in.

Houd hem er loodrecht voor op zo'n 10cm afstand. Schuin heb je ook kans op reflecties.

Probeer anders eerst je hand te meten zodat je een gevoel krijgt welk gebied hij pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
Ik heb niet alleen met de laser meter gemeten. Maar die geeft wel aan, wat ik handmatig ook voel. Warm/koud/heet.

Na 35 minuten de kamerthermostaat op 25 graden te hebben gehad, met alleen deze radiator open, is de kamertemperatuur met 0,5 graden gestegen. (Van 17 naar 17,5)

(Ik heb maar 1 hand, dus filmen/foto’s maken en meten tegelijk is wat lastig 🦾😏👍🏼)

[ Voor 15% gewijzigd door wwp op 06-12-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
Hmm, als aanvoer en retour heet zijn, dan moet er flow zijn elders dan door die radiator. Zit er ergens een bypassventiel mss, wat teveel open staat?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Zou je een 1-pijpssysteem kunnen hebben wat niet goed is ingeregeld? Draai eens aan die schroef/bout links van het onderblok, vaak met een inbussleutel.

[ Voor 24% gewijzigd door Dre op 06-12-2024 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 19:42
Dan moet je eerst weten wat je doet voordat je eraan gaat draaien. Hoe werkt zo'n H-blok intern? draaj je daarmee een ventiel rechtstreeks naar de retour open?

Ik denk dat ongeveer iedere tweaker ooit iets geprobeerd heeft en later tot de realisatie kwam dat het moeilijk is om de instellingen weer terug te zetten. Bij het draaien aan de schroef zou ik dus wel documenteren hoe ver je draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convirion
Als de retour van je radiator niet warm wordt, en de retour bij de CV ketel wel warm is, heb je of ergens een bypassventiel (zorgt voor doorstroming van aanvoer naar retour als alle radiatoren dicht staan), of toch nog ergens doorstroom. Dit voorkomt dat de CV ketel niet kan rondpompen en in storing raakt.

Je zou inderdaad eens aan die schroef kunnen draaien van het onderblok. Tel wel de slagen die je maakt, dan kun je eventueel ook weer terug in draaien als het nodig is.
Aangezien het onderblok niet vervangen is, zou het best kunnen zijn dat die nog verstopt zit.

Wat jij een kruisstuk noemt heet een 'onderblok' maar dan niet typisch aan de onderkant van de radiator waar je ze normaal vind, maar voor naast de radiator. In dit geval is de schroef die je ziet het voetventiel. Door het voetventiel dicht te draaien, en de radiatorknop aan de bovenkant dicht te draaien, zou je de radiator er af kunnen halen zonder dat je het hele systeem hoeft leeg te laten lopen. (wel natuurlijk water opvangen van de radiator)

Hangt je ketel hoger dan de radiator? Dan kan het zijn dat de ketel automatisch ontlucht (en je daarom alsnog water moet bijvullen). Zie ook: https://nefit-nl.resource..._ketels/instalproline.pdf
Pagina 4, onderdeelnr 15.

Op basis van de test die je gedaan hebt, zou ik eigenlijk zeggen dat er wel iets van stroming is, maar niet veel. Het klopt wel min of meer dat de bovenkant eerst warm moet zijn en dat het even kan duren voordat de rest warm is, maar na 35 minuten zou het wel warmer moeten zijn.

Als je denkt, ik haal de andere koppelingen los: hier zit een knelring in, die je in de basis niet kan hergebruiken. Let er op dat als je die dus losdraait, dat deze niet meer (lekvrij) vast gaan. Knelring kun je wel halen bij de bouwmarkt en kost niet heel veel, kan alleen lastig zijn om die ringen er af te krijgen.

Edit: ik denk overigens dat de radiator wel goed is aangesloten, het kan per merk verschillen, maar in de basis zijn ze vrijwel allemaal gelijk als het aankomt op hoe jouw situatie is (aanvoer boven, retour onder)

[ Voor 5% gewijzigd door Convirion op 06-12-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
Wederom dank voor de reacties en de cursus ‘cv voor dummies’ 😋.

Aangezien de onderste aansluiting lekt en het water onder mijn laminaatvloer verdwijnt, blijf ik overal maar van af met tangen sleutels of imbussen. (De onderste moer is losgedraaid, pijp eruit gehaald en zonder de knelring te vervangen weer terug geplaatst als onderdeel van een ‘nieuwe’ leiding. Ik heb het installatiebedrijf opnieuw gebeld, maar wordt daar gewoon uitgelachen. Want ‘een radiator hoort koud te zijn aan de onderkant’ wordt er gezegd. En ondanks dat ik tot drie keer toe heb aangegeven dat hij bij de aansluiting lekt (er vormt zich nu ook een roestspoor), komen ze niet eerder dan dinsdag. Ik kan er dus ook geen bakje onder zetten om het water op te vangen, want het loopt langs de leiding af.

Gezien de zeer slechte staat van onderhoud door de verhuurder (ik heb van half december afgelopen jaar tot half januari dit jaar ook al zonder warm water gezeten, doordat de 20 jaar oude ketel het deels begeven had (alles verroest en vol gebreken), en het feit dat de oude radiator vol met drab zat, vrees ik dat dit weer een storing met veel impact zal worden. Temeer omdat de monteur ook al aangaf dat de gebruikte leidingen ook niet de beste waren.

Er zit op dit moment weinig anders op dan naar tot dinsdag te wachten vrees ik. Ik zal de update van hoe het verder verloopt, hier plaatsen.

Tot zover bedankt en een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
jeroen3 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:00:
Pas op, die IR thermometers zijn erg makkelijk verkeerd te gebruiken. Ze meten vaak onder de laser. En met zo'n afstand is het meetvlak heel groot. Soms zit de laser er ook kats scheef in.

Houd hem er loodrecht voor op zo'n 10cm afstand. Schuin heb je ook kans op reflecties.

Probeer anders eerst je hand te meten zodat je een gevoel krijgt welk gebied hij pakt.
En plak er aub iets niet reflectiefs op! Zoals schilderstape oid. Reflect helpt niet bij de nauwkeurigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

wwp schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:59:
Ik heb het installatiebedrijf opnieuw gebeld, maar wordt daar gewoon uitgelachen. Want ‘een radiator hoort koud te zijn aan de onderkant’ wordt er gezegd.
Op zich is dat gewoon correct. Een goedwerkende radiator is bovenin warm en onderin koud, en dat betekend dat deze alle warmte afgeeft aan de omgeving en het warme water niet terugstroomt naar de ketel.

Maar bij jou komt evengoed nog warm water terug naar de ketel, terwijl de onderkant van die betreffende radiator koud blijft.
Je hebt dus nog steeds een radiator (of bypass die ik overigens niet op de foto zie) open staan waardoor het water daar doorheen stroomt i.p.v. door de radiator heen.

Probeer zelf nog te onderzoeken welke radiatoren nog open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
Onbekend schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:04:
[...]

Op zich is dat gewoon correct. Een goedwerkende radiator is bovenin warm en onderin koud, en dat betekend dat deze alle warmte afgeeft aan de omgeving en het warme water niet terugstroomt naar de ketel.

Maar bij jou komt evengoed nog warm water terug naar de ketel, terwijl de onderkant van die betreffende radiator koud blijft.
Je hebt dus nog steeds een radiator (of bypass die ik overigens niet op de foto zie) open staan waardoor het water daar doorheen stroomt i.p.v. door de radiator heen.

Probeer zelf nog te onderzoeken welke radiatoren nog open staan.
Dat het aan de onderkant koudER is, dat begrijp ik. Want de warmte die er bovenin in gaat, moet de kamer in en niet retour CV ketel. Maar volledig afgekoeld naar koud? (Dat zou dan ook de enige radiator zijn, die zo koud blijft onderin!)

En ik heb maar 6 radiatoren in mijn appartement, daarvan had ik er 5 dichtgedraaid. Dus dan zou er een bypass moeten zijn. Kan daar zelf niets van vinden als leek. Het enige dat ik zie is een kunstig knoop en vlechtwerk van leidingen in de CV kast. (Waar ook te zien is dat er in het verleden toch wat lekkages geweest zijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRAskwb_GPGHY3urQVE-21zO2LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzK0ZeUOldh9Z8A7deiebOV0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEh7iYwcbLwzk3802do0H9UrCpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RGkfh1y8EgMkRJDSd2yfIqr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RrfBeCygV_UV_DrtQjJtc0jeVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOp0OkwZbMvJQVSWuYDyliBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convirion
Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Maar normaliter worden ze op ongeveer 6m afstand van de CV ketel geplaatst (of op elke etage 1, bij bijvoorbeeld vloerverwarming, maar dat is bij jou niet aan de orde.)

Een bypass kan op verschillende manieren gemaakt worden. Bijvoorbeeld door een veerbelast bypass ventiel (Gaat open als de druk te hoog wordt, maw: als de rest van de radiatoren dicht staan, en de pomp van de cv ketel loopt):
Afbeeldingslocatie: https://www.vloerverwarming-direct.nl/p/veerbelaste-bypass-bypass-ventiel-15mm/picture/rw1920/6206/Veerbelaste+Bypass.png
Of, gewoon een kwestie van aanvoer en retour aan elkaar koppelen ergens.

Daarvoor zou je alle leidingen even moeten volgen, en kijken of er niet toevallig het e.e.a. op elkaar is aangesloten.

Je kunt het ook 'troubleshooten' door uit te sluiten waar het probleem zit: De retour van de cv ketel wordt warm, ga vervolgens elke retour leiding af die er in de buurt zit, en ga dan verder kijken naar welke leiding warm is, om daar vervolgens te kijken naar: bypassventiel, aanvoer/retour aan elkaar, of een slecht sluitende (thermostaat)knop.

[ Voor 3% gewijzigd door Convirion op 06-12-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwp
Nog een keer alles nagelopen.

- CV staat op 17 graden alles is koud.
- Alle radiatoren in huis zitten dicht muv de woonkamer.
- Alle punten gemeten met op korte afstand en met scannen met meter, dus hoogste waarde is zichtbaar.
-Thermostaat naar 25 graden gezet.

Nergens een bypass of slecht afsluitende kraan te vinden. Alle overige radiatoren blijven koud.

Na 13 minuten nogmaals gemeten. Retourleiding bij ketel is warmer dan onderkant radiator van waar retourleiding (in betonnen vloer begane grond) terug loopt.

Video van 1e meting:
YouTube: 7 december 2024

Video van 2e meting:
YouTube: 7 december 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Er lijkt dus te weinig water door die radiatoren heen te stromen.

Kan je dan eens een foto maken van het display van de cv-ketel?
Ik ben benieuwd wat er dan getoond wordt. (Wat de bedrijfscode is, of de pomp draait, warmtevraag is, brander brandt e.d., zoals beschreven op pagina 14 en 15 van de handleiding: https://www.gebruikershan...w-handleiding-205393.html )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
Als de radiator vol drab zat kan dat bij de leidingen natuurlijk ook.
Mogelijk moet je het laten doorspoelen. Ze kunnen dan ook een filter plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paasei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:16
Waarschijnlijk zijn 1 of meerdere aansluitblokken van het type 1 pijpsysteem.Je kunt dit zien op de voorkant, als er 50/50 op staat, is het een verkeerde. Je kunt ook even voelen aan de blokken van de dichtgedraaide radiatoren , deze horen koud te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wwp
Update:

Het probleem is verholpen. Er is een nieuw onderblok geplaatst. Dat heeft nog heel wat werk gekost want een blok dat hier op de leidingen moest passen (blijkbaar afwijkende maat) was niet zo voor handen. Er is van de binnenkant nog materiaal weggeslepen om het passend te krijgen.

De lekkage kwam doordat ze een oude knelring niet vervangen hadden, maar in de ‘houtje touwtje’ aanvoer gewoon terug hadden geplaatst. Die knelring bleek gescheurd te zijn en heeft dus een week lang water onder mijn laminaatvloer laten lopen (de cv installatie drie keer moeten bijvullen in die week). Maar het installatiebedrijf wilde gewoon niet eerder komen. Tja, als je ‘kerkhof’ heet, kun je daar ook wel grappen over maken maar dat zal ik maar niet doen.

Het resultaat is nu dus een weer warme radiator (al is die volgens de monteurs te ‘zwaar’ voor mijn ketel EN een rustiger gasverbruik en een vloer die nu steeds boller begint te staan en ook de bolling verder de kamer intrekt. Dus mijn ellende is nog niet over, maar wel het probleem van deze topic.

Allemaal bedankt voor de reacties, het meedenken en de tips.
Nog even wat foto’s…. (Van oud naar nieuw en de gescheurde knelring)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7b8Pb_6RZy13nYr7I7y91WefFDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPUhmyDaYGfzxkZp9x14kRBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zvH2A1-D1DEnF3Eo_BciE1AH4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f2P4rdPYfRI9O0MIxdxFXDNO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vav2Nq75BeHXXJIEAdvQQi-BJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm9mrbLpoeYdTezuL8KI3RJB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSc975qN9zCW4rGcc09aNI5OiWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sM6ZVN3MN6YlBDAgZEbddLtK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1KFmSci3eqFw5Yv-ITJ9p80u9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8rySmEBDMcS9hgxCMjiyKXg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 19:42
Dat ziet er netjes uit.

"Te zwaar" zie ik niet als een valide punt. Dat lijkt me een kwestie van de radiator niet geheel opendraaien. Een te zwaar uitgevoerde radiator is niet eens verkeerd mocht je over willen gaan op lage temperatuurverwarming.

Overigens geven installateurs ook vaak aan dat radiatoren dus niet geschikt zijn voor LTV.
Pagina: 1