Galaxy A35 en A55 - Luxe upgrade voor Samsungs populairste

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profk99
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Artikel: review: Galaxy A35 en A55 - Luxe upgrade voor Samsungs populairste
Auteur: @Donny K.
Gisteren mijn nieuwe A55 binnengekregen en na 5 minuten was ik er al uit: dit is een slechte aankoop.
Het scherm is flets, de kleuren lijken wel wat pastel en dit is niet genoeg aan te passen. Zelfs mijn oude A40 doet het beter!
Even zoeken levert al een diaree aan vergelijkbare klachten op, zowel van Nederlandstalige als Engelstalige gebruikers. Ook wordt er geklaagd dat Samsung al langer (vóór de zomer) van het probleem op de hoogte is, maar dat geen oplossing wordt gegeven.
Mijn advies: niet kopen, of, als je dat al hebt gedaan: terugsturen, net als ik ga doen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:42
Jammer dan van je aankoop. Ik ben sinds 'n aantal maanden ook in het bezit van de a55 en herken het probleem helemaal niet. Hier zijn de kleuren prettig. Ik heb deze wel op natuurlijk staan. Dat vind ik veel realistischer en prettiger dan de levendige kleuren.

Hopelijk wordt dit toch nog voor je opgelost met 'n update. Maar nogmaals. Voor mijn ogen ziet het er uitstekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:23
Wat een onzin. Wij hebben 100 van die dingen zakelijk in gebruik en ik heb nog nooit een telefoon gehad met minder klachten dan deze.

Waarschijnlijk een smaak verhaal qua kleur maar dat maakt niet direct heel de telefoon slecht.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:24
profk99 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:24:
Ook wordt er geklaagd dat Samsung al langer (vóór de zomer) van het probleem op de hoogte is, maar dat geen oplossing wordt gegeven.
!
Grote kans dat dit klopt, omdat er helemaal geen 'probleem' is, en dat juist, zou je testen op kleurechtheid de nieuwe telefoon het ruim wint van de oude en het dus veel beter doet. Voorheen werden kleuren vaak namelijk enorm 'opgeblazen' weergegeven op telefoons, maar de laatste paar generaties zijn in ieder geval Samsung (en ik geloof Apple al langere tijd) juist aan het bewegen richting schermen die met een meer natuurgetrouwe kalibratie komen af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:26
die kleur accenten kan je kiezen :)

je kan dus je kleuren "harder" maken dan ze horen te zijn, zoals de a40 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:11

deepvreezo

Redacteur
Samsung heeft de afgelopen jaren inderdaad wat updates uitgebracht om de kleuren natuurlijker te maken, waar je oude toestellen nog met één tik in het instellingenmenu op stand 'zuurstokkleuren' kon zetten. Maar na die klachten heeft Samsung een 'verzadigingsslider' toegevoegd om de extra verzadiging weer terug te brengen. Die zou met de laatste update volgens mij ook in de A55 moeten zitten. Ik heb alleen geen toestel meer om dat te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profk99
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik snap dat het allemaal persoonlijke voorkeur is, "onzin" is het in ieder geval niet, daarvoor worden de klachten te breed gedragen.
De slider geeft onvoldoende oplossing, inmiddels heb ik het toestel weer ingeleverd en ga op zoek naar een nieuwe. Mogelijk wordt dat de S21FE.
Pagina: 1