Vocht onder carport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 00:06
Goedendag,

Ik zit met het volgende, waar ik mij eigenlijk geen raad mee weet.

Wij hebben een nieuwbouwwoning uit 2019. Hier zit een carport aan vast welke aan het huis is vast gemaakt en in het ontwerp is meegenomen.

Nu viel t mij vorig jaar al op dat er onder de carport vochtige plekken zitten, terwijl het elders droog is.

Nu ben ik toevallig een tuinhuis in de tuin op de hwa ondergronds aan het aansluiten en zag ik op de tekeningen dat deze leiding onder de carport door loopt richting de straat.

Ik heb zelf de leiding geïnspecteerd met een camera maar kom tot 9 meter lengte geen gekke dingen tegen.

Iemand toevallig een idee waar dit vocht vandaan kan komen? Ook de ondergrond onder de stenen en matten lijkt droog te zijn?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChG37NkII85a0GT5pcH9KTeRnOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwNhhxMpggMBwHTLirgRqkko.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:01
Waardoor dit kan komen kan ik niet zeggen wel zie ik dat de muren ook nat zijn als in optrekkend vocht.
zitten er aan de andere kant van de muur zaken die vocht kunnen veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21
Stormrider nl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:30:
Waardoor dit kan komen kan ik niet zeggen wel zie ik dat de muren ook nat zijn als in optrekkend vocht.
Je zou haast zeggen dat het vanaf de andere kant komt inderdaad, maar heel eerlijk - dit wordt waarschijnlijk net zo lang stukjes open trekken tot je nattigheid vindt en de bron gaat vinden.

Irritante aan water is dat het rustig kruipt tegen de zwaartekracht in.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
Stormrider nl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:30:
Aan de andere kant van de muur zit de woonkamer en de berging. Ik heb een professionele vochtmeter en de muren aan de binnenkant zijn kurk droog. Het vocht lijkt dus echt van buiten te komen. Ik zat eerst te denken aan condensatie want het is ook precies een recht hoek zeg maar onder de carport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:17
Gebroken HWA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
Dat dacht ik zelf eerst ook maar met een camera zie ik niks vreemds. Tot op 9 meter kan ik makkelijk door de leiding heen en zie ik niks geks.

Zit er aan te denken om een loodgieter te laten komen met een professionele camera om te kijken of dit inderdaad het probleem is. Dan hoef ik ook niet direct heel de oprit open te halen om die leiding te vinden. Verder zou ik ook geen idee hebben wat het kan zijn, er lopen namelijk verder geen leidingen onder de carport of in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dat kun je doen, en als je dan nog niks vind, er ligt alleen maar grind dus kleine moeite om de hoek uit te graven zou ik zeggen. Eventueel met een klein kraantje voor een paar tientjes per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57

paQ

Een loodgieter/ontstopper zal ook gewoon camerainspectietarief rekenen neem ik aan?
160 euro zal je wel kwijt zijn gok ik.

Wellicht kun je een langere camera huren, of, gewoon gaan graven en dat deel blootleggen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:27
Lopen er nog meer leidingen? Zoals de aansluiting van het water? Of een waterleiding naar een schuur? Zo'n grote plek zou ook betekenen dat je bijvoorbeeld op het dak van de schuur en/of carport veel water moet hebben staan zonder dat het snel wegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
of er heeft strooizout ofzo gelegen wat nu als een malle vocht aantrekt.

vochtvreter uit de schuur leegekieperd?

[ Voor 22% gewijzigd door No Hands op 05-12-2024 16:18 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:48
Ik zou de schep pakken en gaan graven. Ik denk toch een lek ergens. Nergens last van grondwater? Ik verwacht dat je binnen een uur de bron gevonden hebt.

maar als het onderstaande waar is:
Iemand toevallig een idee waar dit vocht vandaan kan komen? Ook de ondergrond onder de stenen en matten lijkt droog te zijn?
Dan kan het alleen maar condensatie zijn. De muur en de stenen zijn kouder dan de lucht. Het vocht condenseert dan op je muur/stenen. Daar is niks aan te doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Noutie op 05-12-2024 16:43 . Reden: toevoeging ]

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Is het niet gewoon water wat uit het AC-systeem van je auto loopt?
In combinatie met wat aanhangend water met strooizout en een ondergrond die het water slecht doorlaat (komt vaak voor bij nieuwbouw woningen) EN een slechte verdamping (weinig wind en zon) kan een plek wat langer vochtig blijven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:08
Bij ons onder de carport kwam ook geregeld een kat (of meerdere) z'n behoefte doen. Toen wat koffieprut rondgestrooid, sindsdien is het bij ons weg.

Wellicht ook waard om te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
Luckei schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:25:
Bij ons onder de carport kwam ook geregeld een kat (of meerdere) z'n behoefte doen. Toen wat koffieprut rondgestrooid, sindsdien is het bij ons weg.

Wellicht ook waard om te proberen.
dit is wel een hele roedel katten dan aan het vocht te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deano0532
Ik heb vanmiddag in de hoek een put gegraven, maar langs de muur is het onder het maaiveld ook gewoon droog. Ook geen vocht aan de muur.

Morgen komt er een loodgieter om te kijken of de leiding niet beschadigd is.

Ik had het er nog met een buurman over en hij gaf aan dat het wellicht warmere lucht is vanachter de houten gevelbekleding die voor condensatie zorgt. Achter deze gevelbekleding zit namelijk direct een dichte folie en dan +/- 10 cm afstand van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Deano0532 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:10:
Ik heb vanmiddag in de hoek een put gegraven, maar langs de muur is het onder het maaiveld ook gewoon droog. Ook geen vocht aan de muur.

Morgen komt er een loodgieter om te kijken of de leiding niet beschadigd is.

Ik had het er nog met een buurman over en hij gaf aan dat het wellicht warmere lucht is vanachter de houten gevelbekleding die voor condensatie zorgt. Achter deze gevelbekleding zit namelijk direct een dichte folie en dan +/- 10 cm afstand van de muur.
Het zal dan condensatie zijn, of uit je auto, of de buurman gooit af en toe een emmer water ;)

Nieuwe ramen beslaan ook aan de buitenkant omdat ze zo goed geisoleerd zijn. Wat zit er boven de carport? Niks of een verdieping?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
De suggestie van afdruppelende pekel die nu water aantrekt en vasthoud lijkt mij gezien de plaats van de vochtplekken echt een goede om te overwegen. Hebben vorige bewoners bijvoorbeeld altijd hun auto's voor de garage geparkeerd?

Als je in een sneeuwbui naar huis rijd als er al flink gepekeld is, dan krijg je van die plakkaten grijs sneeuw aan je auto achter de wielen en onder de auto. Die vallen er bij stand thuis af en snelten. Het zout/de pekel blijft aan de oppervalakte plakken. Dus een dun zoutlaagje op je oprit wat nu vocht aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
Vandaag is de loodgieter langs geweest en deze heeft met een camera heel de leiding doorlopen en deze was gewoon prima. Dus het probleem zal geen lekkage of kapotte hwa zijn.

Denk dat ik het dan in de hoek van condensatie moet gaan zoeken. Mede doordat ook de onderste 20cm van de muren vochtig zijn, maar onder het maaiveld is de gevel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Condensatie zelfs onder je grind? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
Draakje5 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:27:
Condensatie zelfs onder je grind? :?
Nee onder de matten is het ook droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Deano0532 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:23:
Vandaag is de loodgieter langs geweest en deze heeft met een camera heel de leiding doorlopen en deze was gewoon prima. Dus het probleem zal geen lekkage of kapotte hwa zijn.

Denk dat ik het dan in de hoek van condensatie moet gaan zoeken. Mede doordat ook de onderste 20cm van de muren vochtig zijn, maar onder het maaiveld is de gevel droog.
Wat gaat er waarvan condenseren dan? Condens ontstaat op koude oppervlakken. Onder die carport is alles toch koud?

Haal wat van dat 'natte' grind weg en leg dat ergens anders en leg droog grind terug.
Ik ben er vrij zeker van dat dat natte grind ergens anders ook nat is en het droge grind zal droog blijven.

Pagina: 1