Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolw90
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
hallo! mocht deze vraag niet in de juiste forum staan, laat het aub weten.

Specs:
Dell laptop (Model nummer is nergens zichtbaar):
Intel 13th gen i5-1345u
Intel Iris XE graphics
16gb ram

Monitor:
2x iiyama 1440p monitor

Randapperatuur
HP G5 docking station

Ik heb sinds deze week een nieuwe werklaptop met 2 USB-C TB4 aansluitingen. Een paar maanden geleden heb ik de HP G5 docking station gehaald om mijn monitoren via 1 USBC kabel aan te sluiten aan mijn laptop. Dit werkte perfect toen. Beide monitoren werden gesupport op 1440p en zelfs hoge hrtz.

Nu met mijn nieuwe laptop kan maar 1 monitor op 1440p en de andere kan maximaal geschaald worden tot 1080p via de docking station. Als ik 1 monitor via de docking station gebruik en de 2e monitor direct aan mijn laptop aansluit via HDMI, werken ze wel beide op 1440p. Nu ben ik me ervan bewust dat dit een oplossing is maar ik heb die docking station niet voor niks aangeschaft en ik zou het erg zonde vinden als ik deze niet optimaal kan gebruiken.

Driver updates zijn up to date en er is maar zoveel dat ik zelf kan doen en onderzoeken sinds het een corporate laptop is.

Met mijn prive computer met dedicated gpu en geen connectie met de docking station werken de monitoren op volledige resolutie.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Super bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde. Je hebt ze (of 1) waarschijnlijk via HDMI aangesloten? Dat werkt niet. Als ik ze beiden via DisplayPort aansluit, kom ik op de HP Dock G2 tot 120Hz op beide monitoren.

Via een Hyper Drive USB-C dock haal ik via HDMI wel 2x 1440p@144Hz. Met de G2 denk ik dat het komt doordat de DisplayPort maar versie 1.2 is, in plaats van 1.4.

Wat ik nu ga proberen is met een 2xDisplayPort KVM Switch te schakelen tussen mijn laptop (via de HP Dock) en mijn PC. (Mijn PC via HDMI aansluiten wil ik namelijk ook niet).

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 05-12-2024 13:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Een HP G5 dockingstation kan gewoon 2x1440p aansturen (ik typ dit vanaf die combi).

Het ligt aan de bandbreedte die de laptop levert via de USB-C poort, als die niet genoeg is krijg je dus bv 1x1440p en 1x 1080p.

Om daar achter te komen is een typenummer wel handig, of even kijken in de UEFI of er geen optie is voor Hi-bandwith USB-C oid.
Ik weet dat dit bij oudere laptops hier op werk een ding was. Die optie inschakelen maakte van de reguliere USB3 poorten USB2 poorten en zette de extra bandbreedte naar de USB-C poort zodat er 2x1440p aangestuurd kan worden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:24:
Een HP G5 dockingstation kan gewoon 2x1440p aansturen (ik typ dit vanaf die combi).
DisplayPort of HDMI? En hoeveel Hz? 60Hz?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-12-2024 13:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Beide DP maar één op DP en één op HDMI maakt niet uit.

Beide op 75Hz en voor de fun net getest een 1080p monitor op 60Hz via HDMI erbij werkt ook nog.

[ Voor 34% gewijzigd door sapphire op 05-12-2024 13:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@sapphire Ja, ik heb het hier over 120Hz+. :)

@Dolw90 Ik kan in ieder geval alvast voorzichtig bevestigen dat deze KVM-switch (Auto detection Dual Monitor Displayport KVM switch) het goed doet. Ik heb op mijn PC op 1440p@165Hz nog een beetje last van een flikkerend scherm maar ik begreep dat dat met betere kabels opgelost kan zijn. Die had ik wel al bijbesteld maar die zijn nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

Barrycade

Through the...

Met een Dell kan je vrij eenvoudig via de website of via de support software het type vinden.

Dat zou helderheid kunnen geven over wat je output kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kan niet alles testen hè, ik heb geen monitoren die hoger dan 75Hz gaan maar aangezien ik er nog 1080p monitor bij kan doen zonder problemen en het
volgens de TS wel werkte met een andere laptop met hogere Hz’en lijkt me dat je iig het docking station en kabels kunt uitsluiten.

Dus blijft de laptop over :)

Gabriël AM5

Pagina: 1