Atlantic Aurea Hybride Warmtepomp: goede actie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVermeer
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Even een korte toelichting. Ik heb een oud monumentaal huis (gemeentelijk monument). Huis is gerenoveerd en verduurzaamt. Ik heb een vloeroppervlak van ca. 165 m2 en een gasverbruik nu van ca. 1.100 m3 per jaar. Beneden overal vloerverwarming en boven wat radiatoren maar ook airco units. Ik heb een gashaard dus gas er helemaal uit is voor mij nu geen optie. Ook heb ik 8 mWh aan zonnepanelen liggen. Elektra gebruik ik met mijn elektrische auto wel geheel.

Nu komt er een lokale actie voorbij waarbij ik deze hybride installatie kan laten plaatsen voor netto rond de 700 euro na subsidie. Ik heb een andere installateur ook een prijs gevraagd en die geven aan dat ze deze installatie niet wensen te plaatsen. Ze hebben als alternatief een Weheat Flint P40 aangeboden. Die kan natuurlijk veel meer, maar kost dan ook gelijk 3.300 euro netto. Dat vindt ik teveel voor nu omdat dit ook even langs komt als een snel kansje.

De afweging is nu dus wel of niet gaan voor de actie op de Atlantic? Ik begrijp dat deze hybride pomp beperkt is in de mogelijkheden. Voor mij hoeft dat geen knelpunt te zijn. Zo lang ik een aanzienlijke besparing heb op het gasverbruik met een installatie die betrouwbaar is, dan vindt ik dat goed genoeg voor nu. Wat zijn de ervaringen met deze pomp en zouden jullie hiervoor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie96
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-09 00:59
Doe het niet...

De beperking in instellingen hoeft helemaal niet erg te zijn als het goed zou werken. Maar grote kans dat je je alleen maar ergert aan dit systeem en veel minder gasbesparing haalt dan gedacht.
Daarnaast zorgt de leverancier (Atlantic) helemaal niet voor z'n klanten en verwijst naar de installateur die er ook niets van snappen.

De warmtepomp zelf is prima en 'Made in Japan', de Plugwise thermostaat doet ook wat 'ie kan en de hardware van de hybride box is verouderd maar acceptabel.
Probleem is de achterlijke, niet te updaten software die er in zit (want op basis eenvoudige microcontrollers technologie stand jaar 2000).