Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_NIGEL
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-04 19:36
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop kopen en er een kleine setup mee bouwen, aangezien ik DJ ben neem ik hem ook vaak mee naar optredens. Daar is meestal wel stroom dus een geweldig goede accu is niet noodzakelijk. Budget is rond de 700-750 euro. En iemand ideeën voor een setup met een schuine wand? Ik zit echt met mijn bureau tegen de schuine wand, dus het is heel lastig om een ​​setup te bouwen. Merk maakt niet veel uit. Opslag moet wel minimaal 1TB zijn vanwege de vele muziek.

Alle reacties

• VBald
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:28
Hoi Nigel,
Ik heb geen beste antwoord, maar wel een aantal vragen:
Heb je al een laptop of pc (want je zegt nieuwe laptop dit betekent dat je al een laptop hebt, is het een Windows of Mac)? Mag de nieuwe ook een Mac zijn, ook al zeg je dat merk niet uitmaakt? Heb je een foto van de schuine wand en omgeving (misschien andere plek scherm)? Heb je een monitor?

Een van de gekkere gedachte is eigenlijk een stationaire setup thuis te hebben en dan het muziek op je oude laptop te doen en kan je oude laptop overal meenemen, mocht er iets gebeuren met je oude laptop dan heb je alles thuis nog liggen. Dus BV een Mac mini kopen en een scherm met keyboard, en vervolgens gaan uitbouwen. Apple heeft refurbished Mac mini rond de €509, mocht je nog onderwijs volgen kan je de m4 mini voor 599 krijgen. Dan nog een scherm vinden, externe opslag, keyboard en muis. En hierna verder uitbouwen.

Een van de andere optie is dit zelfde voor een windows pc en dan kijken naar vorige generatie laptops en of pc, want die "High End" chips van vorige jaren zijn nog goed en nu goedkoper, de mid tier chips ook. Opslag is soms goedkoop te vinden, Ram ook. Geen keus.

Dit was gewoon even brainstormen. Joe Joe.