Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 15:28
Hoi,

Sinds een aantal jaar heb ik een NAD C368 (met BluSound module) die altijd vlekkeloos heeft gewerkt.
Eerder dit jaar is spontaan het display uitgevallen. Deze heb ik, na afstemming met support, weer werkend gekregen door de firmware te upgraden.

Na enige tijd (nog geen week) viel het display weer uit.

Daarop ben ik naar HiFi Klubben gegaan waar ze dezelfde actie hebben uitgevoerd.
De unit viel al buiten garantie maar ze wilde er toch kosteloos naar kijken. Echt een top winkel wat dat betreft.
Zij hebben dezelfde firmware opnieuw geïnstalleerd op de versterker waarna het display weer werkte.

Vorig maand is het display wederom uitgevallen en ben benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben en wellicht een permanente oplossing (zoals een specifieke firmwareversie).

NAD geeft zelf aan dat het een hardwaredefect is, maar volgens mij is het iets softwarematigs en zoek ik liever een oplossing in die hoek dan dat ik hem moet gaan insturen ter reparatie met alle bijkomende kosten.
Het display werkt na het flashen namelijk wel weer, maar er is geen pijl op te trekken voor hoelang. Geen idee waarom NAD dan denkt dat de hardware kapot zou zijn.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door D3F op 05-12-2024 10:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:16
*knip* dan voegt zo'n reactie niks toe

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 02-01-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

https://support1.bluesoun...-shutdown-to-standby-mode

Heb je dat auto standby verhaal disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
Ja, dat heb ik inderdaad uit staan. Het is niet dat het apparaat uitvalt na een tijdje, maar dat het display permanent niet werkt. Ik kan gewoon muziek luisteren of de televisie geluid laten afspelen, maar kan bijvoorbeeld niet zien wat de Source of het volume is. De enige manier om het weer werkend te krijgen is om de firmware terug te zetten. Dat vind ik één keer per jaar niet erg om te doen, maar iedere paar weken wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa 33-Gtv
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 13:24
Ik heb dat ook. Maar bij mij doen de volumeknop en twee source knoppen het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
Alfa 33-Gtv schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:08:
Ik heb dat ook. Maar bij mij doen de volumeknop en twee source knoppen het ook niet.
De volumeknop weet ik niet (eraf gesloopt in overleg met NAD support i.v.m. een dreumes die gek is op knoppen) maar ik kwam er van het weekend achter dat het inderdaad lijkt alsof de Source knoppen ook niet werken. Heb nu als workaround in Home Assistant een afstandsbediening gemaakt die alles overneemt. Niet ideaal maar het werkt.

Mocht er uiteindelijk geen permanentere fix zijn dan ben ik bang dat ik bij verdere mankementen van NAD ga afstappen, bijvoorbeeld naar een Marantz MODEL 60n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
Heb uiteindelijk maar eens de uitleg voor mezelf verwerkt in Bookstack. Helaas kan ik geen PDF uploaden, maar voor wie ook dit probleem heeft heb ik onderstaand beknopt uitgelegd hoe je het kunt verhelpen.

Let op: het is geen permanente oplossing. Het kan een week goed gaan, een maand of misschien langer. Daarna moet je het proces opnieuw doen.

In mijn ervaring kun je het beste gelijk naar optie 2 gaan. Die werkt bij mij altijd.

NAD uitleg over serienummers en benodigde software: https://nadelectronics.co...oftware-Update-Notice.pdf
Alle software: https://nadelectronics.co...-content/uploads/2016/09/

Oplossing 1
  1. Verwijder alle MDC kaarten door de buitenste schroeven te verwijderen.
  2. Formatteer een USB-stick naar FAT32 en plaats het bestand NAD_C368.bin in de root.
  3. Plaats de USB in de USB-poort onder de antenne aan de achterzijde.
  4. Schakel de stroom in door de power-knop op achterzijde aan te zetten en wacht ongeveer 15 seconden tot het oranje LED-lampje aan de voorkant brand.
  5. Schakel de stroom weer uit met de knop op de achterzijde.
  6. Verwijder de USB-stick en zet de stroom weer aan.
  7. Druk nu de standby-knop op de voorkant in en controleer of het scherm weer werkt.
  8. Als dat zo is, schakel je de stroom volledig af (stroomkabel er ook uit) en plaats je de MDC-kaart terug.
Als het scherm nog steeds niet werkt, volg dan de onderstaande stappen.

Oplossing 2
  1. Schakel de stroom uit en verwijder alle MDC-kaarten (als die er nog in zitten).
  2. Formateer de USB-stick weer naar FAT32 (of verwijder het bestand uit de vorige stappen.
  3. Kopieer het bestand VFD_C368.bin naar de USB-stick.
  4. Plaats de USB in de USB-poort onder de antenne aan de achterzijde.
  5. Houdt de Enter-knop (middelste knop van de D-pad) ingedrukt en zet de power-knop op de achterzijde aan.
  6. Als het LED-lampje oranje wordt, druk dan de standby-knop in en houdt 3 seconden vast.
  7. Laat de standby-knop los.
  8. Let op: Houdt de Enter-knop nog steeds vast
  9. Als get LED-lampje rood wordt, laat je pas na 3 seconden de Enter-knop los. Na 8 seconden start het VFD-upgrade proces.
  10. Let op: Soms werkt het display niet. Druk dan na 10 seconden op de Enter-knop om het proces te starten. Het scherm springt dan aan en geeft de voortgang weer.
  11. Wanneer het proces afgerond is zet je versterker uit met de power-knop op de achterkant.
  12. Verwijder de USB-stick en schakel de stroom weer in.
  13. Controleer of het display werkt door de standby-knop in te schakelen.
  14. Plaats de MDC-kaart terug
Pagina: 1