datadevil schreef op donderdag 5 december 2024 @ 07:36:
Helaas ondanks veel fixes zoals nieuwe buitenlamp en allerlei bedrading nakijken klapt 1 van de aardlekschakelaars bij ons er soms nog uit. Nu gaat bij het weer aanzetten soms een bepaalde groep schakelaar uit, maar die kan ik dan wel weer aanzetten zonder verder gedoe.
Wanneer klapt de aardlek eruit? Onder welke omstandigheden? Met veel apparaten aan of niet. Wat ziet er nog meer op de aardlek kwa groepen?
Of is het met bepaald weer? Dus met vochtig weer / regen / sneeuw? Als je dat weet kan je daarop verder zoeken. Ooit gehad met buiten wandcontactdozen, heel lang ging het goed totdat er water / vocht water in één van de dozen kwam. Iedere keer de aardlek eruit. Op een gegeven ogenblik kwam ik er achter: Bij vochtige weer. Een afdichting van rubber die slecht geworden was. Dat duurde even voordat ik die gevonden had.
Dat kan ook. Je zal moeten zoeken of dat het geval is. Als je de groep van de buitenverlichting zonder problemen stroomloos kan laten dan kan je rustig deze een tijdje uit zetten. Dan kan je kijken of dat helpt. Als dat het geval is: Die groep. Zo niet: verder zoeken. Je moet weten wat er allemaal op de aardlek kwa groepen zit en welke apparaten.. Als je dat weet kan je rustig verder zoeken.
[
Voor 7% gewijzigd door
RonnieKo op 05-12-2024 07:45
]