Toon posts:

Welk koelblok voor Delta 80mm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe koeler samenstellen als vervanging voor m'n SuperOrb.

Nu heb ik een Delta 80mm liggen (40dB(A), 46,5CFM), die samen met mijn LM317 baybus aangenaam weinig geluid produceert en daarbij aangenaam veel airflow genereert.

Ik heb dat ding nu als outtake aan de achterkant van mijn kast, met een afzuigkapslurf naar de SuperOrb waarvan de fans stil staan. Dit koelt goed, maar natuurlijk is de SuperOrb niet ontworpen om z'n koeloppervlak maar om z'n airflow.

Ik zoek nu dus een koelblok dat goed koelt (meegeleverde fan doet er niet toe) als er lucht naarbuiten gezogen wordt (andersom dan anders dus).
Een Zalman valt af, omdat die te groot is. Mijn oog was gevallen op de Akasa Silver Mountain (http://www.breetcomputers.nl). Is dit aan te raden? Of zijn er betere voor een lagere prijs?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

er was gister iemand met een topic over zijn 2 nieuwe koeler voor zijn dual pentium. Ik weet niet wat voor dingen het waren, maar er ging een 80mm fan standaard op.
Het was niet zo'n swiftech ding ofzo, want die zijn nogal duur (wel goed), ik weet niet wat het precies was.
Maar als je hier ff zoekt zul je het topic wel vinden denk ik.

edit:
Die bedoel ik : [topic=226564/1/500]

Geen inspiratie

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 18:35
Bij computer-land verkopen ze Just-Cooler 80mm proc. coolers voor 50 piek. Zit al een fingerguard op. ff oude koeler eraf halen, delta erop en klaar voor 50 piekies! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 00:55 schreef BB_ApoC het volgende:
Bij computer-land verkopen ze Just-Cooler 80mm proc. coolers voor 50 piek. Zit al een fingerguard op. ff oude koeler eraf halen, delta erop en klaar voor 50 piekies! :)
Is die ook even goed of beter dan die Akasa? Just-Cooler heeft bij mij niet zo'n goede reputatie

[edit]
Het gaat er dus niet om dat er een 80mm op past (daar heb ik een slurf en/of funnel voor), maar hij moet goed koelen met omgekeerde airflow

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
die titans rulen wel, die van die gast met die dual p3 :P

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:17
Probeer een mooie koperen heatsink te krijgen, vraag me echter niet waar ;)

Verwijderd

[b]Op donderdag 13 september 2001 22:27 schreef

Ik zoek nu dus een koelblok dat goed koelt (meegeleverde fan doet er niet toe) als er lucht naarbuiten gezogen wordt (andersom dan anders dus).
Een Zalman valt af, omdat die te groot is. Mijn oog was gevallen op de Akasa Silver Mountain (http://www.breetcomputers.nl). Is dit aan te raden? Of zijn er betere voor een lagere prijs?
Gewoon een coolermast EP5-6I11...29 piek ben je klaar

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Swiftech of Alpha 8045... zijn duur, maar dan heb je ook wat!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 20:12 schreef Phreak het volgende:
Probeer een mooie koperen heatsink te krijgen, vraag me echter niet waar ;)
Die Akasa is 100% koper met zilveren oppervlak. Mooi glimmend *D. Moet ik die maar nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.breetcomputers.nl/Pics/silver_mountain_zijkant.jpg
BTW. Hij lijkt ontzettend op de Kanie Hedgehog, deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.breetcomputers.nl/Pics/kanie.jpg

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Op vrijdag 14 september 2001 20:21 schreef NoStra het volgende:

[..]

Gewoon een coolermast EP5-6I11...29 piek ben je klaar
Inderdaad werkt perfect, dit blok werkt echt heel goed in combi met een grote CFM, dat was bij mijn oude Heatsink niet zo..
Pagina: 1