Voorschotprovisie invoer uit UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterlommel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 22:34
Ik bestelde onlangs vanuit België wat machine onderdelen in de UK, totaal £90,82 excl VAT, omgerekend €109,72.
Hierover moest ik bij FedEx 21% btw betalen is €23,04 maar daar bovenop nog eens €62,72 aan "voorschotprovisie".

Zie ook https://www.fedex.com/nl-nl/billing/duty-tax.html#pay

Ik kan die €62,72 totaal niet rijmen met de getallen in hun tabel, dan had dit maar €15 moeten zijn? Staat ook geheel niet meer in verhouding met het oorspronkelijke bestelbedrag.
Uiteraard heb ik wel betaald om de zending te kunnen ontvangen, maar heb het gevoel dat Fedex veel te hoge kosten heeft aangerekend.
Ik heb nog geen factuur ontvangen, die krijg ik nog per post.
Ik begrijp het sowieso niet, overal lees je dat je tot €150 enkel BTW hoort te betalen.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
Hoeveel onderdelen zijn het. Ik weet dat fedex ook per unieke tariff code kosten aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

Qwerty-273

Meukposter

Invoerrechten zijn er inderdaad niet met een waarde onder de 150 euro. Wel verwacht ik dat Fedex ook extra inklaringskosten rekent of dat je wellicht tegen het probleem aanloopt dat er meerdere regels zijn op de factuur. Komt de zending uit de UK of uit een ander land (ongeacht waar de shop zichzelf positioneert)?
FedEx kan de inklaring van zendingen met meerdere artikelen verzorgen. Er worden echter kosten voor extra artikelregels berekend om meerdere tariefclassificaties toe te wijzen. Deze kosten kunnen in rekening worden gebracht voor een zending als: 1) deze meerdere tariefclassificaties bevat boven de genoemde gratis regels vermeld in het kostengedeelte; of 2) een identiek artikel geproduceerd is in meer dan één land; of 3) meerdere handelsfacturen zijn ingediend bij de douane en die een individuele tariefclassificatie vereisen voor elke factuur; of 4) u een aparte artikelregel aanvraagt voor elk item in de zending.
https://www.fedex.com/nl-nl/ancillary-clearance-service.html
de invoerrechten zijn verschuldigd als de waarde van het pakket meer dan 150 euro bedraagt
https://fin.belgium.be/nl...blemen-pakje/extra-kosten

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo Diddley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 13:13
Ik werk zelf in "international forwarding" en doe nogal wat douane aangiften.
Bij Expediteurs is voorschotprovisie een percentage van de "voorgeschoten" invoerrechten en BTW, meestal 2% daarvan. Expediteurs hebben namelijk een borg in geld bij de douane als dekking voor de rechten en belastingen van al de aangiften die men in een maand doet.

Die 62.72 lijken niet onder dezelfde noemer te vallen, en omvat waarschijnlijk ook de kosten voor de afhandeling van de aangifte etc.