Resolutie 5120*1440 niet te kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvankilsdonk
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-04 14:59
Hallo allemaal,

Ik heb een 49 inch monitor (LG49WX95C) aangeschaft als nieuwe monitor zodat ik hierop voor mijn werk als prive laptop eenvoudig kan werken met meerdere vensters langs elkaar op één scherm. Kan nu van een 34 inch monitor af.

Op beide laptops zit enkel een hdmi aansluiting en een usb-c aansluiting.
Laptop 1: Asus Vivobook X580GD_N580GDmet Geforce GTX 1050

Laptop werk HP Elitebook 830-G10

Kan één van jullie mij misschien uitleggen hoe ik de juiste resolutie ingesteld kan krijgen. Bij hetgeen ik kan selecteren via beeldscherminstellingen komt ik max uit op 3440x1440 (met een hdmi kabel).

Ik ben helaas hier niet zo goed onderlegd dus misschien een stomme vraag maar hoe kan ik dit het beste aan de praat krijgen?

Alvast hartelijk dank voor de hulp / tips.

[ Voor 6% gewijzigd door bertvankilsdonk op 04-12-2024 22:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zonder te weten wat voor laptops het zijn (en welke GPU er in zit) een best lastige vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvankilsdonk
Bedankt voor je snelle opmerking, ik heb de laptops nader toegelicht. Is dit voldoende informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Asus laptop heeft HDMI 1.4. Dat geeft een max res van 4K @ 30Hz. Heb de andere laptop niet opgezocht, maar ook daar zal HDMI het probleem zijn. De GPU kan het wel, maar de HDMI versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvankilsdonk
Is dat te omzeilen met bijvoorbeeld de usb-c aansluiting al dan niet via een KVM switch of extern kastje waarop dan beide laptops aangesloten kunnen worden en de monitor?

[ Voor 31% gewijzigd door bertvankilsdonk op 04-12-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult inderdaad iets moeten hebben met HDMI2.0 of hoger. Je USB-C poort heeft 5Gbps bandbreedte, maar als ik 't zo zie is dat niet genoeg voor die resolutie (zeker niet als je die op 60Hz wil draaien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:17
Sluit de 830 G10 via de meegeleverde USB-C-kabel aan. Dan zal het werken. De Asus ondersteunt deze hoge resolutie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
Als ik so op zoek heeft de Asus laptop hdmi 1.4 en de HP hdmi 2.0. beide ondersteunen max 4k resolution (30Hz en 60Hz ). Kan het op site van LG niet vinden maar je zult hdmi 2.1 nodig hebben (of DP 1.4)

Oneerstaande geeft list van wat welke version aan kan.
https://forums.flightsimu...n-refresh-rate-hdr/578325

Als de bron (de laptops) het niet uit kan sturen kun je het niet maar het scherm krijgen helaas. De HP via usb-c zou wel moeten werken volfens de info van tweakers
Pagina: 1