Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:37
Beste tweakers,

Thuis op het punt om zelf mijn vloerverwarming te gaan leggen op b.g.

Op dit moment heb ik een cv ketel maar in de toekomst wil ik een warmtepomp.

Nu vraag ik mij af; wat is de ervaring van de mensen hier met het niet-condenserend koelen thuis met vloerverwarming?

Is het het waard om een duurdere verdeler (kunstof) te gaan kiezen om later ook te kunnen koelen met de vloerverwarming?

Benieuwd naar de ervaringen hier!

Mijn idee is dat echt actief koelen condenserend moet (afvoer van vocht), wil je echt het verschil merken..maar kan het mis hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Aphyrnae op 04-12-2024 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet alleen de verdeler, ook de WP moet het kunnen.

Het helpt zeker iets, hier niet geweldig veel.
Pendelen kan ook nog wel een probleem zijn. Daarom ben ik meer van de airco om het af te koelen/ontvochtigen in huis.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:02
Nadeel ervan is condensvorming op vloer... Dus nooit veel kouder dan je ruimte zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
In onze vorige woning hadden we vloerverwarming die ook kon koelen. Wij vonden het effect van koelen minimaal. Op een gegeven hebben we een airco laten plaatsen en dit beviel ons veel beter voor het koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
Dan is het wel duidelijk, ik plaats boven dan later ook fancoils.

Nog 1 ding waar ik over twijfel is of ik nu een verdeler met of zonder pomp moet nemen.
Een verdeler met pomp is een stuk duurder.

Ik zou ook kunnen gaan voor een verdeler zonder pomp en mijn CV alvast op lage temperatuur gaan zetten. Op dit moment heeft mijn huis geen enkele radiator. Na de vloerverwarming moet ik dan nieuwe LT radiatoren of fancoils gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aphyrnae schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:05:
Is het het waard om een duurdere verdeler (kunstof) te gaan kiezen om later ook te kunnen koelen met de vloerverwarming?
Het prijsverschil hoeft niet enorm te zijn:
https://online-vloerverwarming.nl/verdelers/

Ik zou sowieso kunststof doen, dat kan niet roesten.

Een losse pompgroep is wel wat duurder, maar ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphyrnae
https://www.vloerverwarmi...VzxoCOOAQAvD_BwE#verdeler

Ja ik ga inderdaad voor een kunstofvsrdeler.
Als ik voor een volledige set ga voor 70 m2 kom ik op 1230 uit (zonder pomp) en bij een verdeler met pomp op bijna 1700. Dat is nogal een verschil.

Is dat het waard? Ook al weet ik dat ik naar LT overstap. Heeft een pomp nog een andere functie dan mengen? Ik begrijp dat je warmtepomp ook een sterke pomp moet hebben om het water rond te kunnen pompen.
Pagina: 1