LG oled uit bij gebruik gaskachel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:45
Hallo,

Ik heb een probleem sinds de aanschaf van een LG oled tv.

Er is nog een oude gaskachel aanwezig in het huurhuis en zodra deze is opgewarmd en weer uit gaat, geeft de gaskachel een klik geluid/schakeling.
Precies op dat moment, gaat soms de LG oled voor ongeveer 1 seconden op zwart. Met de vorige tv (Panasonic plasma) had ik hier geen last van.
Ik had al een andere stopcontactdoos geprobeerd en een ander stopcontact in de woonkamer, maar dit heeft het helaas niet opgelost, al komt het nu wel iets minder vaak voor.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:31
Gaskachel uitschakelen geeft spanningspiek, probeer tv op andere groep te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 04-12-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimbo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:03
De meeste oude gaskachels zitten toch niet op een wcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Je zou een verlengdoos met overspanningsbeveiliging kunnen overwegen, misschien dat die de piek op kan vangen. Alhoewel ik het vooral aan je verhuurder door zou geven dat dit gebeurt, want dit lijkt me niet te horen.

(Waarom post je dit overigens in Bouwen en klussen? :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archioak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:45
Slimbo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:52:
De meeste oude gaskachels zitten toch niet op een wcd?
Bij deze gaskachel wel, de ontsteking gaat elektrisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 22:22
100% de gaskachel.

Wij hadden exact hetzelfde met de oude koelkast.

Je kan proberen een EMI filter tussen de voedingskabel van de kachel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:51
Lijkt me dan niet de ontsteking maar het elektronisch sluiten van de gaskraan is wat het probleem veroorzaakt? Niet dat ik er verstand van heb, maar daar zou ik niet een dusdanig krachtige motor voor verwachten dat het problemen binnen de groep geeft. Of er moet iets mis zijn met het apparaat en op het punt staan het te begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34
Heb je soms een voedingskabel met een ferriet rond liggen (zo'n grote blob), die op de TV past? Mogelijks geeft die net voldoende filtering om het stoorsignaal van de gaskachel tegen te houden.

Ik vermoed dat die gaskachel een contact op 230V heeft die open gaat (klassiek bimetaal); de vonk bij in- en uitschakelen geeft een relatief krachtig stoorsignaal door de lucht.

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 06-12-2024 10:06 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:16
Ik heb iets vergelijkbaars met mijn monitor. Als ik wat elektronica in de buurt aan/uit schakel dan gaat deze ook even op zwart.
Gebruik je de TV via HDMI of via de interne tuner?

Ik zou een ferriet kern op de kabel naar de gaskachel proberen. Dan demp je dichter bij de bron van de verstoring.
Pagina: 1