Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECS Mechelen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 15:48
Mijn vraag
Dus we gaan wat Android telefoons kopen voor onze medewerkers maar zou die graag centraal kunnen beheren, maar weet eigenlijk niet wat ik echt nodig heb.

Iemand hier dat Android telefoons beheerd in zijn firma, zo ja via welk mdm platform is dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 14 en later ...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb een aantal producten gevonden:
https://www.airdroid.com/pricing/
https://scalefusion.com/nl/pricing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

wat wil je doen? Dit is beetje algemene vraag.
Wat wil je beheren. Om hoeveel devices gaat het. Is het echt alleen android?

HIer gebruiken we "gewoon" intune.
Zorgen dat de devices ook ingeschreven worden in Samsung Knox en Apple business manager.

Om zo policies te beheren (CIS)
als apps te kunnen deployen. Zowel in de public als private store.

Ook worden updates beheert.
En rechten op apps gaan via onze IGA tool waarbij aanvragen tot installaties gedaan kunnen worden.

We hebben dan ook meerdere profielen en configraties.
En hebben ook app configuration policies om settings binnen Apps aan te kunnen passen voor de eindusers.

Vraag is dus hoever wil je gaan.
Worden het samsung's en wil je dan ook een deel van Knox?
Of wil je andere merken ook toestaan. Wil je die dan aansluiten op Zero Touch deployment?

Kan me voorstellen dat als de organisatie klein is. Je niet zover wilt gaan als een enterprise organisatie.
Maar e.e.a. hangt ook af van de wensen en eisen

Zie bv dat scalefusion exra vraagt voor RBAC en Certifcaten deployment
ken de door jouw genoemde oplossing niet (altijd al intne gebruikt als (Mobile) device management oplossing.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien een aantal van je (recente) topics, komt het op me over als "we" moeten iets doen maar "ik" maak een topic erover. Een andere rode draad is dat de initiele (afgebakende) vraag relatief vaag is en daarmee ook de initiele eigen inzet om zaken als budget, doel en uitgezochte zaken te beargumenteren.

Zoals @DarkSide aangeeft; er kan / is heel veel. En als ik naar de Scalefusion-site kijk, staan daar wel 20 opties per subscription genoemd; geen van de 20 staan in de startpost als must-have / might-have / not-have voor jouw vraagstelling.

Dus ja, wat is "beheer". Wat verwacht de organisatie dat medewerkers wel/niet met de telefoon mogen of zouden moeten kunnen? Is MDM niet handiger om uit handen te geven en dat via de telco na te vragen en de telefoons mogelijk met korting aan te schaffen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECS Mechelen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 15:48
Sorry dat ik zo laat antwoord maar in de dag heb ik meestal daar geen tijd voor, vermits IT niet mijn hoofd job is, voor de meeste dingen kan ik me wel behelpen maar linux/android is een heel andere soep.

Het aantal en merk + model weet ik pas vanaf vandaag, het zullen om te beginning 23 devices zijn die we aankopen.
Momenteel zijn het Motorola G04s en Redmi A3's. Zoals je ziet geen samsung's.

Ze krijgen geen sim en zijn vandaag aangekocht via bol en krefel (79€ en 89€). Ze gaan dienen om project opvolging te doen van onze collega's (uren batchen/klokken) via de app dat bij ons ERP systeem hoort.

De collega's mogen maar 1 programma gaan gebruiken al de rest is niet van doen (*wifi en camera moeten wel blijven werken).

De updates (zowel google als Xaomi/Motorola/...) van de foons moeten wel automatisch nog geïnstalleerd worden.

- Zero touch zou heel leuk zijn.
- Updates: 1 foon haalt de updates binnen en parkeert deze op onze fileshare en dan de rest van de foon's kunnen dan deze update installeren.

De 2 mdm's waren services die ik snel kon vinden, maar toen dacht: "ik kan dat ook eens op tweakers vragen met wat zij werken"

- Intune gebruiken we (nog) niet, voor het beheer van de windows pc's gebruiken we iets anders maar kan niet op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

ECS Mechelen schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:54:
Sorry dat ik zo laat antwoord maar in de dag heb ik meestal daar geen tijd voor, vermits IT niet mijn hoofd job is, voor de meeste dingen kan ik me wel behelpen maar linux/android is een heel andere soep.

Het aantal en merk + model weet ik pas vanaf vandaag, het zullen om te beginning 23 devices zijn die we aankopen.
Momenteel zijn het Motorola G04s en Redmi A3's. Zoals je ziet geen samsung's.
Dit zijn niet echt bijzondere dingen. vraag me af waarom deze
Ze krijgen geen sim en zijn vandaag aangekocht via bol en krefel (79€ en 89€). Ze gaan dienen om project opvolging te doen van onze collega's (uren batchen/klokken) via de app dat bij ons ERP systeem hoort.
Is dit een publieke app of private app. En is het echt nodig om voor 1 app een MDM te doen?
if publieke app gewoon laten downloaden en gebruiken?
De collega's mogen maar 1 programma gaan gebruiken al de rest is niet van doen (*wifi en camera moeten wel blijven werken).
is dat echt een eis? Waarom? Wat is er mis als ze toch iets anders doen? Gezien de usecase is dat handig om te weten.
Anders moet je gaan nadenken over iets van dedicated device en Microsoft Managed Homescreen (waarin je dus 1 app op het bureaublad kunt tonen en ze verder niet bij de settings kunnen.
Ook kun je dan zorgen dat er niet ingelogd kan worden met een google account en apps dus alleen vanuit de business deployed kunnen worden.

Je zegt wifi. Moet dat met 802.1x? Zorg dan dat je ook over weg kan met iets als SCEP en certificate deploymet.
De updates (zowel google als Xaomi/Motorola/...) van de foons moeten wel automatisch nog geïnstalleerd worden.
Hoe bedoel je dit. Je wilt opdates kunnen verplichten?
- Zero touch zou heel leuk zijn.
- Updates: 1 foon haalt de updates binnen en parkeert deze op onze fileshare en dan de rest van de foon's kunnen dan deze update installeren.
Vraag me af hoe dit werkt. Updates worden normaal vanuit de OEM gestuurd en intern opgeslagen. Daar kom je niet "zomaar" bij om op een file server te plaatsen.
los flashen kan. Maar dat gaat ook niet zo maar.

Beste lijkt me iets wat met FOTA (firmware over the air) overweg kan.
geen echte ervaring met deze telefoons. Maar meestal zijn dat toch wel enterprise telefoons.
Weet niet of je dit bij de OEM zelf kunt downloaden en er een MDM is die dit pushed
De 2 mdm's waren services die ik snel kon vinden, maar toen dacht: "ik kan dat ook eens op tweakers vragen met wat zij werken"

- Intune gebruiken we (nog) niet, voor het beheer van de windows pc's gebruiken we iets anders maar kan niet op de naam komen.
altijd goed om te vragen.

Ik vind het met deze info nog erg lastig om een MDM aan te wijzen. Of überhaupt een MDM
Een paar goedkope telefoons en maar 1 app.

Kijk dus goed of er een MDM (en OEM) is die voldoet aan je eisen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.